Išjungė vagys?
Sodų bendrijos "Putinas" pirmininkas Robertas Laugalys vieną dieną sugrįžęs į namus rado visame name išjungtą elektrą.
Vyras stebėjosi, kad elektros tiekėjas ESO neinformavo apie srovės išjungimą žinute ar elektroniniu paštu.
Paklausinėjęs kaimynų, ar ir pas juos buvo dingusi elektra, vyras suprato, kad tik jo namas visą dieną buvo be energijos tiekimo.
"Patikrinau saugiklius namo viduje, srovės nuotėkio relę, – viskas įjungta. Nuėjau į kitą gatvės pusę, prie namo įvado dėžutės ir skaitiklio. Atidaręs dėžutę, pamačiau, kad išjungtas srovės jungiklis. Tikrai tapo nejauku. Mes likome išsigandę ir nežinioje – ar toks atjungimas nebuvo piktybinis?" – pasakojo vyras.
Gyventojas pastebėjo, kad elektros skydinės spyna lengvai įveikiama bet kuriam šiek tiek praktinių įgūdžių turinčiam vyrui.
"Nereikia net būti vagimi, kad replėmis pasuktum trikampę spynelės širdelę. Bet kas gali atidaryti skydinę ir išjungti namui elektrą. O jei tuo metu dega elektra reguliuojamas patalpų šildymo katilas? Gi galima sulaukti tokių pasekmių, kad baisu pagalvoti. Išjungus elektrą, išsijungia ir namo signalizacija", – pastebėjo R.Laugalys.
Negautų draudimo išmokos
Gyventojas yra įsirengęs vaizdo stebėjimo sistemą. Ji kurį laiką veikia net ir dingus elektrai.
"Tačiau vagišiai gali stebėti, per kurį laiką kameros nustoja veikti. Įdomiausia tai, kad jei tokiu atveju mane apvogtų, aš negaučiau jokios draudimo išmokos, nors esu apsidraudęs turtą. Gyventojas viską padarė, kad užtikrintų savo saugumą – įvesta signalizacija, įrengtos kameros. Tačiau paaiškėjus, kad name dėl nežinia kokių priežasčių buvo išjungta elektra, draudimo bendrovė atsisakytų padengti nuostolius. Veikiausiai būtų pasakyta, jog pats žmogus turi užtikrinti, kad joks piktavalis negalėtų pasiekti jo namo elektros įvado. O įvadas tai yra ESO nuosavybė. Juk žmogus neapdraudžia ESO dėžutės, kad į ją niekas neįsilaužtų", – tikino R.Laugalys.
Vyriškis mėgino susisiekti su ESO atstovais. Savaitę nesulaukęs atsakymo galiausiai vyras pats ėmė jo ieškoti įmonėje ESO.
"Pagaliau susisiekiau su šios įmonės inžinieriumi. Mėginau jam paaiškinti, kad tokią bėdą išspręstų paprasta spyna. Galiu ją pats nupirkti ir ESO atstovams palikti atsarginį raktą. Tačiau toks sprendimas jų netenkina", – pokalbį prisiminė R.Laugalys.
Atsako tik už srovės šuolius
Sodų gyventojas elektrikams mėgina paaiškinti, kad, net jei skydinė ir yra ESO nuosavybė, visos pasekmės dėl piktavališko energijos išjungimo gultų ant gyventojų pečių.
"Net jei žmogus išvažiuodamas iš namų paliktų veikiančią indaplovę, jis jau turėtų nerimauti. Jei dingtų elektra, vandens pripildyta indaplovė gali užstrigti. Grįžus tektų išleisti vandenį avariniu būdu. Tokiu atveju visas namas būtų užlietas. O kas nuostolius padengtų?" – elektrikų klausė vyras.
R.Laugalys iš įmonės ESO atstovų išgirdo patikinimą, kad gyventojų nuostoliai dėl elektros prietaisų gedimo būtų padengti tik tokiu atveju, jei įvyktų srovės šuoliai.
Man buvo patikinta, jog ESO jokia atsakomybės dalis netektų.
"ESO specialistas pasakė, jog atsakomybė tenka tam, kas išjungė elektrą. O jei nežinia kas elektrą išjungė? Kaip jį pagauti? Man buvo patikinta, jog ESO jokia atsakomybės dalis netektų. Buvo pacituoti teisės aktai, kuriuose esą yra nuostata, kad šios skydinės elektros tiekėjams turi būti laisvai prieinamos", – stebėjosi gyventojas.
Išeitis – elektros generatorius?
Ilgos diskusijos su elektrikais dėl poros eurų vertės spynelės pakabinimo baigėsi fiasko.
Galų gale įmonės inžinieriai atvyko į sodų bendriją, dar kartą padiskutavo su gyventoju ir pakeitė trikampę skydinės spynos šerdį į pusapvalią.
"Nežmoniškas nepatogumas elektrikams būtų prieš remonto darbus užsukti į savo įstaigą pasiimti mūsų nupirktos spynelės raktą? Juk tokie remonto darbai būna planiniai. Visų gyventojų kontaktus jie turi. Ir net praneša apie numatomus darbus. Tačiau įmonės atstovai nenorėjo leistis net į diskusijas apie magnetines spynas, kurios atrakinamos magnetiniu raktu arba kortele", – bėdos sprendimo būdus vardijo gyventojas.
Įmonės atstovai nenorėjo leistis net į diskusijas apie magnetines spynas.
R.Laugalį pribloškė patikinimas, kad elektros tiekimą jo name užtikrintų alternatyva, suprantama, kainuojanti nemenkus pinigus, kuriuos turėtų išleisti pats gyventojas.
"Vienintelis kelias – brangios autonominės avarinės elektros tiekimo stotelės įrengimas savo lėšomis. Bet ar tai turi būti kliento rūpestis? Juk ESO patogumui visi skaitikliai ir skydinės iškeltos iš gyvenamųjų ir kitokių pastatų nuo 2011 m. Šioje situacijoje kliento interesas turėti saugų elektros įvadą yra neužtikrinamas. Kiekvienas pro šalį einantis gali atjungti nors ir visai gatvei elektros energijos tiekimą. Už padarinius atsakomybės neprisiims nei ESO, nei draudimo kompanijos. Sprendimų, kaip apsaugoti patekimą į skydinę, ESO tiesiog neieško, net neleidžia to padaryti ir klientams, nors būdų yra ne vienas", – reziumavo R.Laugalys.
Išsprendė: pakeitė šerdį
Įmonės ESO atstovas ryšiams su visuomene Martynas Burba pripažino, kad ne visi problemos sprendimo būdai buvo išnaudoti šioje istorijoje.
"Pripažįstame, kad bendravimo su klientu metu nebuvo įvertintos visos sprendimų galimybės. Rūpinamės ne tik elektros įrenginių saugumu ir jų patikimumu, bet ir klientų saugumu. Su klientu jau susisiekė mūsų specialistai, kurie nuvyks į vietą patikrinti įrenginio ir aptars, kaip spręsti šią išskirtinę situaciją", – komentavo M.Burba.
Tačiau pats R.Laugalys dar kartą patikino, kad įmonės atstovai sugebėjo tik pakeisti spynelės šerdį iš trikampės į pusapvalią.
"Tokį standartinį raktą galima įsigyti bet kurioje ūkinių prekių parduotuvėje", – replikavo gyventojas.
Naujausi komentarai