Vilniuje šiandien prasidėjo pirmoji tarptautinė konferencijų turizmo paroda - kontaktų mugė „Convene“, į kurią atvyko daugiau nei 120 renginių organizatorių iš Didžiosios Britanijos, Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Lenkijos ar Rusijos. Kaip teigiama savivaldybės pranešime, skaičiuojama, kad parodos metu įvyks apie 2400 verslo susitikimų.
Taip pat tokių kompanijų kaip „Microsoft“, „Shell“, daugiau kaip 50 šalių veikiančios „HelmsBriscoe“, „Allianzbank“, „Connect Factory Travel“, „Europos bankų asociacijos“, „Ormes“ ir renginių organizatorių atstovai šiandien ieškos, kur galima rengti susitikimus, mokymus, kur apgyvendinti, kokį maistą ar paslaugas užsakyti.
„Regioninio bendradarbiavimo svarba – tai raktas į mūsų visų sėkmę. Vilnius visada siekė ir sieks užimti regiono lyderio poziciją. Paskaičiuota, kad konferencijų turizmo delegatas mieste per dieną palieka ne mažiau nei 1000 litų, tai yra tris kartus daugiau nei laisvalaikio turistas, o vidutinė viešnagės trukmė – 3,5 paros. Beje, konferencijų turizmas skatina laisvalaikio turizmą - delegatai vėliau sugrįžta su šeima ar draugais savaitgaliui“, - sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Renginį organizuojančio Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro direktorė Jolanta Beniulienė teigia, kad konferencijų turizmas ženkliai išplečia įprasto turistinio sezono ribas: konferencijų turizmo sezonas prasideda jau kovo mėnesį ir tęsiasi iki pat lapkričio. Daugiausiai renginių vyksta gegužės, rugsėjo ir spalio mėnesiais.
„Konferencijų turizmas – viena iš ekonomiškai patraukliausių turizmo verslo sričių. Tai pirmas tokio masto nekomercinis renginys Lietuvoje visoje mūsų turizmo istorijoje. Vien tai, kiek Lietuva gavo reklamos užsienyje, surengdama tokį renginį, skaičiuojama vertė daugiau nei 55 tūkstančiai eurų, tai yra beveik 200 tūkstančių litų, apie Vilnių pranešė svarbiausios šios industrijos žiniasklaidos priemonės“, - teigė J.Beniulienė.
VšĮ Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro atlikta konferencijų turizmo statistinių duomenų analizė rodo, kad 2011 m. Vilnių aplankė virš 50 tūkst. konferencijų dalyvių ir „pagyvino“ miesto ekonomiką 155 mln. Lt. Įvertinus surinktų duomenų skaičių, daroma prielaida, kad tai tik trečdalis visos Vilniuje vykusių renginių apimties. Tad tikėtina, jog konferencijų turizmo įtaka Vilniaus ekonomikai 2011 m. buvo apie 465 mln. Lt.
2011 m. Vilniuje dominavo asociacijų bei mokslo įstaigų konferencijos, kurios sudarė 59% visų renginių skaičiaus. Privačių įmonių renginiai sudarė atitinkamai 41%. Vidutinė renginio trukmė buvo 3 dienos, vidutinis dalyvių skaičius – 200. Daugiausiai renginių suorganizuota medicinos srities (21%), ekonomikos (17%), technologijų mokslų (12%), politikos (9%), fizinių mokslų (8%) ir edukologijos bei menotyros (po 6%).
Vidutinė renginių apyvarta siekė 73,5 tūkst. litų. Tačiau asociacijų renginių vidutinė apyvartą buvo net keturis kartus didesnė nei korporatyvinių ir siekė 122 tūkst. Lt.
Konsultacijas rengiant šią turizmo parodą teikė Didžiosios Britanijos įmonės „Kennedy Integrated Solutions“ ekspertas Paul Kennedy, puikiai žinomas ir vertinamas tarptautiniame konferencijų versle, sėkmingai įgyvendinęs ne vieną panašų projektą Europoje, Azijoje, Australijoje, Šiaurės Amerikoje. Balkanų šalyse panašus projektas trunka jau penkerius metus ir dabar konferencijų turistų srautai į Slovėniją padidėjo 3 kartus.
Pagrindinis renginio organizatorius yra VšĮ Vilniaus turizmo informacijos centras ir konferencijų biuras. Projekto partneriai: Lietuvos parodų ir kongresų centras LITEXPO, agentūros „Baltic Travel Group“ ir „ViaConventus“ bei Vilniaus viešbučiai: „Radisson Blu Lietuva“, „Narutis“, „Artis“, „Novotel“, „Holiday Inn“, „Le Meridien“ ir naujai duris atvėręs „Kempinski Hotel Cathedral Square“. Projektą remia Vilniaus miesto savivaldybe ir LR ūkio ministerija.
Naujausi komentarai