- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
-
Neįprastas automobilis padeda kauniečiams mokytis nepaslysti kelyje
S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome kauniečiai galėjo patobulinti vairavimo įgūdžius ir išmokti valdyti automobilį slidžiame kelyje.
Mokymosi priemonė pasirinkta taip pat nekasdieninė. Įprastus automobilio ratus pakeitė maži ratukai, leidžiantys automobiliui labai gerai slysti ant asfalto dangos.
Specialus transportas
Artėjant žiemos sezonui, dalis vairuotojų nusprendė atnaujinti savo vairavimo įgūdžius ir prisiminti, kaip reikia valdyti automobilį, jei šis slystelėjo ant ledo. Tačiau kol dar keliai neapsnigti, vairavimo instruktoriai valdyti slystantį automobilį moko naudodami neįprastą transporto priemonę.
Šeštadienį buvo galima iš tolo matyti, kaip geltonas automobiliukas slidinėja aerodromo teritorijoje. Tačiau iš arti pasimato, kad tai nėra įprastas automobilis. Vairuotojai stengėsi suvaldyti automobilį, kurio galiniai ratai pakeisti keturiais mažais ratukais. Toks sprendimas leidžia pajausti, kaip slysta automobilis bei mokytis suvaldyti transporto priemonę slydimo metu.
„Šis automobilius ypatingas tuo, kad pas mus ant asfalto labai gerai slysta. Daug metų visoje Skandinavijoje tokia priemonė naudojama ir nei vienas vairuotojas negauna vairuotojo pažymėjimo, jei nebūna apmokytas važiuoti su tokiu automobiliu ir neturi reikiamų įgūdžių vairuojant slidžiame kelyje. Deja, pas mus vairavimo mokyklos orientuojasi tik į egzaminą, o ne į tai, kad vairuotojai mokėtų elgtis slidžiame kelyje. Ši priemonė yra gera mokytis tuo, kad važiuojama negreitai, bet slystam labai linksmai. Tai kartu ir pramoga, ir būdas mokytis suvaldyti slystantį automobilį. Tai iš tiesų duoda naudos“, – kalbėjo „Nemuno žiedo“ instruktorius Vladas Šimelis.
Iš šono pasižiūrėjus matosi, kad vairuotojai įvairias būdais bandė suvaldyti automobilį, pačiai prisėdus prie vairo iš tiesų pasirodė, kad nėra taip paprasta. Sėdint viduje nei kiek nesijaučia, kad automobilis neturi įprastų galinių ratų, tačiau vos tik suktelėjus šiek tiek vairą, automobilis pradeda slysti ir tuomet reikia stengtis jį suvaldyti. Ne iš pirmo karto pavyko tinkamai pasukti, teko ir apsisukti 360 laipsnių kampu.
Dalyvių įspūdžiai
Į mokymus atvykę kauniečiai taip pat pripažino, kad vairuoti tokią transporto priemonę nėra įprasta. Anot jų, realiame kelyje slydimas kartais net būna paprastesnis, o su šiuo automobiliu nėra iš viso jokio ratų ir dangos sukibimo, tačiau išmokus važiuoti sudėtingesnėmis sąlygomis, bus lengviau dalyvauti realiame eisme.
Sudėtingiausia pagauti tą momentą, kai pradedi slysti ir greitai sureaguoti, ką reikia daryti.
„Reikia patirties valdyti tokį automobilį. Taip pat reikia įveikti baimę, kai pradedi slysti, o čia yra saugi arena mokytis. Manau, kad čia atrodo blogiau nei ant tikro ledo, nes čia praktiškai nėra sukibimo, o ant ledo dar gali kažką pagauti. Esu ir realiame eisme paslydęs, tai supratau, kad trūksta įgūdžių, reikia papildomai pasitreniruoti ir pasimokyti. Vairavimo mokykloje tokių dalykų nelabai moko“, – sakė jau ne pirmą važiavimą su neįprastu mokymosi automobiliu turėjęs Marius.
„Jau antrą kartą atėjau, tai tikrai lengviau buvo. Sudėtingiausia pagauti tą momentą, kai pradedi slysti ir greitai sureaguoti, ką reikia daryti. Svarbiausia yra per daug neišsigąsti ir stengtis pasukti vairą į tą pusę, į kurią slysta automobilis“, – antrino kita vairuotoja Ilona.
Vienas vairavimo seansas vyksta apie 15 min. Nors tai gan trumpas laikas, tačiau vairuotojai pripažino, kad jis būna gan įtemptas. Anot jų, visą laiką reikia didelės koncentracijos tam, kad pajaustum visas slydimo subtilybes.
Patarimai vairuotojams
Vairavimo instruktorius įsitikinęs, kad daugelis vairuotojų neturi pakankamai patirties važiuoti slidžiais keliais. Jei vairuotojai nėra nei karto patyrę slydimo jausmo, kai kelyje automobilis paslys, dauguma tiesio pasimeta, tačiau vairuotojai neturėtų pamiršti pagrindinių principų, kaip ištiesinti automobilį.
„Geriausia, žinoma, stengtis nepaslysti. Vairuotojai turi įjungti mąstymą ir pirmiausia įvertinti kelio dangą, pasirinkti saugų greitį. Tačiau jei atsitiko taip, kad automobilis jau paslydo ant ledo, pirmas dalykas, kurį turi padaryti vairuotojas, tai – automatiškai suktelėti vairą į slydimo pusę. Tuomet mašina paklūsta ir galima išsigelbėti. Kuo greičiau vairuotojas sureaguos į slydimo pradžią ir pasuks vairą ta kryptimi, kuria slysta, tuo yra mažesnė tikimybė visiškai prarasti automobilio kontrolę ar nuslysti nuo kelio“, – patarė V.Šimelis.
Jis tikino, kad galima ir stabtelti, tačiau tai slidžiame kelyje veikia tik tuo atveju, jei automobilis dar slysta tiesiai. Jei transporto priemonė jau pasisukusi ir slysta šonu, stabdymas jau nelabai ir pagelbės. Tokiu atveju padės tik vairuotojo turimi įgūdžiai, kuriuos galima pasimokyti saugiose trasose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dešimtąjį Paveldotvarkos programos sezoną Kaunas pradeda rekordiniais skaičiais
Beveik 2 milijonai eurų ir 62 pastatai, kurių savininkai sieks atnaujinti jiems priklausantį turtą su miesto prisidėjimu. Tokie Paveldotvarkos programos skaičiai nusako šiemet suplanuotų darbų apimtis. Kauno miesto savivaldybei dalinai finansuoj...
-
G. Nausėda ir A. Duda pabrėžia Ukrainos pergalės, transatlantinio ryšio reikšmę ES saugai
Lietuvos ir Lenkijos vadovai sutaria, kad pagrindinis iššūkis Europai šiuo metu yra Rusijos karas Ukrainoje, todėl Bendrija turi spartinti Ukrainos atstatymą ir narystės procesą, taip pat išlaikyti glaudų ryšį su JAV. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių2
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
Kauno viešajame transporte leis atsiskaityti banko kortele?6
Specialistai diskutuoja dėl dar vienos galimybės atsiskaityti už viešojo transporto paslaugas. Svarstoma Kauno autobusuose ir troleibusuose leisti atsiskaityti banko kortele, taip sprendžiant grąžos atidavimo problemą. ...
-
Prireiks kantrybės: dėl rekonstrukcijos – laikini eismo ribojimai dvejose Kauno gatvėse6
Praėjusią savaitę Šilainiuose dėl rekonstrukcijos apribojus eismą Vijūkų gatvės ruože tarp Vakarinio aplinkkelio ir 9-ojo Forto g., nuo pirmadienio čia eismas užveriamas aklinai. Gegužės 6 d. veiksmas prasidės ir greta prekybos centro &bdq...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną3
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
Karinės pratybos Kaune: jau aišku, kur ir kada bus įvesta komendanto valanda34
Lietuvos kariuomenė ir NATO sąjungininkai pradėjo kompleksines pratybas „Perkūno griausmas 2024“. Kariai drauge su valstybės institucijomis imituoja perėjimą iš taikos į karo metą, pasiruošimą vykdyti karo komendantūr...
-
Paskelbtas LSMU Kauno ligoninės generalinio direktoriaus konkursas2
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) skelbia konkursą Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Kauno ligoninės generalinio direktoriaus pareigoms užimti. Kandidatų paraiškų laukiama iki gegužės 10 dienos imtinai. ...
-
Kaune vyks visuotinis advokatų susirinkimas4
Penktadienį Kaune, Žalgirio arenoje, rengiamas visuotinis advokatų susirinkimas. ...
-
Apie priedangas Kaune: tai neteisinga prieš žmones, kurie negali renovuotis namų18
Kaunas nusprendė daugiabučiuose įrengti priedangas. Nors tai nėra privaloma ir gyventojai patys galės spręsti, ar nori savo name turėti priedangą, kurios įrengimą finansuotų savivaldybė, ar ne. Tačiau siekis, kad visi daugiabučiai Kaune turėtų ...