- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Anot Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos, aplinkos neteršiančio transporto perpus mažiau, nei reikalauja Europos Sąjungos direktyva. Dėl to esą Lietuvai gresia sankcijos, praneša Info diena.
Transporto sektorius – sritis, kur Lietuvai pereiti prie aplinką neteršiančios energijos sekasi sunkiausiai. Atsinaujinančių išteklių čia – vos 6 proc. Anot Lietuvos Atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos, tai yra beveik perpus mažiau, nei numatyta Europos Sąjungos direktyvoje.
„Visoms šalims yra vienodas tikslas 2020 metams – 10 proc. Šitoje vietoje Lietuva yra viena iš paskutiniųjų šalių“, – kalbėjo Atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos vadovas Martynas Nagevčius.
Didžiausia problema – per mažai naudojami biodegalai.
„Probleminė vieta – lengvieji automobiliai: ne dideli sunkvežimiai, ne dideli autobusai, ne traukiniai, o lengvieji automobiliai. Pildami benziną, pildami dyzeliną, mes automatiškai naudojame iškastinį kurą. Šalis turi labai didelį kiekį lengvųjų automobilių, sunaudoja daug energijos“, – aiškino „Vilnius Tech“ Transporto inžinerijos fakulteto docentas.
Taip pat gatvėse vis dar rieda nepakankamai elektromobilių. Nors per pastaruosius ketverius metus elektra varomų mašinų Lietuvoje padaugėjo šešiolika kartų.
„Visi linksniuoja Norvegijos pavyzdį, bet galime imti ir Olandijos pavyzdį. Tose valstybėse daugiau nei pusė parduodamų automobilių yra elektra varomi automobiliai. Konkrečiai Norvegijoje tas rodiklis yra net 70 proc. Nuo parduodamų naujų automobilių 70 proc. yra elektriniai. Lietuva turi viso labo 3 tūkst. pilnai elektra varomų automobilių“, – sakė Elektromobilių asociacijos narys Ignas Mikutis.
Energetikos ministras Dainius Kreivys pripažino: transporto srityje pasistūmėta mažai, nes trečdalis į aplinką išskiriamo anglies dvideginio – būtent iš taršių automobilių.
Už direktyvos neįgyvendinimą dažniausiai yra numatomos sankcijos. Už bet kokį direktyvos dalies nevykdymą.
„Kai kuriose srityse, kaip transporte, tam tikras atsilikimas yra“, – teigė D. Kreivys.
Atsinaujinančios energijos specialistas M. Nagevičius manė, kad tik laiko klausimas, kada Europos Komisija kreipsis į Lietuvą ir nubaus už direktyvos neįgyvendinimą: „Už direktyvos neįgyvendinimą dažniausiai yra numatomos sankcijos. Už bet kokį direktyvos dalies nevykdymą“.
Energetikos ministerija vakar paneigė, kad per praėjusius metus transporte reikėjo panaudoti dešimtadalį atsinaujinančių išteklių. Esą to reikalauta senesnėje direktyvoje, bet dabar ji atnaujinta. Tik kodėl tada Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme rašoma, kad transporte atsinaujinančios energijos kiekį reikėjo padidinti iki 10 proc.?
Ministras D. Kreivys šio įstatymo neneigė: „Kiek suprantu, 10 proc. – dabar yra užduotas tikslas, kurio mes dar nesame pasiekę“.
Tačiau D. Kreivys sakė, kad Lietuvai sankcijos negresia, nes bendrai direktyvos tikslą šalis net viršijo ir dar uždirbo milijonus: „Lietuvai ne tik negresia sankcijos, mes dar gauname pinigus už statistinių vienetų pardavimą. Vien iš Liuksemburgo gavome 12,5 mln.“
Iki šių metų pradžios Lietuva turėjo būti pasiekusi penktadalį atsinaujinančios energijos išteklių šildymo ir vėsinimo, elektros bei transporto sektoriuose. Lietuva šį tikslą viršijo 2014 m.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekonomistas: kitąmet minimali alga turėtų siekti 1030–1040 eurų2
SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas mano, kad minimali mėnesinė alga (MMA) 2025 m. gali kilti iki 1030–1040 eurų. Tačiau, pasak jo, galima amplitudė, dėl kokio MMA sutars Trišalė taryba, yra plati. ...
-
Seime – siūlymas drausti anglį ir durpes deginti tik kurortuose ir didmiesčiuose4
Nuo 2026 metų gegužės siūloma uždrausti akmens anglį, lignitą, koksą, durpes deginti tik keturiuose šalies kurortuose ir šešiuose didmiesčiuose, kuriuose gyvena virš 50 tūkst. gyventojų, o miesteliuose ir kaimuose &scaron...
-
Rezoliucijos projektas: naudojant dirbtinį intelektą raginama laikytis vienuolikos principų1
Seimui siūloma priimti rezoliuciją dėl dirbtinio intelekto technologijų naudojimo viešajame sektoriuje. ...
-
Pasienyje su Baltarusija vilkikai eilėje gali laukti per 100 valandų12
Šeštadienio rytą Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės postų palaukimo aikštelėse, eilėse stovėjo po 750 transporto priemonių, pranešė Pasienio kontrolės punkto direkcija. Jos skaičiavimu, Medininkų pasieni...
-
Ragina verslus imtis su tvarumu susijusių pokyčių: juos ignoruojantiems – liūdni scenarijai1
Verslams, kurie su tvarumu susijusiems pokyčiams nesiruošia, ekspertai žada nepalankius scenarijus. Anot jų, neįsivertinus įmonės daromo poveikio aplinkai ir žmonėms, nenustačius tikslų tą poveikį mažinti, ilguoju laikotarpiu verslas nebesu...
-
Premjerė sako turinti alternatyvas LSMU, jeigu šis perleistų sklypą „Rheinmetall“9
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybė yra parengusi alternatyvas Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), jeigu šis sutiktų perleisti savo valdomus valstybinės žemės sklypus Radviliškio rajone, kad čia galėtų įs...
-
G. Nausėda teigiamai vertina galimybę pratęsti bankų solidarumo mokestį7
Prezidentas Gitanas Nausėda pozityviai vertina siūlymą pratęsti bankų solidarumo mokestį, kaip vieną iš galimybių ieškant papildomų lėšų gynybai. Taip pat jis tikino teigiamai vertinantis ir pelno mokesčio didinimą. ...
-
Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse13
Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. ...
-
Pasirašytas susitarimas dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbant nuotoliu užsienyje
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė pasirašė bendrąjį Europos Sąjungos (ES) susitarimą dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbantiems nuotoliniu būdu iš užsienio. ...
-
S. Skvernelis: gynybos mokestis gali apimti akcizų didinimą, bet ne kuro
Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ lyderis Saulius Skvernelis sako, kad dalį gynybos poreikiam reikalingų lėšų būtų galima surinkti padidinus kai kuriuos akcizus, tačiau ne kuro. ...