Pereiti į pagrindinį turinį

„Volkswagen XL1“ pretenduoja į prestižinį dizaino prizą

2014-04-03 12:53
Volkswagen XL1 Volkswagen XL1

Legendinis "Volkswagen XL1" su 1 litro darbinio tūrio varikliu Londono dizaino muziejuje kartu su kitais pretendentais į "Top International Design Award" varžosi dėl pagrindinio prizo. Visi jie čia bus eksponuojami iki rugpjūčio 25 dienos.

XL1 – šio Vokietijos gamintojo vyr. dizainerio Klauso Bišofo komandos sukurtas mažaserijinis dvivietis automobilis, pasižymintis mažiausiomis degalų sąnaudomis tarp važinėjimui miesto gatvėmis skirtų automobilių.

XL1 kūrėjams buvo pateikta užduotis sukurti vadinamąjį „vieno litro automobilį”, 100 km kelio sunaudojantį tik vieną litrą degalų arba, vertinant angliškąja matų sistema, su galonu degalų galintį įveikti 313 mylių kelią. Didžiulis kaičius mylių išraiška - ne vienintelis įspūdingas šio modelio parametras. Jo CO2 tarša lygi tik 21 g/ km.

Siekiant užsibrėžtų tikslų daug darbo teko ir dizaineriams, nes didelė dalis degalų ekonomijos pasiekiama maksimaliai įmanomo kėbulo ir kitų automobilio elementų aerodinaminio aptakumo dėka. Vien ko vertas visiškas įprastų išorinių galinio vaizdo veidrodėlių atsisakymas, juos pakeičiant vaizdo kameromis ir vairuotojo aplinkoje patogiai išdėstytais ekranais.

Kėbului buvo suteikta klasikinė superautomobilių lašo forma. Turėdamas antžeminio transporto priemonei sunkiai įsivaizduojamą 0,189 aerodinaminį pasipriešinimo koeficientą, šis automobilis nevėjuotą dieną lygiu keliu gali skuosti 100 km/val. greičiu tam naudodamas tik 8,4 AG iš visos bendro galimo pajėgumo. Siekiant užtikrinti reikalingą kėbulo standumo ir masės santykį, didžioji kėbulo dalis pagaminta iš anglies pluoštu armuotos plastmasės. Kėbulo aukštis – tik 1282 mm, durys – atkeliamos aukštyn, „sparno” tipo.

Po XL1 variklio gaubtu sumontuotas 800 cm3, 48 AG pajėgumo benzininis variklis ir 27 AG elektros motoras. Judesį paskirsto 7 laipsnių TSG (t.y, trijų sankabų) transmisija.

Pagrindinė šių metų "Top International Design Award" konkurso naujovė yra ta, kad eksponatus galima pamatyti ne tik pačiame Londono dizaino muziejuje, bet ir ekspozicijos transliacijoje "Twitter" ir "Facebook" socialiniais tinklais. Be to internete organizuojama virtuali pretendentų kova, kurioje jie kaunasi rinkdami žiūrovų balsus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų