Atšilęs oras Kaune paspendė pavojingus spąstus: vairuotojams – gilias duobes, pėstiesiems – slidžius šaligatvius.
Skambina ir naktimis
Po kiekvienos žiemos išlendančios duobės verčia už galvos imtis vairuotojus. Prognozuojama, kad šiemet kelių būklė bus dar prastesnė nei pernai. Kauno miesto policijos duomenimis, kol kas dėl duobių avarijų neįvyko ir nukentėjo vos kelių automobilio ratai. Savivaldybės tarnautojai pasakojo, kad dėl kai kurių duobių jiems buvo skambinta ir naktimis. Vien dėl duobės V.Krėvės prospekto pradžioje Miesto tvarkymo skyriaus vedėjui Aloyzui Pakalniškiui buvo skambinta tris kartus. Kelininkai prie duobės pastatė tvorelę, tačiau ji stovėjo neilgai – kažkas ją tiesiog nuskynė automobiliu. Dėl to duobė buvo užpilta skalda. Vakar tokia pat primityvia technologija buvo užpilta ir daugiau duobių.
A.Pakalniškis aiškino, kad tokiu būdų bandoma kuo skubiau užkirsti kelią per vairuotojų kišenes trenkiantiems nelaimingiems įvykiams. Kol kas oro sąlygos neleido duobių lopymo imtis iš peties, tačiau vakar "Kelių remonto grupė" (KRG) jau turėjo pradėti į didžiausias duobes lieti asfaltbetonį.
"KRG paleidžia į darbą savo mašiną, kuri pakaitina duobes ir išgarina vandenį. Tai vienintelė patikima technologija, kuria galima duobes tvarkyti ir žiemą", – aiškino A.Pakalniškis.
Tačiau vakar dieną KRG generalinio direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Norkus sakė, kad duobes lopyti asfaltbetoniu dar nepradėta, nes ir pažangiausiomis technologijomis dirbti yra šiek tiek per drėgna. Tikėtasi, kad darbui tinkamos sąlygos bus po pietų. Tiesa, šia technologija ketinama užlopyti labai nedaug pačių baisiausių duobių. Tam skirta tik 30 tūkst. litų. Už tiek bus sutvarkyta duobių, kurių bendras plotas siekia 350 kv. m. Pirmiausia duobės lopomos Veiverių gatvėje.
Gatvėms remontuoti – nė lito?
Užlopius didžiausias duobes gatvių remonto darbai Kaune kuriam laikui sustos. Pagrindinis duobių taisymo sezonas turėtų prasidėti balandį. Tiesa, miesto komunalininkai dar nežino, kiek lėšų gatvėms prižiūrėti bus skirta šiais metams. Poryt Kauno miesto tarybos nariai turės apsispręsti, kiek lėšų tam skirti iš biudžeto. Kalbėta, kad miestas šiemet apskritai duobėms lopyti gali neskirti nė lito, tačiau A.Pakalniškis tikisi, kad pavyks išprašyti bent 300 tūkst. litų. Tokia suma ir taip yra penkiskart mažesnė nei pernai.
Taip pat dar nežinia, kiek gatvėms prižiūrėti skirs Automobilių kelių direkcija. Kalbama, kad – apie 8 mln. litų. Pernai iš direkcijos buvo gauta 11 mln. litų, tačiau keli milijonai iš tos sumos buvo skirti tiltui į Nemuno salą. Todėl šiems metams Kauno gatvėms prižiūrėti direkcijos skirtos lėšos gali būti panašaus dydžio kaip ir pernai.
Susirūpino šaligatviais
Savaitgalį pradėjo ir vis dar nebaigia keiktis ne tik vairuotojai, bet ir pėstieji. Kauno Raudonojo Kryžiaus klinikinės ligoninės Traumatologijos punkto vedėjas Raimondas Kunickas sakė, kad pirmasis dėl slidžių šaligatvių nukentėjusių žmonių antplūdis užfiksuotas sekmadienį ryte.
"Ryškesnis traumuotų žmonių skaičiaus padidėjimas buvo rytą, kai vyresni žmonės ėjo į bažnytėlę. Kita traumuotų pėsčiųjų banga buvo pirmadienį rytą", – sakė R.Kunickas.
Manoma, kad per pirmadienio parą paslydusių ir susižeidusių pacientų skaičius gali pasiekti 150, tačiau, R.Kunicko teigimu, toks skaičius žiemą nešokiruoja. Raudonojo Kryžiaus ligoninė dirba normaliu ritmu.
"Kauno švaros" generalinio direktoriaus pavaduotojas miesto tvarkymo reikalams Darius Visockis pasakojo, kad šaligatviams barstyti druskos ir smėlio mišiniu ir valyti vakar buvo skiriamas išskirtinis dėmesys. Nuo ryto Centre visus šaligatvius barstę darbininkai patraukė į Žaliakalnį bei kitus miesto rajonus.
Sinoptikai prognozuoja, kad visą savaitę dienomis laikysis pliusinė, o naktimis – minusinė temperatūra. Todėl šaligatviai turėtų būti slidūs kiekvieną rytą.
"Pirmadienį rytą vykusiame susirinkime akcentavome, kad kiekvieną rytą ypatingas dėmesys bus skiriamas šaligatviams, o tik paskui visiems kitiems darbams", – teigė D.Visockis.
Naujausi komentarai