Tai performatyvus šokio spektaklis šokėjai, juostiniam magnetofonui ir pripučiamam burbului. Šis spektaklis – lyg kontempliatyvi meditacija, kurioje atlikėjas galynėjasi su savo protu bei vaizduote, trukdančiais jam įsikūnyti čia ir dabar neveiklaus veikimo būsenoje.
Šiuo spektakliu kūrėjai kelia klausimą: ką šiandieniniam žmogui reiškia tokios būsenos kaip neveiklumas, pauzė, tuštuma. Kūrėjai nori išreikšti savo kritišką požiūrį į nūdienų žmogui būdingą pragmatizmą, pripažįstant tik taip vadinamą „veiksmo tikrovę“, kurioje žmogus ir jo veiksmai yra grindžiami ekonomine logika. Šioje „tikrovėje“ žmogaus vertė bei gyvenimo prasmingumas matuojamas tik jo praktinės veiklos produktyvumu bei efektyvumu.
„Pastaruoju metu įvairiuose kontekstuose nuolatos girdime kalbas apie kūrybiškumo svarbą. Tačiau, mano manymu, tikrasis kūrybiškumas taip pat talpina savyje ir galimybę būti nekūrybingu. Nekūrybingumas, kaip įsisąmoninta galimybė, gali tapti tam tikra pasipriešinimo strategija perdėm eskaluojamam žmogiškosios veiklos produktyvumui bei efektyvumui.” – teigia šio spektaklio idėjos ir choreografijos autorius – Vytis Jankauskas – gerai žinomas Lietuvoje šiuolaikinio šokio kūrėjas ir pedagogas.
Pagrindinė spektaklio atlikėja Viltė Švarplytė – jauna šiuolaikinio šokio atlikėja, judesio tyrinėtoja studijavusi šiuolaikinį šokį Škotijos (Scottish School of Contemporary Dance) ir Austrijos (Anton Bruckner Privatuniversität) universitetuose, šiuo metu kurianti ir bendradarbiaujanti su įvairiais Lietuvos ir užsienio menininkais. Spektaklio šviesų dailininkas Povilas Laurinaitis. Spektaklyje naudojami kompozitorių Goner ir Arvo Part muzikos įrašai juostoje. Spektaklio sukūrimą dalinai finansavo Lietuvos kultūros taryba.
V. Jankausko šokio teatras įkurtas 1997 m. buvo viena pirmųjų šiuolaikinio šokio trupių įkurtų Lietuvai atgavus nepriklausomybę. Per 20 metų šis teatras įsitvirtino kaip savitas Lietuvos šiuolaikinio šokio fenomenas, nuosekliai einantis savo keliu. Trupė ne kartą savo kūrybą yra pristačiusi įvairiuose Lietuvos ir užsienio scenos menų festivaliuose. Choreografo ir jo trupės kūrybinę brandą vainikavo du „Auksiniai scenos kryžiai“: šokio spektaklis „Nuskendęs slėnis“ pelnė apdovanojimus už geriausią 2003–2004 m. choreografiją ir muziką, o antrąjį aukščiausią teatralų apdovanojimą V. Jankauskas gavo kaip geriausias choreografas už spektaklį „Budėjimai“ (2008–2009 m.).
Naujausi komentarai