- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Smiltynės perkėla“ paskelbė keletą viešųjų pirkimų konkursų, dėl kurių prieš kurį laiką kritikos sulaukė jos vadovybė.
Konsultacija dėl naujo kelto
Paskelbtas rinkos konsultacijų konkursas dėl „Smiltynės perkėlos“ naujo keleivinio-krovininio kelto pirkimo. Bus aiškinamasi dėl galimos kelto kainos, jei antstatas būtų statomas iš jūrinio aliuminio. Dėl šio kelto konkursas skelbiamas pirmą kartą.
Kelto pirkimo konkursą planuojama skelbti dar šiemet.
„Smiltynės perkėla“ norėtų įsigyti universalų dyzelinį iki 60 metrų ilgio keltą, kuris plukdytų iki 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių. Jis plaukiotų II Smiltynės perkėlos maršrutu, tačiau būtų pritaikytas švartuotis ir senojoje perkėloje.
Laivas turėtų automobilių pakrovimo ir iškrovimo rampas, taip pat šonines keleivių išlaipinimo vietas. „Keleiviniu“ režimu keltas galėtų priimti iki tūkstančio keleivių.
Pageidaujama, kad keltas galėtų plaukti ir prastesnėmis oro sąlygoms, esant ir iki 30 centimetrų ledui. Iš esmės jis turėtų atitikti Švedijos ir Suomijos keltų ledo klasės reikalavimus, nors pas mus žiemos būna švelnesnės ir Klaipėdos uostas laikomas neužšąlančiu.
Pertvarkys apareles
Kitas „Smiltynės perkėlos“ siekis, dėl kurio taip pat paskelbtas viešasis konkursas, yra pertvarkyti keltų „Neringa“, „Baltija“ ir „Žalgiris“ rampas.
Prieš tai skelbtas konkursas neįvyko. Iš naujo jis paskelbtas pakoregavus sąlygas.
Į laivus siekiama įmontuoti 8 metrų pločio ir iki 50 tonų keliamosios galios apareles (rampas). Jos leistų vienu metu į keltą įvažiuoti ar iš jo išvažiuoti automobiliams dviem eilėmis.
Šiuo metu tuose keltuose yra 5,4 metro pločio ir 25 tonų keliamosios galios rampos.
Taip pertvarkyti keltai dirbtų greičiau ir efektyviau. Specialiai tokiai jų veiklai būtų pritaikytos ir uosto 76, 79, 153 ir 156 krantinės, įrengiant reguliuojamas rampas.
Iškėlė įtarimus
Per 2017 – 2019 m. „Smiltynės perkėla“ jau keletą kartų skelbė viešuosius pirkimus dėl keltų. Ne tik dėl naujo keleivinio-krovininio kelto, bet ir dėl numatomų įsigyti dviejų iki 52 metrų ilgio dyzelinių elektrinių keltų su integruotu akumuliatorinių baterijų bloku.
Tie keltai turėjo plaukioti senojoje Smiltynės perkėloje nuo 26 krantinės į perkėlą Smiltynėje, taip pat į krantinę prie Lietuvos jūrų muziejaus.
Konkursas dėl šių keltų pirkimo neįvyko, nes procedūra buvo nutraukta.
Birželį Susisiekimo ministerijos audito grupė buvo nustačiusi, kad „Smiltynės perkėlos“ vykdytuose viešuosiuose pirkimuose galimai buvo ribojama konkurencija ir proteguotas vienas pirkėjas. "Smiltynės perkėla" 2017–2019 m. organizavo 8 pirkimus. Iš jų dėl penkių pirkimų procedūros buvo nutrauktos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Litgrid“: po remonto sėkmingai įjungta „NordBalt“ elektros jungtis su Švedija
Lietuvos ir Švedijos elektros jungtis „NordBalt“ antradienio vakarą įjungta po remonto ir tapo prieinama einamosios paros elektros prekybai, informuoja „Litgrid“. ...
-
LTOU pirks iki 15 naujų Vilniaus oro uostui skirtų elektrinių autobusų
Lietuvos oro uostai (LTOU) planuoja įsigyti iki 15 naujų elektrinių autobusų, skirtų aptarnauti keleivius Vilniaus oro uoste. ...
-
Patvirtinta faktais – „Maximoje“ pigiausių maisto prekių vidutinis krepšelis pigiausias 12 mėnesių1
Pastaruosius 12 mėnesių iš eilės pigiausiai apsipirkti šalies gyventojai galėjo prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse. Šį faktą patvirtina kainas lyginančio nepriklausomo portalo „Pricer.lt“ atliktas tyrimas...
-
Kandidatai į prezidentus įžvelgia grėsmę: pasigirdo raginimų nacionalizuoti „Ignitį“2
Kandidatai į prezidentus sako, kad dabartinė situacija elektros rinkoje, kuomet didžiausią elektros rinkos dalį be didesnės konkurencijos turi nepriklausomas tiekėjas „Ignitis“, yra neraminanti. Jų teigimu, konkurencijos nebuvimas gali lemt...
-
Kauno kolegijos palinkėjimas ketinančiam studijuoti: atrask savo arkliuką
„Atrask savo arkliuką“ – skambia žinute, o kartu ir linkėjimu Kauno kolegija pasitinka tuos, kurie šiemet dairosi studijų ir laukia artėjančio bendrojo priėmimo į aukštąsias mokyklas laikotarpio. Pasak kolegijos atstov...
-
„Bolt“: per mažiau nei mėnesį Vilniuje dingo 80 proc. šalmų prie paspirtukų9
Per mažiau nei keturias savaites, nuo tada, kai Vilniuje prie 600 elektrinių paspirtukų buvo pridėti šalmai, dingo beveik 500 šių saugumo priemonių, skaičiuoja judumo platforma „Bolt“. Įmonė planuoja, kad iki gegužės pabaig...
-
„Citus“ projektai: Kaune ruošiamasi „Radio City by CITUS“ projekto antrojo etapo darbų pradžiai3
Kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos „Citus“ Kaune, prestižiniame Žaliakalnio rajone valdomame projekte „Radio City by CITUS“ pradedamas antrasis etapas – pradėta priešprojektinių pasiūlymų vie&sc...
-
Žaliųjų atliekų aikštelės Kauno regione – viskas, ką reikėtų žinoti3
Niekam ne paslaptis, kad lietuviai visad mėgo sodininkystę, daržininkystę ir nuo senų senovės nevengia būti arti gamtos, ją puoselėja. Neatsilikdami nuo tendencijų, šiuolaikiniai Lietuvos gyventojai taip pat atsakingai rūšiuoja atlieka...
-
Po Molėtų gyventojų skundų dėl prastos geriamojo vandens kokybės – specialistų atsakas
Molėtų miesto gyventojams pranešus apie galimą geriamojo vandens taršą, UAB „Molėtų vanduo“ atliko bakteriologinį ir parazitologinį tyrimus. Specialistai pranešė, kad iš Molėtų vandenvietės miestui tiekiamas ...
-
D. Matijošaitis: nebuvo labai etiška spausti tėtį dėl „Vičiūnų“ gamyklos Kaliningrade (interviu)64
„Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis sako, kad jo tėvui, Kauno merui Visvaldui Matijošaičiui, tekęs spaudimas dėl įmonės gamyklos Kaliningrade „nebuvo etiškas“. Pasak jo, į kilusius klausimu...