- Greta Namentkevič
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Reklamoms kurti vis dažniau pasitelkiamas dirbtinis intelektas, kuris ne tik palengviną darbą, bet taip pat padeda atrasti naujas idėjas. Mieste pastebimi įvairūs reklamavimo būdai, tačiau tam, kad jie paveiktų žmogaus smegenis, neužtenka tik marketingo specialisto įdarbio, pasitelkiamos ir kitos įvairios technologijos.
Septynių kartų taisyklė
Daugelis nenutuokia, kokią įtaką žmogaus pasirinkimui gali padaryti matomas vienas ar kitas reklaminis vaizdas.
Pasak Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Vadybos katedros doktorantės Indrės Razbadauskaitės-Venskės, tyrimai rodo, kad žmogui reikia išgirsti ar pamatyti vieną ir tą patį prekės ženklą bent septynis kartus, kadangi tada tikimybė įsigyti siūlomą prekę – didesnė.
„Kiekvieną prekės ženklą reikia pažinti pačiam ir suprasti, jis tinka ar ne, bet kai kurie tyrimai rodo, kad žmogus turi bent septynis kartus pamatyti ar išgirsti apie prekės ženklą, tada veikiausiai jis nusipirks tą prekę ar pasinaudos reklamuojama paslauga“, – teigė I. Razbadauskaitė-Venskė.
Doktorantė aiškino, kad žmogus, matydamas daug kartų vieną ir tą pačią reklamą, pasąmonėje pradeda pasitikėti tos įmonės prekės ženklu ir, tikėtina, sprendimas nusipirkti bus priimtas greičiau.
Indrė Razbadauskaitė-Venskė / Asmeninio archyvo nuotr.
Pasitelkiamos technologijos
Kad žmonės atkreiptų dėmesį į reklamas, jas įsimintų, dirba ne tik rinkodaros ar marketingo specialistai, pasitelkiamos ir naujos technologijos kartu su dirbtiniu intelektu.
„Pavyzdžiui, atliekami tyrimai, kuriuose dalyvauja savanoriai ir viena šiuo metu naudojamų technologijų – žvilgsnio sekimo technologija. Tyrimo metu žmonės gauna specialius akinius, kuriuose integruoti prietaisai, leidžiantys stebėti akies veiksmus. Taip galime fiksuoti kiekvieną milisekundę, kuri sufokusuoja dėmesį labiausiai, parodo ar logotipas pritraukiantis. Taip pat žiūrime, kaip reaguoja į tekstinę dalį, kuris nuomonės formuotojo veidas suteikia daugiau teigiamų emocijų. Tokiu būdu suprantame, kas žmonėms patinka labiau, ir galime daugiau padirbėti ties reklamos vizualu“, – sakė doktorantė.
Dabar atliekant tyrimus ne visada reikia žmogaus pagalbos, priemonės kaip dirbtinis intelektas taip pat padeda atlikti tyrimus.
Kaip pasakojo I. Razbadauskaitė-Venskė, jau yra dirbtinis intelektas, kuriame integruota žvilgsnio sekimo technologija.
„Pavyzdžiui, turime dirbtinį intelektą, kuriame yra integruota žvilgsnio sekimo technologija. Ją naudojant ir pateikiant kokį nors reklamos vizualą, dirbtinio intelekto pagalba galime, pasitelkus tam tikrus algoritmus, pamatyti, kur žmonės žiūrėtų ir kas jų dėmesį atkreiptų labiausiai. Tačiau tokiu atveju galime padaryti tik tiek, kiek leidžia paties dirbtinio intelekto išmokimo lygis“, – pasakojo doktorantė.
Atlikdami tyrimus pastebime, kad turinys, kurtas žmogaus, klientams – priimtinesnis.
Ateityje viskas keisis
Dirbtinis intelektas nėra toks pažangus, kad pats galėtų kurti reklamos turinį.
Be to, I. Razbadauskaitė-Venskė pastebėjo, kad žmonės labiau linkę pasitikėti tomis reklamomis, kurias sukuria žmonės. Pasak jos, to priežastis gali būti kai kurie psichologiniai aspektai.
„Yra niuansų, kodėl dirbtinis intelektas negali pats kurti reklaminio turinio, pavyzdžiui, dėl kalbos barjero, bet reklamų vaizdai dirbtinio intelekto pagalba kuriami jau kurį laiką. Atlikdami tyrimus pastebime, kad turinys, kurtas žmogaus, klientams – priimtinesnis, veikiausiai dėl psichologinių aspektų, nes žmogui toks variantas yra saugesnis“, – sakė I. Razbadauskaitė-Venskė.
Doktorantė tiki, kad ateityje viskas dar labiau keisis ir dirbtinis intelektas vis geriau adaptuosis žmogaus kasdienybėje, kadangi ir dabar tai – puikus įrankis, kuris padeda darbus atlikti efektyviau, rasti naujų idėjų ir įkvėpimo, o daugumos profesijų žmonės jau neįsivaizduoja savo darbo be tokios pagalbos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Išleistas ar ištaškytas milijonas?8
Klaipėdos tarybos posėdyje opozicijos atstovai miesto merui Arvydui Vaitkui uždavė klausimą – koks viešosios įstaigos „Klaipėda ID“ likimas? ...
-
Trumpam užsuks vasara
Nuo šiandienos žvarbų orą kuriam laikui pamiršime, laukia gana vasariški orai, bent jau šį savaitgalį ir pirmąją kitos savaitės pusę. Sinoptikai žada kai kuriomis dienomis orą sušilsiant net iki 23 laipsnių &scaro...
-
I. Kanto viešojoje bibliotekoje – pokyčiai: Laukininkų padalinys laikinai uždarytas
Klaipėdos savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos Laukininkų padalinyje vyksta remonto darbai, kurie truks apie tris mėnesius. Bus atnaujintos bibliotekos knygų lentynos, pakeistos grindys, padažytos sienos ir atlikti kiti būtini darba...
-
Klaipėdiečiai vėl atakuoja savivaldybę: kiemuose – šimtai apleistų automobilių6
Klaipėdiečiai vėl atakuoja savivaldybę dėl kiemuose rūdijančių apleistų automobilių. Aiškėja, kad pernai surašyta daugiau nei 500 protokolų dėl apleistų mašinų. ...
-
Mažosios Lietuvos istorijos muziejus švenčia dvi sukaktis: pastato istorija – turtinga5
Šiemet Mažosios Lietuvos istorijos muziejus (MLIM) švenčia dvi sukaktis – pastato 250-metį ir muziejaus veiklos šimtmetį. Šiai progai paminėti čia vyks įvairūs renginiai, užsiėmimai, edukacijos, o kad būtų lengviau...
-
A. Vaitkus medicinos darbuotojams: ačiū, kad esate atsidavę savo profesijai
Brangūs medicinos darbuotojai, ...
-
Vienoje judresnių uostamiesčio sankryžų – kvaištelėjęs šou13
Vienoje judresnių uostamiesčio sankryžų vairuotojams atvipo žandikauliai išvydus, ką išdarinėja paaugliai, važiuodami automobiliu. ...
-
Neringoje prasideda žvejų šventė „Žiobrinės“, parą už įvažiavimą į kurortą mokėti nereikės
Neringoje penktadienį prasideda pavasarinė žvejų šventė „Žiobrinės“, šia proga parą bus taikoma įvažiavimo į kurortą lengvata. ...
-
Šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos – sporto aikštynas2
Už pusę milijono eurų iš miesto biudžeto šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos įrengtas naujas sporto aikštynas. Iki tol šioje daugiau nei pusantro hektaro užimančioje mokyklos teritorijoje dažniausiai telkšo...
-
Automobilių stovėjimo aikštelės neįgaliojo vietoje – duobė
Baltijos prospekte prie parduotuvės esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje, neįgaliesiems skirtoje vietoje – duobė. Dėl kokių priežasčių ji galėjo atsirasti, nežinoma, tačiau dėl to į parduotuvę atvykę negalią turintys klie...