Pereiti į pagrindinį turinį

Keičiasi požiūris: motociklais susižavima vis dažniau

2020-03-02 07:13

Oficialus motociklų sezonas Lietuvoje prasideda kovo 1-ąją. Tad, jei oro sąlygos tinkamos, kelio danga neapledėjusi ir nėra sniego, galima balnoti plieninius žirgus jau patyrusiems motociklininkams, o dar neturintiems A kategorijos vairuotojo pažymėjimo – apie jį pagalvoti.

Procesas: neretai praktikos egzaminas išlaikomas ir po penkių važiavimo kartų vairavimo mokykloje.
Procesas: neretai praktikos egzaminas išlaikomas ir po penkių važiavimo kartų vairavimo mokykloje. / Tomo Raginos nuotr.

Populiarumas auga

"Regitros" duomenimis, prie aktyvių motociklininkų kasmet prisijungia vis daugiau naujų narių. Vis dažniau motociklą renkasi dėl mobilumo, pigesnės, lyginant su automobiliu, eksploatacijos ir žinoma, teikiamo kitokio važiavimo malonumo.

"Regitros" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas sako, kad yra kelios grupės asmenų, kurie laiko egzaminus A kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti, – tie, kurie jau sulaukė 24 metų ir gali vairuoti bet kokio galingumo motociklą, ir tie, kuriems sukanka apie 40 metų. Kodėl taip yra, sunku pasakyti, galbūt žmonės jau turi stabilesnį finansinį pagrindą po kojomis ir gali leisti sau įsigyti dar vieną transporto priemonę. Kitas dalykas, ūgteli vaikai ir, jeigu anksčiau juos į ugdymo įstaigas reikėdavo vežti tėvams, dabar jie į jas nukanka patys, tad tėvams atsiranda platesnės galimybės rinktis transporto priemonę. Gal net tą, apie kurią svajojo ne vienus metus.

Kad auga susidomėjimas A kategorijos vairuotojų kursais, pastebi ir "ARV-Auto" vairavimo mokyklos instruktorius Edvardas Vanagas. "Jau nebe pirmus metus pastebime, kad keičiasi požiūris į motociklus Lietuvoje. Motociklą ar galingesnį motorolerį, kurio vairuotojui reikia A kategorijos vairuotojo pažymėjimo, nusprendžia pasirinkti vis daugiau žmonių, o į mokyklą jie renkasi keliomis bangomis. Vienas norinčiųjų antplūdis vairavimo mokyklose būna pavasarį – čia tie, kurie ilgai laukė, nekantravo, trypčiojo, ir vos tik suprato, kad oro sąlygos tinkamos, užsiregistravo į kursus, antros bangos laukiame prasidedant vasarai, nes tai daug kam laisvesnis laikas, o ir motociklų romantika tuomet ryškesnė. Žinoma, rudeniop dar būna ir bandančių suspėti į nuvažiuojantį sezono traukinį grupė, kurie važiavimu motociklu susižavėjo vasarą", – sako vairavimo instruktorius.

Beje, tarp norinčiųjų ir nemažai merginų – apie 10 proc. Ir kasmet jų skaičius didėja.

Reikia ruoštis ne egzaminui

E.Vanagas atvirauja, kad į vairavimo mokyklas susirenka ir tie, kurie niekuomet nebuvo sėdėję nei ant motorolerio, nei ant motociklo ir tie, kurie pagrindus gavo motociklu važinėdami nelabai legaliai. "Dažniausiai tokiems asmenims nekyla problemų dėl motociklo valdymo, tačiau jis būna ydingas, tad tas klaidas tenka ištaisyti, tačiau paprastai tokie žmonės jaučiasi drąsiau ir užtikrinčiau pradėdami mokytis", – pasakoja pašnekovas.

Jau nebe pirmus metus pastebime, kad keičiasi požiūris į motociklus Lietuvoje.

Vis dėlto tokius savamoksliams mokiniams reikalingus patobulinimus E.Vanagas vadina menkniekiu, palyginti su darbu, kurį reikia padaryti bandant perauklėti jau turėjusius AM kategoriją – važinėjusius mopedais / motoroleriais iki 49 kubinių centimetrų. Ši vairuotojų grupė labai konfliktuoja su galiojančiomis Kelių eismo taisyklėmis. "Neslėpsiu, kad neretai tenka kviestis ir tokių būsimų vairuotojų tėvus, nes jie siekia įgyti, pavyzdžiui, A1 ar A2 kategoriją. Mes norime parodyti, kaip neatsakingai, o neretai ir pavojingai savo ir kitų gyvybei elgiasi būsimasis motociklininkas", – apie kylančius iššūkius pasakoja jis.

Tam, kad būtų galima laikyti praktikos egzaminą "Regitroje", pirmiausia reikia išmokti teorinę dalį. Yra du būdai – kursai vairavimo mokykloje arba mokymasis eksternu. Šiuo atveju praktiniai vairavimo užsiėmimai pradedami vykdyti tik tuomet, kai išlaikomas teorijos egzaminas "Regitroje". Motociklo valdymo pamokos dažniausiai būna penkios. Iš viso dešimt valandų. Per jas mokoma reikalingų pratimų aikštelėje – pagreitėjimo, stabdymo, lėto važiavimo, apsisukimo ribotame plote, lėtos ir greitos gyvatėlės bei kliūties apvažiavimo, tuomet laukia ir kelios pamokos viešajame eisme.

"Neretai praktikos egzaminas išlaikomas ir po penkių važiavimo kartų vairavimo mokykloje, tačiau mūsų tikslas paruošti vairuotoją saugiam dalyvavimui eisme, o ne egzaminui "Regitroje", tad, jeigu matome, kad mokiniui dar trūksta įgūdžių, siūlome jam pasitobulinti papildomai dar vieną ar dvi pamokas. Yra žmonių, ir ne tokia jau maža dalis, apie 20 proc., kurie tik pradėję važiavimus jau būna nusiteikę mokytis papildomai, tačiau būna ir priešingai, kai instruktoriams reikia mokinį bandyti įtikinti pasipraktikuoti papildomai ir pasirengti dalyvavimui eisme ir egzaminui tinkamiau", – pasakojo E.Vanagas.

Žinoma, nei instruktorius nei kitos gamtos jėgos neprivers nenorinčio mokytis pasirinkti papildomų pamokų, tačiau viską į vietas sustato praktikos egzaminas "Regitroje". Susikirtę jame mokiniai grįžta ir tuomet pasirenka ne vieną ir ne dvi papildomas vairavimo pamokas tam, kad netektų vėl perlaikyti egzamino, žinant, kad sezono metu "Regitroje" A kategorijos egzamino laukiančiųjų eilės netrumpos.

Lėtos ir greitos pamokos

Išsilaikiusiems egzaminą ir įsigijusiems savo pirmąjį motociklą E.Vanagas pataria nebūti išdidiems ir dar kartą apsilankyti vairavimo mokykloje, kur su vairavimo instruktoriumi visus reikiamus pratimus galės pasikartoti su jau nuosava transporto priemone.

"Ne visi nusiperka tokius pačius motociklus, kokiais važinėja vairavimo mokykloje. Kiekvienas motociklas turi savo valdymo specifiką, prie kurios reikia priprasti. Tad, net jeigu nebenorite grįžti į vairavimo mokyklos aikštelę, tuos pačius pratimus, kuriuos darėte per vairavimo praktikos pamokas, galite pabandyti atlikti patys nuošalioje aikštelėje. Gero ir tinkamo motociklo valdymo pamokų niekuomet nebus per daug", – pabrėžia motociklininkų rengimo profesionalas.

E.Vanagas pasakoja, kad sugrįžtančiųjų su savo motociklu nėra jau taip mažai. Vieni, A kategorijos vairuotojo pažymėjimą įgiję prieš kelerius metus, tik dabar nusiperka motociklą, tad nori atgaivinti įgūdžius, sulaukiama ir tokių, kurie motociklu nuvažiuoja ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų ir nori sužinoti ką nors naujo.

"Patikėkite jie sužino. Čia net neturi reikšmės motociklo klasė – ar vairuoji sportinį, ar kelioninį, ar didelį čioperio stiliaus motociklą, visuomet gali išmokti ką nors naujo. Ne kartą esu išgirdęs iš jau ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų nuvažiavusių užkietėjusių harlistų, kad papildomos pamokos ganėtinai sunkaus motociklo valdymą padarė itin lengvą", – patirtimi dalijasi E.Vanagas.

Tiems, kam motociklo valdymo pamokos vairavimo mokykloje atrodo per lėtos ir nuobodžius, visuomet galima rinktis greitesnes. Motociklininkų klubai organizuoja vadinamuosius track day "Nemuno žiedo" trasoje, kur vienoje vietoje susirenka ir patyrę motociklininkai, ir naujokai, tad pasisemti patirties ir išgirsti ne vieną patarimą tikrai galima.

Daugiau informacijos galite rasti čia.

  

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų