Ekranuose pagaliau pasirodo filmas "Nuodėminga aistra", kurio premjera be jokių paaiškinimų buvo atidėliojama kelis kartus.
Sudėtingi žaidimai
Tikriausiai toks atsainus platintojų požiūris į šį filmą susiformavo todėl, kad jį sukūręs JAV režisierius Brianas De Palma lietuviams nekelia asociacijų su pelningu komerciniu kinu, kokį dažnai kuria jo bendraamžiai Stevenas Spielbergas ar George’as Lucasas. Užtai kinomanams šio režisieriaus filmai yra tikra šventė. Nes B.De Palma pats yra užkietėjęs klasikinio kino gerbėjas, kiekviename savo filme demonstruojantis virtuozišką sugebėjimą cituoti kino šedevrus. Tiesa, nesunku pastebėti, kad ši režisieriaus manija dabar vis dažniau atsigręžia prieš jį patį, nes rafinuoti žaidimai su klasika tampa vis sudėtingesni ir jau nepasižymi tuo lengvumu, kuris žavėjo ankstesniuose filmuose.
Prancūzų filmo perdirbinys
"Nuodėmingos aistros" pagrindą sudaro 2010 m. prancūzų režisieriaus Alaino Corneau sukurtas filmas "Nusikaltimas iš meilės". Kurdamas jo perdirbinį B.De Palma norėjo pagerbti talentingąjį prancūzų kolegą, kuriam "Nusikaltimas iš meilės" tapo paskutiniu jo gyvenimo kūriniu.
Jei lygintume prancūzišką originalą ir jo amerikietišką perdirbinį, pastebėtume, kad "Nuodėmingoje aistroje" daug kas pakeista, o siužetas pasidarė dar painesnis. Atsirado naujų siužeto linijų ir klaidinančių manevrų, kurie ir taip gana komplikuotą situaciją pavertė sunkiai sprendžiama šarada. Žiūrėdami "Nusikaltimą iš meilės" žiūrovai įtraukiami į sudėtingą psichologinę charakterių konfrontaciją, o "Nuodėmingoje aistroje" pagrindinis dėmesys nukreipiamas į bandymus atsakyti į kelis esminius klausimus: kas nužudė ir kodėl nužudė, o gal žmogžudystės iš viso nebuvo?
Amžius turi reikšmę
Prancūziškame filme antagonistes Kristiną ir Izabelę vaidina aristokratiškas personas dažnai vaizduojanti patyrusi aktorė Kristin Scott-Thomas ir jaunystės žavesį spinduliuojanti Ludivine Sagnier. B.De Palma šiuos vaidmenis patikėjo beveik vienmetėms Rachel McAdams ir Noomi Rapace. Nemenkas amžiaus skirtumas prancūziškos versijos aktorėms leido visiškai išnaudoti gyvenimo patirties ir jaunatviško spontaniškumo kontrastus. Amerikietiškame perdirbinyje tarpusavio santykių paritetas sukelia visai kitokių (modernesnių ir drąsesnių) iššūkių.
Sėkmingai dirbančios didelės tarptautinės bendrovės vadovė Kristina – žavi, elegantiška ir valdinga. Tai savybės, kurių reikia žmonėms, mėgstantiems valdžią ir pinigus. O jos pavaldinė dizainerė Izabelė – tikras bjaurusis ančiukas: nepasitikinti savimi, lengvai pasiduodanti įtakai, tačiau kupina beprotiškų kūrybinių idėjų.
Izabelė žavisi savo vadove ir leidžiasi jos sugundoma. Kristina mėgaujasi savo pranašumu ir, pasinaudodama geriausios darbuotojos naivumu, pavagia iš jos milijonų dolerių vertės idėją. Bet Izabelė pasiryžta atkeršyti.
Tolesnių painaus siužeto peripetijų filmo nemačiusiems tikrai negalima atskleisti. Nereikia iš žiūrovų atimti malonumo stebėti, kaip įžeistų ambicijų išprovokuota moteriška klasta įsuka sudėtingą žaidimą su kaukėmis, kompromituojančia medžiaga internete, mirties bučiniais ir... apie daug ką sufleruojančiu baletu.
"Nuodėminga aistra" ("Passion") ****
Trileris. Vokietija, Prancūzija, 2012 m. Rež. B.De Palma. Vaidina R.McAdams, N.Rapace, Karoline Herfurth, Benjaminas Sadleris.
veiksmas 2
humoras 1
įtampa 2
erotika 2
siaubas 2
Naujausi komentarai