Miuziklų dievaitė sugrįžo Pereiti į pagrindinį turinį

Miuziklų dievaitė sugrįžo

2008-06-07 09:00
Miuziklų dievaitė sugrįžo
Miuziklų dievaitė sugrįžo

Šian­dien ir ry­toj Vy­tau­to Di­džio­jo uni­ver­si­te­to sa­lė­je aist­ras kai­tins ku­bie­tiš­ki rit­mai. Aust­rų po­po­pe­ro­je „Car­men Cu­ba­na" skam­bės vie­nos ryš­kiau­sių Pa­žais­lio mu­zi­kos fes­ti­va­lio žvaigž­džių, miu­zik­lų die­vai­tės La­nos Gor­don vo­ka­las.

Šo­ka ir so­lis­tai

Iš JAV ki­lu­si at­li­kė­ja - prie­šin­gy­bė to, ko ga­lė­tum ti­kė­tis iš dei­ve ti­tu­luo­ja­mos as­me­ny­bės. Šil­to ir nuo­šir­daus žmo­gaus įspū­dį pa­lie­kan­ti L.Gor­don pri­si­pa­žįs­ta, kad Car­men vaid­muo jai - tar­si kū­di­kis.

VDU kon­cer­tų sa­lės sce­no­je re­pe­ti­ci­jos me­tu bu­vo karš­ta ir ankš­ta. Čia til­po Kau­no mies­to sim­fo­ni­nis or­kest­ras, Kau­no vals­ty­bi­nis cho­ras, įvai­ria­tau­tis šio mu­zi­ki­nio pro­jek­to inst­ru­men­ti­nis an­samb­lis, gru­pė so­lis­tų ir šo­kė­jų po­ra.

Ne­di­de­lė­je tuš­čio­je erd­vė­je sce­nos prie­ky­je tem­pe­ra­men­tin­gu mu­zi­kos rit­mu ju­dė­jo ne tik pro­fe­sio­na­lūs šo­kė­jai iš Lo­ty­nų Ame­ri­kos Ke­nya Gon­za­les ir Wan­der­so­nas Wan­der­ley - nuo jų neat­si­li­ko so­lis­tai.

Bend­ra re­pe­ti­ci­ja tru­ko tris va­lan­das, vė­liau, va­do­vau­ja­mi cho­reog­ra­fės, Brod­vė­jaus miu­zik­lų žvaigž­dės Kim Dud­dy, ant sce­nos dar trims va­lan­doms pa­si­li­ko tik so­lis­tai ir šo­kė­jai. „Ko­man­da dir­ba la­bai pro­fe­sio­na­liai, mes iš jų ga­li­me daug ko pa­si­mo­ky­ti. Čia re­pe­tuo­ja­ma vis­kas - ir smul­kiau­sios de­ta­lės. Jau ne­kal­bant apie tai, kad vi­si į re­pe­ti­ci­jas ren­ka­si lai­ku, yra la­bai dis­cip­li­nuo­ti. Jie džiau­gia­si tuo, ką da­ro", - pa­sa­ko­jo „Car­men Cu­ba­na" pro­jek­to au­to­rius į Lie­tu­vą pri­vi­lio­jęs Kau­no mies­to sim­fo­ni­nio or­kest­ro va­do­vas Al­gi­man­tas Trei­kaus­kas. „Car­men Cu­ba­na" - bran­giau­sias šių­me­čio Pa­žais­lio mu­zi­kos fes­ti­va­lio pro­jek­tas. Kiek su­mo­kė­ta at­li­kė­jams, kiek kai­na­vo at­vež­ti ir ap­gy­ven­din­ti de­vy­nio­li­kos už­sie­nie­čių ko­man­dą, or­ga­ni­za­to­riai neatsk­lei­dė.

Vaid­muo la­bai bran­gus

Pag­rin­di­nį Car­men vaid­me­nį po­po­pe­ro­je at­lie­kan­ti L.Gor­don pri­si­pa­ži­no šie­met Kau­ne be­si­jau­čian­ti kaip na­mie. „Per­nai fes­ti­va­ly­je su Kau­no sim­fo­ni­niu or­kest­ru pri­sta­tė­me mu­zi­ki­nį pro­jek­tą „Vest Sai­do is­to­ri­ja". Dai­nuo­ti ja­me man pa­tin­ka, ta­čiau tas kū­ri­nys jau šim­tus kar­tų sta­ty­tas ir at­lik­tas, o „Car­men Cu­ba­na" - nau­jas pro­jek­tas, aš pir­ma at­lie­ku vaid­me­nį to­kio­je „Car­men". Man šis vaid­muo la­bai bran­gus - kaip kū­di­kis", - tvir­ti­no L.Gor­don.

Ope­ro­je skam­ba ku­bie­tiš­kais rit­mais nu­spal­vin­ti po­pu­lia­riau­si Geor­ges Bi­zet „Car­men" mu­zi­kos frag­me­tai ir daug nau­jų, spe­cia­liai šiam pro­jek­tui su­kur­tų kom­po­zi­ci­jų. Pro­jek­te da­ly­vau­ja inst­ru­men­ta­lis­tai iš Aust­ri­jos, Bra­zi­li­jos, Fi­li­pi­nų, JAV, Ku­bos, Olan­di­jos, Vo­kie­ti­jos. „Įvai­ria­tau­tę at­li­kė­jų kom­pa­ni­ją su­val­dy­ti nė­ra su­dė­tin­ga. Vi­si my­li mu­zi­ką, vi­si kal­ba ang­liš­kai, tai­gi bend­rą kal­bą grei­tai su­ran­da­me", - sa­kė di­ri­gen­tas ir vie­nas iš kū­ri­nio kom­po­zi­to­rių Mar­ti­nas Gell­ne­ris. Gar­sus aust­rų kom­po­zi­to­rius ir mu­zi­ki­nių pro­jek­tų pro­diu­se­ris džiau­gė­si, kad į at­li­kė­jų ko­man­dą pui­kiai įsi­lie­jo Kau­no mies­to sim­fo­ni­nis or­kest­ras ir Kau­no vals­ty­bi­nis cho­ras. „Jie ne šiaip skai­to na­tas - jie įde­da į tai daug ener­gi­jos. Ma­ty­ti, kad lie­tu­viai nea­be­jin­gi šiam pro­jek­tui", - tvir­ti­no M.Gell­ne­ris.

Trum­pes­nis kon­cer­ti­nis va­rian­tas

Po­po­pe­ra „Car­men Cu­ba­na" - tai pa­sa­ko­ji­mas apie be­pro­tiš­ką aist­rą, iš­skai­čia­vi­mą ir nu­si­vy­li­mą. Pir­mą kar­tą ope­ra bu­vo at­lik­ta 2006 m. Aust­ri­jo­je, nuo ta­da ji ke­liau­ja per di­džią­sias Eu­ro­pos sce­nas su di­džiu­liu pa­si­se­ki­mu.

Pros­pe­ro Mérim­ée no­ve­lės fa­bu­lą apie či­go­nės Car­men ir ka­rei­vio Cho­se mei­lę au­to­riai per­ke­lia į 1994 m. Ku­bą, kur dai­ni­nin­kės kar­je­ros trokš­tan­ti Car­men iš­duo­da ame­ri­kie­čių ka­rei­vio Džo (vo­kie­čių vo­ka­lis­tas Ale­xas Mel­che­ris) jaus­mus, su­si­vi­lio­ju­si po­pdie­vai­čio Es­ca­mi­lio (olan­dų vo­ka­lis­tas Ru­be­nas Hee­ren­vee­nas) kvie­ti­mu kon­cer­tuo­ti kar­tu. „Žmo­nėms pa­tin­ka „Car­men Cu­ba­na", nes tai aist­rin­gas, nau­jas, jau­di­nan­tis kū­ri­nys mu­zi­ki­ne ir siu­že­to pra­sme. Vo­kie­ti­jo­je ma­čiau žmo­nes, ver­kian­čius po spek­tak­lio. Mes vi­si la­bai įsi­jau­čia­me į vaid­me­nis, o aš pa­ti kū­ri­nio pa­bai­goj tie­siog pa­šiurps­tu. Ope­ros fi­na­las su­kre­čian­tis", - pa­sa­ko­jo miu­zik­lų die­vai­tė.

Lie­tu­vo­je pri­sta­to­mas kon­cer­ti­nis po­po­pe­ros va­rian­tas. Per di­džią­sias Eu­ro­pos sce­nas ke­liau­jan­čio­je sce­ni­nė­je kū­ri­nio ver­si­jo­je šo­ka 24 šo­kė­jų gru­pė, skam­ba dau­giau dai­nų, iš­sa­miau pa­pa­sa­ko­ja­ma is­to­ri­ja.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų