Pirmą šių metų pusmetį 65 proc. visų avarijų žalų buvo sureguliuotos supaprastinta tvarka – nekviečiant policijos į avarijos vietą. Bene vienintelė problema – 50 proc. deklaracijų užpildoma su klaidomis.
Didžiausios šalies draudimo bendrovės "Lietuvos draudimas" vertinimu, tokia statistika rodo, kad pildyti eismo įvykių deklaracijas be policijos pagalbos jau tapo įprasta.
"Deja, su klaidomis užpildytų deklaracijų dalis lieka panaši kaip ir prieš metus. Klaidingai užpildyti dokumentai trukdo operatyviai atlyginti žalas, vairuotojams tenka gaišti laiką taisant klaidas", – sakė "Lietuvos draudimo" kompleksinių žalų direktorius Gytis Matiukas.
Bendrovės duomenimis, daugiausia klaidų vairuotojai padaro pildydami deklaracijos punktus, kuriuose reikia pažymėti tinkamą eismo įvykio aplinkybę ir nubraižyti įvykio schemą, taip pat užpildo ne visus būtinus laukus. Pasitaiko ir kuriozų, kai abu eismo įvykio dalyviai nurodo, kad yra dėl jo kalti. G.Matiukas, pildant eismo įvykio deklaraciją, pataria perskaityti kitoje pusėje pateiktą detalią instrukciją ar kreiptis bendrovės telefonu 1828.
"Lietuvos draudimo" darbuotojai į nelaimę patekusiems vairuotojams stengiasi padėti ir kelyje. Savo automobiliuose jie visada turi eismo įvykio deklaracijų formų, o pamatę eismo įvykį, jo dalyviams įteikia deklaracijų pavyzdžius, padeda tinkamai užpildyti dokumentus.
Pasak eksperto, įsigaliojus supaprastintai avarijų registravimo tvarkai, vairuotojai įvertino jos pranašumus ir skubėjo registruoti visas, net ir pačias mažiausias vos porą šimtų litų siekiančias žalas, tačiau dabar tokių nedidelių žalų dalis pradėjo mažėti.
"Stengiamės atkreipti vairuotojų dėmesį, kad registruoti nedidelį avarijos nuostolį ne visada apsimoka, nes kiekvienas pranešimas apie įvykį pablogina vairuotojo rizikingumo kategoriją. O tai ateityje gali branginti draudimą. Todėl vairuotojams rekomenduojame tinkamai įvertinti situaciją, kokiu atveju pranešti apie žalą, o kokiu – dėl žalos atlyginimo susitarti su kitu eismo įvykio dalyviu", – priminė G.Matiukas.
Supaprastinta avarijų registravimo tvarka, kai vairuotojai nebeprivalo kviesti kelių policijos dėl smulkių eismo įvykių, jei per juos nenukentėjo žmonių ar trečių šalių turtas, Lietuvoje įsigaliojo praėjusių metų balandį.
Pradėjus taikyti supaprastintą avarijų registravimo tvarką, policija į eismo įvykius Vilniuje kviečiama penkis kartus, o visoje Lietuvoje – tris kartus rečiau, nei tada, kai galiojo sena tvarka, kai policija privalėjo atvykti į kiekvieno eismo įvykio vietą.
Naujausi komentarai