Penktadienio vakarą Kauno pilį pamėgę šikšnosparniai ilgai nerado vietos - jos prieigos buvo apgultos žmonių. Valstybės dienos proga čia vaidinta drama „Kazimieras Sapiega".
Aktoriaus ir režisieriaus Vytauto Rumšo pastatytas Balio Sruogos veikalas nukėlė į XVII amžiaus pabaigą, bendros Lietuvos ir Lenkijos valstybės nuosmukio laikus.
Žečpospolitos karalius Jonas Sobieskis guli mirties patale, karalienė Marysenka (aktorė Eglė Gabrėnaitė), laukdama vyro mirties, žaidžia politinį pasjansą, bandydama sudėlioti jai naudingiausią variantą.
Spektaklyje atgijo būdingi laikmečio bruožai: veidmainystė, puikybė, intrigos, asmeninės naudos kėlimas aukščiau visuomenės interesų, būdingas net ir bažnyčios atstovams, papirkinėjimas stambiu mastu, bajorų, didikų lėbavimas ir valstybės lėšų švaistymas.
Scenoje žibėjo visa žinomų vilniečių aktorių plejada. Kunigaikščio, didžiojo Lietuvos etmono Kazimiero Sapiegos, vaidmenį atlikęs aktorius Rimantas Bagdzevičius įsitikinęs, kad spektaklis aktualus ne tik dėl vaizduojamų laikų paralelių su šiandiena, bet ir dėl pabudimo iš letargo momentų. „Mano herojų aplanko nušvitimas - praradęs sūnų, jis atlieka sąžinės sąskaitą, suvokia padaręs daug klaidų. Žuvus sūnui, Lietuvos valdovui tarsi atsiveria akys", - apie herojaus vidinius išgyvenimus pasakojo aktorius.
„Kazimieras Sapiega" pratęsė Pažaislio muzikos festivalio Valstybės dienai skiriamų spektaklių tradiciją: čia būta ir ugnies efektų, ir šokio su kardais, ir muštynių su Nindziusiu asociacijos nariais, ir finalinio fejerverko.
„Spektaklis patiko, gal pasigedome kovos scenų, raitelių dalyvavimo spektaklyje. Maloniai nustebino pabaigos akcentas, kai kartu su Kauno valstybinio choro choristais žiūrovai stovėdami giedojo „Lietuva brangi", - sakė Asta S., spektaklį žiūrėjusi su šeima. „Galėtų šią dramą prieš rinkimus parodyti - kaip didikai bajorams aukso kalnus žada, kad „taip, kaip reikia," nubalsuotų. Ir dabar tas pats darosi", - spektaklyje vaizduojamus ir dabartinius laikus sugretino neprisistačiusi garbaus amžiaus moteris.
Naujausi komentarai