Vis dėlto verslo atstovams giriant ir rekomenduojant iki 30 proc. efektyvumą padidinančias ir madingomis jau tapusias metodikas, norimu rezultatu gali džiaugtis toli gražu ne visi. Tad kas skiria sėkmės istorijas ir įmones, procesui veltui iššvaisčiusias laiką ir pinigus?
Vadybinių žinių trūkumas
Verslo procesų optimizavimo metodų yra daug, tačiau šį kartą siekiant išsiaiškinti dažniausiai daromas ir nesėkmes lemiančias klaidas remkimės viena populiariausių ir plačiausiai naudojamų metodikų „Lean“.
Viena dažniausiai pasitaikančių klaidų, imantis ją įgyvendinti – vadybinių procesų pagrindų nebuvimas, įmonei nesusitvarkant su elementariais darbo paskirstymo, jo organizavimo ar kontrolės procesais. Organizacijos „Versli Lietuva“ atliktame tyrime net 37 proc. šalies įmonių buvo įvardintos kaip neatitinkančios minimalių vadybos standartų. Įmonės viduje pastebėjus vadybos problemų ar spragų, prieš imantis „Lean“ reikėtų palūkėti ir skirti laiko vidurinės grandies vadovų lavinimui.
„Prieš sekant geriausių pasaulio kompanijų pavyzdžiu privalu įsivertinti vadybos žinias. Jei jų trūksta, naujiems vadybos metodams paprasčiausiai per anksti. Tokiu atveju iniciatyvūs ir atsakingi vadovai imasi organizuoti mokymus ar motyvacines programas. Tai – sektina praktika, kuri neturėtų apsiriboti vien žemesniosios grandies darbuotojais“, – sako Dainius Berškys, verslo optimizavimo ekspertas, projekto „Radar.lt“ įkūrėjas.
Silpnas vadovo įsipareigojimas
Dar viena „Lean“ įgyvendinimo kliūtis susijusi su iniciatyvos ir ryžto stoka, kai metodiką pritaikyti norintis vadovas įgyvendinimą patiki kitam darbuotojui. Sėkmingas įgyvendinimas reikalauja išteklių, prie kurių neišvengiamai turi prisidėti ir pats vadovas.
„Natūralu, jog rimta įmonės pertvarka reikalauja net tik piniginių, bet laiko ir emocinių išteklių. Vadovas turi aiškiai įvardinti tikslus, įsipareigoti sekti veiksmų planą ir aktyviai įsitraukti į jo įgyvendinimą. Be stiprios lyderystės norimų rezultatų įmonė nesulauks“, – sako D. Berškys.
Pamirštama įmonės kultūra
Sutelkusios dėmesį ties naujos metodikos pritaikymu, kai kurios įmonės pamiršta organizacinės kultūros – kiekvienam organizacijos nariui galiojančios vertybių sistemos, darbo principų – svarbą. Norint užtikrinti procesų efektyvumą, įmonė turi būti pasiekusi reikiamą brandą ir suformavusi atsakomybe paremtą vidinę atmosferą.
„Jei nėra „griežtumo“ ir atsakomybės – sunku kalbėti apie sėkmingą didelių projektų vykdymą ir įgyvendinimą. Disciplina įmonėje reikalinga visur – pradedant klaidų analizavimu ir priežasčių paieška, baigiant elementariu punktualumu. Jei to nėra, jokios optimizavimo metodikos įvedimas nėra įmanomas“, – sako „Radar.LT“ įkūrėjas.
Skuba nepasiruošę
Dažnai vaikydamiesi madų verslininkai nesusimąsto, ar jų įmonė atitinka optimizavimo metodikos diegimui reikalingus standartus: prekiauja išties geru produktu, turi tinkamą rinką ir aukšto lygio klientų aptarnavimo sistemą.
„Jei nesate tikri dėl nors vieno iš komponentų, pavyzdžiui, siekiamo klientų rato – neskubėkite. Kitu atveju imdamiesi dar ir procesų optimizavimo rizikuosite iššvaistyti lėšų ir laiko“, – pataria D. Berškys.
Įgyvendinimui vis dėlto pasiryžusioms įmonėms rekomenduojama nenusivilti belaukiant greitų rezultatų. Kiekviena organizacija turi savitų ypatumų, neleidžiančių nuspėti įgyvendinimo trukmės ir baigties.
Naujausi komentarai