Lietuvos oro uostų vadovu teigimu, išvykimo terminalo projektu iš esmės keičiama oro uosto plėtros strategija.
„Vilniaus oro uostas yra išaugęs savo rūbą, tą rūbą, kuriame yra ir naujasis terminalas, kurio visi laukiame, leis pajėgumus padidinti du kartus. Man atrodo, kad svarbu ne tik pajėgumų padidinimas, kiek įmanoma aptarnauti keleivių, bet ir lygiai taip pat visiškai kito lygio paslaugų kokybė. Tai, ką čia mes matome ir leis tą visą kokybę pakelti į visiškai kitą lygmenį“, – naujojo išvykimo terminalo statybos pradžios renginyje kalbėjo M. Skuodis.
Svarbu ne tik pajėgumų padidinimas, kiek įmanoma aptarnauti keleivių, bet ir lygiai taip pat visiškai kito lygio paslaugų kokybė.
Pasak jo, Vilniaus oro uostas, turėdamas nauja terminalą, galės pertvarkyti visą infrastruktūrą, ypač iki oro uosto nutiesus greitąjį europinį geležinkelį „Rail Baltica“.
„Viena dalis yra tai, kas bus tvarkoma, o kita dalis yra, kaip reikės iki 2030 metų privažiuoti su traukiniu, kad išlipus, tikiuosi, jau į traukinį lipant įsicheckinus lagaminą galbūt šitame terminale, o galbūt kitoje dalyje ramiai eiti į lėktuvą žinant, kad tavo lagaminas keliaus kažkur toliau“, – kalbėjo ministras.
„Dideli darbai jau yra padaryti, ką jau galime matyti su riedėjimo taku, išplėstu peronu, kiti darbai prasideda ir tikrai linkiu, kad jie vyktų sėkmingai, nesustotų, nes tai yra tikrai didelės pertvarkos didelis žingsnis į priekį“, – teigė M. Skuodis.
Lietuvos oro uostų vadovas Aurimas Stikliūnas teigė, jog pradedama ne tik naujojo išvykimo terminalo statyba, bet ir viso Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programa.
„Šiandien mes startuojame, pradedame ne tik naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybas, bet iš esmės mes pradedame apskritai visą Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programą. Iš esmės pradedame tik pirmąjį etapą, kuomet jį įvykdžius mes toliau judėsime lygiagrečiai oro uosto teritorijai ir rekonstruosime tiek ir esamus terminalus, gerinsime jų kokybę, visą infrastruktūrą“ ,– renginyje teigė A. Stikliūnas.
Jo teigimu, išvykimo terminalo projektu iš esmės keičiama plėtros strategija ir taisomos klaidos, padarytos anksčiau plečiant oro uostą.
„Visa plėtra buvo orientuota į perono pusę ir tai iš esmės sukėlė labai rimtų tiek operacinių, tiek bendrai veiklos iššūkių norint aptarnauti sparčiai augančius keliautojų srautus. Mes visiškai keičiame plėtros strategiją ir plėtra bus vykdoma lygiagrečiai visai oro uosto teritorijai, kas atvers visiškai naujas galimybes“, – sakė Lietuvos oro uostų vadovas.
Pasak A. Stikliūno, naujame terminale bus įdiegtos moderniausios technologijos.
„Pagaliau mes galėsime diegti pačias moderniausias technologijas oro uostuose, mes ir dabar susiduriame su nemažai iššūkiu, kadangi turime nusidėvėjusią infrastruktūrą ir jau braška per siūles mūsų terminalai. Tai turėsime visiškai naują kokybinį lygį ir ta ambicija, kad nuo durų iki laipinimo vartų galėtume dar greičiau keliauti, tai tos technologijos tikrai pasitarnaus“, – tvirtino A. Stikliūnas.
Anot A. Stikliūno, naujasis terminalas suteiks visiškai naują kokybę, „mes turėsime visiškai kitokią reprezentaciją visam pasauliui“: „Tai yra platforma, kuri sujungia mūsų šalies ekonomiką su visu pasauliu, mūsų šalį su užsienio verslais, investicijomis“.
Terminalą už 50,2 mln. eurų (su PVM) stato konkursą laimėjusi bendrovė „Eikos statyba“. Ji įsipareigojo iki 2024 metų pabaigos pastatyti daugiau nei 14 tūkst. kv. metrų ploto terminalą bei pertvarkyti 34 tūkst. kv. metrų oro uosto prieigų.
Naujasis terminalas bus statomas tarp VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo keleivių terminalo. Tuomet bendras Vilniaus oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – daugiau nei du kartus iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.
Naujasis pastatas bus dviejų aukštų, pirmajame planuojama keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.
Naujausi komentarai