Patyrę lenktynininkai pataria vairuotojams slidžiame kelyje vengti staigių judesių
BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis:
Pagrindinis vasaros ir žiemos eismo sąlygų skirtumas – šaltuoju metų laiku slidu, tačiau vairuotojai dažniausiai to neįvertina. Nors akademijoje ir akcentuojame specifinius vairavimo elementus, iš esmės, ir vasarą, ir žiemą, automobilio valdymas vienodas. Skirtumas tik toks, kad skiriasi greitis, kai atsiranda pavojus.
Paklauskite vairuotojų ir kiekvienas atsakys, kad vairuoja saugiai. Tačiau dėl žinių stokos toks įsitikinimas iškreiptas. Kas yra saugus atstumas? Ši sąvoka priklauso nuo daugybės faktorių: greičio, padangų, kelio dangos ar net vairuotojo nuotaikos. Mūsų kursuose vairuotojai išmoksta kiek įmanoma realiau įvertinti eismo sąlygas ir savo galimybes.
Ką tik iškritęs sniegas nėra toks pavojingas kaip suplūktas ar virtęs skysta pliurza. Tačiau bet kokiu atveju, sniegas ant kelio yra pavojingas, todėl žiemą kiekvienas vairuotojas, galvodamas apie automobilį, turėtų pradėti nuo žieminių padangų. Nors paskutines dvi žiemas dygliuotų padangų nereikėjo, vis dėlto nuo kalbų apie globalinį atšilimą daugiau sukibimo šiuo metų laiku neatsiranda.
Dėl manevravimo žiemą yra vienintelis patarimas – vairuoti kuo švelniau ir nedaryti staigių judesių. Kiekvienas vairuotojas, iškritus pirmam sniegui, gali nuvažiuoti į uždarą aikštelę ir ten pasipraktikuoti, kaip automobilis reaguoja posūkiuose sukant vairą, spustelint akceleratoriaus ir stabdžių pedalus, įsitikintų koks yra stabdymo kelias.
"Girdauskas Rally School" vairavimo instruktorius Henrikas Kazakauskas:
Visų pirma, norint, kad automobilio nemėtytų, reikia švelniai stabdyti ir spausti akceleratorių. Antra, būtina tinkamai pasirinkti žiemines padangas. Trečia, reikia švelniai vairuoti.
Renkantis žiemines padangas, nerekomenduočiau dygliuotų. Dabartinėmis žiemomis, ypač daugiausia laiko važinėjant mieste ar magistraliniais keliais, jos tikrai nereikalingos – yra puikių žieminių nedygliuotų padangų.
Vairuotojai turėtų būti itin atidūs rajoniniuose keliuose. Ten gali būti sunku pastebėti ribą, kur žvyrkelį sukausto plikledis. Ypač pavojinga važiuoti esant atodrėkiui ant išvažinėto sniego dangos, tada kelias būna slidžiausias.
Kiekvienam vairuotojui labai sveika žiemos eismo sąlygas pirmiausia pajusti uždaroje aikštelėje – išbandyti, kaip automobilis stoja, slysta, kad neišsigąstų, kai su ekstremaliomis sąlygomis teks susidurti kelyje. Anksčiau būdavo galima važinėti ant užšalusių ežerų, dabar tai nebeleidžiama, tačiau esant galimybei, kiekvienas turėtų pajusti, kaip automobilis gali slysti, ir išmokti, kaip sugrąžinti slystantį automobilį į įprastą važiavimą.
Automobilių sporto treneris Jonas Dereškevičius:
Pagrindinis dalykas, kurį žiemą reikia išmokti vairuotojui – justi ratų reakciją į kelią. Jei vairas tapo labai "lengvas", vadinasi sukibimas prastas ir vienintelis būdas išvengti nepageidaujamo automobilio slidinėjimo – nedaryti staigių judesių.
Vairuotojas turi suvokti, koks yra kiekvieno posūkio realus didžiausias įveikimo greitis. Jei nesitreniravęs žmogus į posūkį lėks per greitai ir tik instinktyviai bandys taisyti padėtį – mažai tikėtina, kad bus priimtas teisingas sprendimas ir automobilis netaps avantiūrizmo auka.
Iškritus pirmam sniegui, aikštelėse galima pasitreniruoti vairuoti pasikeitusiomis sąlygomis. Būtina pajusti, kaip automobilis elgiasi kritinėse situacijose staiga greitėjant ir stabdant, kas atsitinka manevruojant vairu.
Pajudant iš vietos reikėtų bandyti sankabos pedalą po truputį atleisti varikliui dirbant tuščia eiga ir tik pradėjus ratams suktis švelniai spustelėti akceleratorių, kad apsukos padidėtų vos keletą šimtų aps./min. Jei šiuos dalykus darysite greitai, automobilis buksuos vietoje.
Derėtų akcentuoti, kad į gatvę negalima važiuoti su vasarinėmis ar nudilusiomis universaliomis padangomis. Vertėtų pamiršti ir "gerai atrodančius" ratlankius su plačiomis, žemo profilio padangomis – būtina naudoti techniniuose aprašymuose nurodyto dydžio padangas.
Slidžiame kelyje tiesiog būtina matyti, kas vyksta už ta pačia kryptimi judančios mašinos ir ar nėra kokių nors kliūčių, galinčių priversti staiga stabdyti.
Naujausi komentarai