- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) inicijavo memorandumo "Dėl vertybių, bendrų siekių ir prioritetinių tikslų keleivių vežimo srityje įgyvendinimo" pasirašymą. Šis dokumentas – tai keleivių vežėjų numatyta ateities transporto vizija ir standartai, kuriuos įmonės įsipareigoja taikyti teikdamos paslaugas keleiviams.
Bendri siekiai
Memorandumo idėja keleivių vežėjams kilo per koronaviruso pandemijos, karantino įkarštį, kai įmonėms teko sustabdyti ar gerokai susiaurinti veiklą. "Ėmėme galvoti – kaip gyvensime po pandemijos, ką darysime, kad susigrąžintume turėtus keleivius, kaip sieksime, jog kuo daugiau žmonių naudotųsi viešuoju transportu? Pamažu dėstėme mintis, ateities vizijas ir planus, kol susidėliojome prioritetus", – sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Dokumentas išreiškia keleivių vežėjų vertybes, bendrus siekius ir tikslus. Svarbiausi jų – socialiai atsakingų viešojo susisiekimo paslaugų diegimas, plačios apimties susisiekimo tinklo išlaikymas ir kokybiškų viešojo susisiekimo paslaugų plėtra, taip pat – informacijos, skatinančios visuomenę naudotis viešuoju transportu, sklaida.
Tai ypač aktualu dabar, po pandemijos, kai net 91 proc. kelionių vyksta nuosavu automobiliu. Kelionių viešuoju transportu dalis pas mus mažiausia ES.
Žaliasis kursas
LKVA priklauso tiek miesto, priemiesčio ar tarpmiestiniais autobusais, tiek traukiniais vežančios bendrovės. Jos nariai žada siekti suvienyti ir kitomis transporto rūšimis keleivius vežančias įmones, tik tada atsiras galimybė siūlyti keleiviams patogiausias keliones, integruoti į bendrą tinklą įvairių – kelių, geležinkelių ir vandens – transporto rūšių. Tam būtini inovatyvūs sprendiniai. "Keleivis neturėtų rūpintis, kur ir kaip persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą, visoms transporto rūšims turėtų galioti bendras kelionės bilietas. Sąžininga konkurencija – taip pat vienas svarbiausių mūsų veiklos principų", – teigė G.Nakutis.
Esminis memorandumo tikslas – pasiekti, kad kuo daugiau žmonių paliktų nuosavus automobilius namuose ir persėstų į viešąjį transportą. "Tai ypač aktualu dabar, po pandemijos, kai net 91 proc. kelionių vyksta nuosavu automobiliu. Kelionių viešuoju transportu dalis pas mus mažiausia ES, o Lietuvoje nuo į orą išmetamų kietųjų dalelių miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Sieksime, kad situacija keistųsi iš esmės", – kalba LKVA prezidentas.
Keleivių vežėjai žada siekti Žaliojo kurso tikslų ir rinktis ekologiškas, aplinką tausojančias transporto priemones. Ne mažiau svarbu, kad jos būtų pritaikytos individualių poreikių turintiems žmonėms – LKVA pasirašė Susisiekimo ministerijos inicijuotą Memorandumą dėl transporto priemonių ir transporto fizinės ir informacinės infrastruktūros pritaikymo individualių poreikių turintiems žmonėms.
Rems iniciatyvas
Pasak bendrovės "Kauno autobusai" generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, memorandumas sujungia tiek keleivių, tiek vežėjų, tiek visuomenės interesus: "Nėra kito varianto sumažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekį – tik siekti, kad kuo daugiau žmonių iš nuosavų automobilių persėstų į viešąjį transportą. Mes, vežėjai, suprantame, kad turime teikti keleiviams koordinuotų, paprastų paslaugų, tik tada visuomenė naudosis viešuoju transportu. Tikimės, kad valdžios institucijų atstovai prisidės prie mūsų iniciatyvų ir tiek infrastruktūrą, tiek įstatyminę bazę pritaikys viešojo transporto sistemos plėtros linkme."
M.Grigelio teigimu, memorandumas sujungia tiek keleivių, tiek vežėjų, tiek visuomenės interesus. (Vilmanto Raupelio nuotr.)
"LTG Link" korporatyvinės veiklos vadovas Gediminas Šečkus teigė, kad bendrovė ne vienus metus diegia pažangius sprendimus, skatinančius visuomenę rinktis patogų ir tvarų transportą: "Jau dabar įgyvendiname modernios bilietų pardavimo sistemos diegimą, pradėjome naujų, netaršių elektrinių traukinių pirkimą, nuolat kuriame kelionių patirtį gerinančius sprendimus. Prisijungdami prie memorandumo norime dar kartą įtvirtinti įsipareigojimą siekti ateities transporto vizijos."
Pirmieji memorandumo pasirašė LKVA priklausančių įmonių vadovai, bet prie jo skatinami prisijungti ne tik keleivių vežėjai. "Prisijungimo deklaraciją gali pasirašyti kiekviena organizacija, kuriai artimi mūsų prioritetai ir tikslai – visos keleivių vežimo paslaugas teikiančios, jas administruojančios bei prižiūrinčios įmonės, įstaigos ir organizacijos, taip pat asociacijos, vienijančios keleivių vežėjus. Sutelkę bendras pastangas, lengviau galėsime pasiekti užsibrėžtų tikslų", – pabrėžė G.Nakutis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujas mokestis piktina gyventojus: daliai tenka susimokėti ir papildomą šimtą eurų4
Gyventojai piktinasi išaugusiais mokesčiais už notarų paslaugas. Tačiau notarai skėsčioja rankomis, mat papildomais mokesčiais gyventojus apkrovė Registrų centras, o šie esą tik įpareigoti valstybinei įmonei tuos pinigus surinkti. Ank...
-
Lietuvių atostogos: nebe svetur ir be patogumų
Apie lietuvių atostogų planus LNK žurnalistas kalbėjosi su vilniečiais ir „Revolut“ atstove Akvile Adomaityte. ...
-
Seime – pataisos, lengvinančios sąlygas pluoštinių kanapių eksportui ir prekybai
Siekiant sudaryti palankesnes sąlygas iš kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių į Lietuvą įvežti pluoštinių kanapių produktus ir jų gaminius, siūloma nuo liepos supaprastinti reikalavimus tokios produkcijos tiekėjams. ...
-
Ekonomistas: kitąmet minimali alga turėtų siekti 1030–1040 eurų7
SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas mano, kad minimali mėnesinė alga (MMA) 2025 m. gali kilti iki 1030–1040 eurų. Tačiau, pasak jo, galima amplitudė, dėl kokio MMA sutars Trišalė taryba, yra plati. ...
-
Seime – siūlymas drausti anglį ir durpes deginti tik kurortuose ir didmiesčiuose4
Nuo 2026 metų gegužės siūloma uždrausti akmens anglį, lignitą, koksą, durpes deginti tik keturiuose šalies kurortuose ir šešiuose didmiesčiuose, kuriuose gyvena virš 50 tūkst. gyventojų, o miesteliuose ir kaimuose &scaron...
-
Rezoliucijos projektas: naudojant dirbtinį intelektą raginama laikytis vienuolikos principų1
Seimui siūloma priimti rezoliuciją dėl dirbtinio intelekto technologijų naudojimo viešajame sektoriuje. ...
-
Pasienyje su Baltarusija vilkikai eilėje gali laukti per 100 valandų13
Šeštadienio rytą Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės postų palaukimo aikštelėse, eilėse stovėjo po 750 transporto priemonių, pranešė Pasienio kontrolės punkto direkcija. Jos skaičiavimu, Medininkų pasieni...
-
Ragina verslus imtis su tvarumu susijusių pokyčių: juos ignoruojantiems – liūdni scenarijai2
Verslams, kurie su tvarumu susijusiems pokyčiams nesiruošia, ekspertai žada nepalankius scenarijus. Anot jų, neįsivertinus įmonės daromo poveikio aplinkai ir žmonėms, nenustačius tikslų tą poveikį mažinti, ilguoju laikotarpiu verslas nebesu...
-
Premjerė sako turinti alternatyvas LSMU, jeigu šis perleistų sklypą „Rheinmetall“9
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybė yra parengusi alternatyvas Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), jeigu šis sutiktų perleisti savo valdomus valstybinės žemės sklypus Radviliškio rajone, kad čia galėtų įs...
-
G. Nausėda teigiamai vertina galimybę pratęsti bankų solidarumo mokestį7
Prezidentas Gitanas Nausėda pozityviai vertina siūlymą pratęsti bankų solidarumo mokestį, kaip vieną iš galimybių ieškant papildomų lėšų gynybai. Taip pat jis tikino teigiamai vertinantis ir pelno mokesčio didinimą. ...