Pereiti į pagrindinį turinį

Šiuolaikiniai samurajai prie vairo

2009-03-25 09:00
Šiuolaikiniai samurajai prie vairo
Šiuolaikiniai samurajai prie vairo / Tomo Raginos nuotr. Terminas: šoninio slydimo pradininkas Lietuvoje T.Gruzdys patirties ir žinių sėmėsi šios sporto šakos gimtinėje – Japonijoje.

Japonijoje patirties įgiję Lietuvos automobilių valdomo šoninio slydimo (driftingo) entuziastai šių metų čempionate žada ne vieną naujovę.

Kelionės įspūdžiai

Tekančios Saulės šalis pagrįstai laikoma šios egzotiškos lenktynių atmainos gimtine. Nenuostabu, kad iš jos grįžęs Tomas Gruzdys turėjo daug minčių ir idėjų, kuriomis pasidalijo su pusšimčiu bendraminčių, praėjusią savaitę susirinkusių į pirmąją automobilių slydimo konferenciją.

"Mums viešint Japonijoje, dar kelionės pradžioje buvome nuvežti apsižvalgyti į vietos samurajų mokyklą. Daugeliui labiau norėjosi kuo greičiau vykti į trasą, tačiau tik vėliau, skaitydami tarp eilučių, supratome, ką japonai tokiu vizitu norėjo pasakyti. Tai anaiptol nebuvo vien pažintinė ekskursija. Manau, kad taip mėginta paaiškinti, kad "drifteriai" yra šiuolaikiniai samurajai", – įžvalgomis ir prisiminimais su konferencijos dalyviais dalijosi šoninio slydimo pradininkas Lietuvoje T.Gruzdys.

Dvi meistriškumo pakopos

Bemaž didžiausia naujovė šiemet bus dvi automobilių šoninio slydimo čempionato lygos – "Pro" ir "Street". Pastarojoje galės dalyvauti visi panorėję, o profesionalų kovose rungsis tik 20 pripažintų ir tituluotų valdomo šoninio slydimo asų. Tarp jų po kiekvieno etapo pateks ir po vieną geriausią sportininką iš "Street" lygos.

"Street" lygoje dalyvių skaičius neribojamas. Čia gali startuoti visi pradedantys sportininkai ir nepatekę į "Pro" lygą. Vienas pagrindinių šių pogrupių skirtumų – startinis dalyvio mokestis. Jis "Street" lygoje numatytas 150 litų vienam etapui (arba 500 litų iškart visoms ketverioms varžyboms), o profesionalų gretose dalyvavimas nemokamas.

Vienu pagrindinių akcentų konferencije tapo T.Gruzdžio išaiškinimas, ką reiškia žodis "driftas". Anot jo, nuo šiol taip bus vadinamas valdomas automobilio slydimas nuo tos akimirkos, kai atleidžiamas akceleratoriaus pedalas ir automobilis iš inercijos slysta, iki tos, kai vėl numinamas greičio pedalas.

"Slydimas akceleruojant nėra "driftas". Tai turėtume visi įsidėmėti. Daugeliui tai gali pasirodyti neįprasta, bet taip "driftą" apibrėžia ir aukščiausio lygio meistrai iš Japonijos, tad mes turėtume lygiuotis į juos. Juolab kad visuose keturiuose "Pro" lygos etapuose pažadėjo teisėjo statusu dalyvauti vienas tituluočiausių pasaulio valdomo slydimo meistrų iš Japonijos Hiroki Furuse, dar žinomas Sleepy pseudonimu. Jis vertins mūsų šalies sportininkų pasirodymus", – paaiškino T.Gruzdys.

Taisyklės tikslinamos

Tarp vertinimo kriterijų per kvalifikacinius važiavimus varžybų organizatoriai įtraukė ne vien automobilio slydimo kampą, trajektoriją ir greitį, bet ir bendrą pasirodymo įspūdį. T.Gruzdys pabrėžė, kad tai anaiptol nereiškia, jog vairuotojai turėtų pro langus mojuoti rankomis. Priešingai, už tokį neatsakingą vairavimą nuo šiol bus taikomos baudos.

"Įspūdžio sąvokai priskiriamas bendras šou, žiūrovų ir sirgalių palaikymas, automobilio išvaizda, vairuotojo elgesys ir kiti panašūs akcentai. Pavyzdžiui, jei vairuotojas padarė klaidą ir netyčia apsisuko, tai nereiškia, kad jis rūškanu veidu turėtų dingti iš trasos. Galima išlipti iš automobilio, pamojuoti žiūrovams ir už tai iš komisijos dar užsidirbti papildomų balų. Taip pat sėkmingai pasirodantys "drifteriai" neturėtų pamiršti padėkoti savo sirgaliams, – apie sportininkų įvaizdžio subtilybes detaliai pasakojo nuolatinis varžybų organizatorius ir šoninio slydimo puoselėtojas Lietuvoje T.Gruzdys. – Dažnai sakau, kad mes, "drifteriai", esame lyg klounai, turintys linksminti publiką, kuri susirenka pažiūrėti mūsų šou."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų