Jau šią vasarą Vilniuje turėtų pradėti veikti automatinė oranžinių dviračių nuomos sistema. 36 miesto vietose bus įrengti nuomos punktai su 300 dviračių.
Dar pernai sostinės meras Artūras Zuokas patikino, kad oranžiniai dviračiai grįžta į Vilnių ir šiemet bus įgyvendintas jų mainų sistemos projektas. Tokia sistema jau veikia Briuselyje, Paryžiuje, Dubline, Vienoje, Liuksemburge, Geteborge, Liublianoje, kituose Europos ir pasaulio miestuose.
Kaip teigė konkursą laimėjusios ir šią sistemą diegiančios įmonės „JCDecaux“ vadovė Žaneta Fomova, visi darbai vyksta sėkmingai.
„Automatinės dviračių nuomos sistema “Cyclocity„ realizuojama laikantis sudaryto grafiko. Ilgiausiai trunkančios veiklos, tokios kaip įrangos gamyba ir nuomos punktų projektavimas bei derinimas, sėkmingai vykdomos – dviračiai, nuomos terminalai, dviračių prirakinimo stovai gaminami, o projektavimo darbai artėja prie pabaigos, – pasakojo Ž. Fomova. – Tikėtina, kad suderintus projektus turėsime per artimiausius mėnesius.“
Be minėtų darbų, lygiagrečiai yra adaptuojamos automatinei dviračių nuomos sistemai funkcionuoti būtinos informacinės sistemos, kuriamas interneto puslapis, techninės priežiūros ir pagalbos tarnybos priemonės.
Ž.Fomovos teigimu, dviračių nuomos sistema, kaip numatoma, turėtų pradėti veikti šią vasarą. „Planuojame, kad miestiečiai ir miesto svečiai dviračių nuomos sistemos projekto ar didžiosios jos dalies rezultatais galės pasinaudoti jau antroje vasaros pusėje“, – sakė „JCDecaux“ vadovė.
Sostinėje įrengtuose 36 dviračių nuomos punktuose dviratį pasiimti galės bet kas, turintis banko arba vilniečio kortelę. Numatoma, kad sukūrus visą sistemą kasmet dviračiais bus galima naudotis nuo kovo 15 d. iki spalio 15 d. arba kol leis oro sąlygos.
Planuojama, kad pirmą valandą dviračiu bus galima naudotis nemokamai. Antra valanda kainuos 10 litų, trečia ir tolesnė – po 15 litų.
Bendrovė „JCDecaux“ sistemą diegia mainais į reklamos plotus, tad projektas miestui papildomai nekainuos.
Pirmą kartą oranžiniai dviračiai Vilniuje pasirodė 2001 m., tačiau tada neapsaugotos transporto priemonės netrukus buvo išvogtos. 2007-aisiais, mero teigimu, Vilnius turėjo galimybę įdiegti analogišką sistemą kaip Paryžiuje, Briuselyje ar Londone, bet naujai išrinkta miesto taryba projekto nepatvirtino.
Dviračių nuomos punktai
1. Šventaragio g.
2. Pilies ir Radvilaitės gatvių sankryža
3. Pilies ir Bokšto gatvių sankryža
4. Didžioji g.
5. Didžiosios ir Subačiaus gatvių sankryža
6. Visų Šventųjų ir Bazilijonų gatvių sankryža
7. Seinų ir Geležinkelio gatvių sankryža
8. Kūdrų ir Maironio gatvių sankryža
9. Užupio ir Krivių gatvių sankryža
10. T.Kosciuškos g.
11. Žygimantų g.
12. Gedimino pr. (V.Kudirkos aikštė)
13. Gedimino pr.
14. Gedimino pr. ir J.Tumo-Vaižganto gatvių sankryža
15. Gedimino pr. ir A.Goštauto gatvių sankryža
16. Pamėnkalnio ir Tauro gatvių sankryža
17. Pamėnkalnio ir Jogailos gatvių sankryža
18. Vilniaus ir Islandijos gatvių sankryža
19. Vokiečių ir Dominikonų gatvių sankryža
20. Pylimo g. (priešais buvusį „Lietuvos“ kino teatrą)
21. J.Tumo-Vaižganto ir Lukiškių gatvių sankryža
22. Upės g. (šalia Baltojo tilto)
23. Konstitucijos pr. (Europos aikštė)
24. Upės ir G.Baravyko gatvių sankryža
25. Saltoniškių g. („Panorama“)
26. Upės ir Studentų gatvių sankryža
27. Kalvarijų ir Žvejų gatvių sankryža
28. A.Vienuolio ir A.Goštauto gatvių sankryža
29. Rinktinės ir A.Juozapavičiaus gatvių sankryža
30. Žirmūnų ir Tuskulėnų gatvių žiedinė sankryža (šalia Minsko „Iki“)
31. Antakalnio ir Olandų gatvės žiedinė sankryža (šalia Šv. Petro ir Povilo bažnyčios)
32. Birutės g. (šalia pėsčiųjų tilto į Vingio parką)
33. Konstitucijos pr. (šalia Lietuvos vaikų ir jaunimo centro)
34. Gynėjų ir A.Goštauto gatvių sankryža
35. A.Tumėno g.
36. Geležinkelio ir Stoties gatvių sankryža (šalia autobusų stoties)
Dviračių takai Vilniuje
Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio teigimu, šiemet sostinės senamiestyje bus keičiamas eismo organizavimas plečiant gyvenamąją zoną, kad dviračiai galėtų važiuoti ir važiuojamąja dalimi, kur nėra dviračių takų ženklinimo. Be to, dviračių takų kirtimo vietos su gatve, kaip, pavyzdžiui, Kalvarijų ir Juozapavičiaus gatvės sankirta, bus ženklinamos dviejomis lygiagrečiomis linijomis, sudarytomis iš kvadratų.
„2013 m. lėšos skirtos daugiausia esamų dviračių takų priežiūrai. Taigi planuojame atnaujinti dviračių takų ženklinimą, bus vykdomi nedideli infrastruktūros darbai (bortelių nuleidimas ir kt.). Šiuo metu rengiamas (iki 2014 m. II ketvirčio) ir Dviračių takų specialusis planas, kurio tikslas – sujungti Vilniaus dviračių takus į bendrą tinklą“, - pasakojo T.Kamaitis.
Dabar Vilniuje yra 126 km paženklintų dviračių trasų, 83 km dviračių, pėsčiųjų–dviračių takų, 13 km dviračių eismo juostų gatvėse, 30 km dviračių juostų šaligatviuose.
Naujausi komentarai