Ateinantį savaitgalį vyks Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) suvažiavimas, kuriame turėtų būti baigti bene pusmetį verdantys ginčai dėl šios visuomeninės organizacijos įstatų ir ralio reglamento.
Sprendimų pusfabrikačiai
Kas šiuo metu vyksta LASF, gana taikliai iliustruoja federacijos interneto svetainė – pranešimų apie įvairias teismų nutartis, skundus, apeliacijas, antstolių ir advokatų raštų čia daugiau nei naujienų apie šalies automobilių sporto aktualijas.
Naujasis LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius, komentuodamas susidariusią padėtį pripažino, kad tai nėra normalu, tačiau tikino, kad tai ir yra problema, kurią jis įsipareigojo išspręsti keldamas savo kandidatūrą į šį postą.
"Akivaizdu, kad LASF veiklą reglamentuojančių teisės aktų daržas buvo smarkiai apleistas. Visi atskirų sportininkų ir federacijos ginčai kilo tik todėl, kad daugybė dalykų lig šiol buvo galima dviprasmiškai interpretuoti. Ateinantį šeštadienį vyksiančiame suvažiavime visiems delegatams pateiksime tris LASF įstatų projektus. Sportininkai ir klubų vadovai patys pasirinks vieną kurį nors variantą ir taip patys atsakys į pačius svarbiausius klausimus", – žadėjo G.Furmanavičius.
WRC dilema
LASF prezidentas pripažino, kad iš esmės konfliktas kilo dėl ambicingiausių ralio meistrų skirtingo požiūrio į tai, kaip reikėtų vertinti WRC (pasaulio ralio čempionato) automobilio dalyvavimą šalies čempionate. Lygiai prieš metus pagal WRC techninius reikalavimus parengtu automobiliu "Škoda Fabia WRC" važiavęs Saulius Girdauskas Vilniaus ralyje tiesiog nokautavo varžovus – artimiausią persekiotoją aplenkė beveik dviem minutėmis. Tačiau po lenktynių buvo apdovanoti tik klasėse prizines vietas užėmę ekipažai, nes varžybų komisarai sulaukė trijų protestų dėl WRC bolido neatitikties A8 klasės techniniams reikalavimams. Šis ginčas užtruko iki pat metų pabaigos, o baigėsi ankstesnės LASF komandos, vadovaujamos Romo Austinsko, nuvertimu.
Tačiau G.Furmanavičius, vadinamas S.Girdausko bičiuliu, nesutiko su interpretacijomis, kad jis išrinktas LASF prezidentu slapčia viliantis visus ginčus išspręsti šio sportininko naudai ir padėti jam iškovoti Lietuvos čempiono titulą.
"Už šiuos dalykus atsakingas LASF ralio komitetas, kuris privalės pateikti pasiūlymus federacijos tarybai. Ši priims sprendimą, tačiau jį lems ne vienos ar kitos asmenybės užgaidos, o racionalūs argumentai. Mūsų tikslas padėti raliui normaliai vystytis ir baigti vadinamąsias lenktynes po lenktynių", – tvirtino G.Furmanavičius.
Precedentų yra
LASF vadovas pripažino, kad WRC galvosūkis yra gana sunkus. Neleisti tokiam automobiliui startuoti, reiškia sąmoningai nuskurdinti lenktynes, iš žiūrovų pavagiant galimybę pasigrožėti aukščiausios prabos technikos galimybėmis. Palikti šią mašiną varžytis tokiomis pat sąlygomis su kitais Lietuvos ralio pirmenybėse dalyvaujančiais automobiliais, reiškia atimti bet kokią viltį iš kitų sportininkų tapti lenktynių nugalėtojais ir šalies čempionais.
"Buvau keliuose pastarojo "Swedbank Rally 2009" greičio ruožuose ir galiu paliudyti, kad daugybė žiūrovų nusivylė neišvydę "Škodos Fabios WRC" pasirodymo. Vadinasi, ieškoti kompromiso būtina", – samprotavo G.Furmanavičius.
Kita vertus, pašnekovas pastebėjo, kad FIA (Tarptautinė automobilių sporto federacija) siūlo jau kitais metais pasaulio ralio čempionate naikinti WRC klasę kaip pernelyg brangią.
"Panašius galvosūkius prieš kurį laiką sprendė latviai ir estai. Kiek žinau, jų sprendimas buvo leisti WRC automobilius vairuojantiems sportininkams grumtis dėl atskirų ralių nugalėtojo vardo, bet ne dėl šalies čempiono titulo. Nenoriu formuoti išankstinės nuomonės, bet man atrodo, kad tai gana racionali išeitis. Tačiau kaip bus iš tiesų, turės būti nuspręsta per LASF suvažiavimą", – sakė G.Furmanavičius.
R.Lipeikio pozicija
Mano pozicija dėl WRC automobilio yra labai aiški ir daug kartų išsakyta raštu LASF ralio komitetui. Tam pritaria didžioji dauguma 2008 m. Lietuvos automobilių ralio atviro čempionato pirmojo dešimtuko sportininkų. WRC automobilis sukurtas dalyvauti išimtinai tik pasaulio ralio čempionate, todėl ir turėtų varžytis ten su sau lygiais varžovais. FIA neleidžia jais dalyvauti net regioniniuose čempionatuose, pavyzdžiui, Europos ralio čempionate. Dėl nacionalinių čempionatų FIA nesprendžia ir čia su WRC važiuojama tose šalyse, kur kokiais nors būdais įtikinama nacionalinė federacija, kad taip reikia. Dabar bandoma antrus metus tai padaryti Lietuvoje. Paprastai, kai vieno asmens interesai prieštarauja daugumos, renkamasi viešasis, arba daugumos, interesas. Šiuo metu susidaro įspūdis, kad LASF bandoma daryti priešingai, todėl kilo tikras chaosas, bandant tai padaryti ciniškai nesiskaitant nei su daugumos nuomone, nei su reglamentuojančių dokumentų reikalavimais. Ko gero, bandoma įrodyti, kad gali būti lygesnių už kitus LASF narius.
Rengiant 2009 m. reglamentą, LASF ralio komitetas pirmą kartą per visą LASF gyvavimo istoriją įdėjo tiek daug pastangų ieškodamas išeities iš susidariusios padėties. Reglamentas, atsižvelgiant į sportininkų pageidavimus ir pastabas, buvo keičiamas net du kartus. Manau, kad ralio komitetas puikiai suprato, kad WRC automobilis, neatitinkantis galiojančių A grupės techninių reikalavimų, sugriauna sąžiningos sportinės kovos galimybes ir iš esmės griauna Lietuvos ralio čempionatą. Nepaisant to, federacijai buvo daromas labai didelis spaudimas įteisinti WRC automobilio dalyvavimą čempionate motyvuojant, kad išleista labai daug pinigų jam įsigyti (per 1 mln. litų). Ralio komitetas priėmė kompromisinį sprendimą, t. y. ralio organizatoriui leisti savo nuožiūra spręsti dėl WRC automobilio dalyvavimo ralio įskaitoje, o čempionate nedaryti jokių išimčių ir WRC galėtų dalyvauti tik tuomet, jei atitiktų galiojančius A grupės FIA reikalavimus. Bet Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono automobilis "Škoda Fabia WRC" neatitinka galiojančių 2009 m. FIA techninių reikalavimų ir todėl negali dalyvauti 2009 m. Lietuvos automobilių ralio čempionate.
Naujausi komentarai