- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į pinigų plovimo skandalus pernai įsivėlę didžiausi Lietuvoje skandinaviško kapitalo bankai „Swedbank“ ir SEB Lietuvoje pasirinko skirtingas komunikacijos strategijas. Aktyviai komunikavęs SEB bankas viešojoje erdvėje nukentėjo mažiau nei tylos strategiją pasirinkęs „Swedbank“, teigia žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovė „Mediaskopas“.
Pasak „Mediaskopo“ analitikės Mildos Žarnauskaitės, į dienos šviesą iškilus žiniai, jog milijardai galbūt nešvarių pinigų tekėjo per „Swedbank“, žiniasklaidos priemonėse pasipylė kritikos lavina.
„Pirmasis pranešimas apie pinigų plovimą per „Swedbank“ Lietuvos tradicinėse žiniasklaidos priemonėse – spaudoje, internete, radijuje ir televizijoje – publikuotas vasario 20 dieną. Krizė užsitęsė apie tris mėnesius, iki gegužės pabaigos. Šiuo laiku neigiamų nuorodų į „Swedbank“ skaičius pinigų plovimo kontekste viršijo 800 paminėjimų. Jie sudarė apie 42 proc. visų su banku susijusių pranešimų“, – BNS nurodė M. Žarnauskaitė.
Tuo metu metų pabaigoje dėl panašių nusižengimų prisipažinus SEB bankui, žiniasklaidos reakcija buvo pasyvesnė.
„Pirmasis pranešimas apie banko pinigų plovimo prevencijos problemas publikuotas lapkričio 15 dieną. Neramumai ruseno apie mėnesį, iki gruodžio pabaigos. Šiuo laikotarpiu užfiksuota kiek daugiau nei 80 neigiamo tono publikacijų pinigų plovimo kontekste. Straipsniai sudarė apie 18 proc. visų su banku sietinų pranešimų“, – sakė M. Žarnauskaitė.
„Žinoma, nereikėtų atmesti ir tos galimybės, jog krizės svorį galėjo sumažinti ir šventinis laikotarpis“, – pridūrė ji.
Anot analitikės, skirtingą reakciją rodo ir svertinis palankumo indeksas, siejamas su analizuojamo objekto apibūdinimu pranešimuose žodžiais, formuluotėmis, frazėmis, kurios teikia palankų ar nepalankų įspūdį. Skaičiuojant šią reikšmę, įvertinamas ne tik pranešimo tonas, bet ir šaltinio, kuriame publikuojama naujiena, auditorija.
„Mediaskopo“ duomenimis, pinigų plovimo krizės metu šis „Swedbank“ indeksas smuko iki minus 0,2, o SEB – iki minus 0,016 punkto.
Pasak M. Žarnauskaitės, „Swedbank“ šiuo atveju koją pakišti galėjo pasirinkta komunikacijos strategija.
„Regis, jog bankas nuo pat krizės pradžios vengė komunikuoti su žiniasklaidos atstovais. Pavyzdžiui, net 11 proc. visų su krize susijusių neigiamų naujienų „Swerdbank“ atsisakė pateikti komentarų“, – tvirtino „Mediaskopo“ atstovė.
Jos teigimu, nenuostabu, jog įvairių institucijų ekspertai šį informacijos trūkumą skubėjo kompensuoti, siekdami paaiškinti, kas vyksta su krizės ištiktu banku – ekspertų komentarai aptikti 35 proc. analizuotų žinučių, tuo metu „Swedbank“ komentarų aptikta tik 28 proc. straipsnių.
Tuo metu aktyvią komunikavimo strategiją pasirinkęs SEB bankas užbėgo įvykiams už akių, prisipažino pats, prisiėmė atsakomybę, ištransliavo veiksmų planą, itin aktyviai teikė komentarus žurnalistams – jų rasta net 73 proc. visų analizuotų krizinių žinučių, tuo metu ekspertai apie SEB krizę pasisakė tik 11 proc. visų analizuotų straipsnių.
Anot M. Žarnauskaitės, tai palengvino SEB pastangas išlaikyti kontrolę savo rankose ir šiek tiek susilpninti suvokiamą krizės svarbą.
„Bankas skubėjo pranešti, jog su didžiąja dalimi įtartinų klientų verslo ryšius jau nutraukė, bei periodiškai transliavo žinutes, implikuojančias, jog su iššūkiais dorojamasi“, – aiškino „Mediaskopo“ analitikė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Ekspress Grupp“ ir „Lryto“ sandoris – vėl ant Konkurencijos tarybos stalo
Konkurencijos taryba pradeda nagrinėti „Delfi“ naujienų portalus Baltijos šalyse valdančios Estijos žiniasklaidos grupės „Ekspress Grupp“ pateiktą informaciją dėl įmonės „Lrytas“ įsigijimo, jai tinkamai pat...
-
Sustabdyta duonos kepyklėlės veikla Kelmės rajone – inspektorius šokiravo grubūs higienos pažeidimai2
Praėjusią savaitę, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Šiaulių apygardos priežiūros skyrius atliko planinį patikrinimą duonos kepyklėlėje, esančioje Kelmės rajone. Patikrinimo metu nustatyti grubūs higienos, maisto laikymo ...
-
Liepos 12-ąją Kaunas švęs aludarių dieną: ribotos pasiūlos gėrimai ir ekskursijos po bravorą2
Liepos 12 d. kauniečiams ir miesto svečiams tikrai neteks sukti galvos dėl laiko praleidimo – „Volfas Engelman“ iniciatyva 2018-aisiais užgimusi šventė jau septintą kartą iš eilės kviečia paminėti Tarptautinę alu...
-
Kaune – 250 naujų darbo vietų: ypač ieško vienos specialybės atstovų, priima ir studentus8
Į Kauno oro uostą pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ investavo per 20 mln. Karmėlavoje esančiame oro uoste įsikūrusi orlaivių techninio aptarnavimo bazė padidėjo dvigubai, atsirado perpus trečio šimto naujų darbo vietų, tačia...
-
Nepasimaukite: sukčiai Lietuvos gyventojus vėl bando apgauti apsimesdami populiaria siuntų platforma3
Gali būti, kad jūsų el. pašto dėžutėje yra tiksinti bomba. Ypač akyliems reikėtų būti tiems, kurie apsiperka internetu ir naudojasi siuntų paslaugomis – Lietuvoje plinta kibernetinė ataka, imituojanti populiarios siuntų paslaugos inte...
-
VPT žada įvertinti pokyčius Nacionalinio stadiono projekte per 1–2 savaites
Vilniaus savivaldybės tarybai dar kartą pritarus pokyčiams daugiafunkcio komplekso, į kuri įeina Nacionalinis stadionas, projekte, Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) planuoja vertinimą pateikti per vieną arba dvi savaites. Išankstinės pozic...
-
Dariaus ir Girėno stadione atidaryta nauja „Žalgirio“ atributikos parduotuvė
Dariaus ir Girėno stadionui tampant vis didesne traukos vieta, čia atsidarė ir nuolat veiksianti „Žalgiris Shop“ parduotuvė. Didžiausiame Lietuvos stadione, visai šalia Kauno sporto halės, įsikūrusi parduotuvė penktadienį oficiali...
-
Kauną pasiekė didžioji dalis unikalios „Mokslo salos“ ekspozicijos: prasideda montavimo darbai4
Šią savaitę Nemuno salos prieigose pasirodė pirmieji vilkikai iš Lenkijos, atgabenę dalį mokslo ir inovacijų centro ilgalaikės ekspozicijos. Įrengimo darbai „Mokslo salos“ erdvėse prasidės jau netrukus ir turėtų būti baig...
-
„SBA Urban“ pradeda „Vėjo miestelio“ Svencelėje statybas4
Klaipėdos rajone Svencelėje, pradedamos unikalaus „SBA Urban“ projekto „Vėjo miestelis“, skirto gyvenimui ir aktyviam laisvalaikiui Kuršių marių pašonėje, statybos. Pirmojo etapo, į kurį ketinama investuoti daugiau...
-
„Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – vėl pigiausias: žemų kainų lyderystę išlaiko jau septintą mėnesį17
Naujausio rinkos tyrimų įmonės „SeeNext“ slapto pirkėjo tyrimo duomenimis, žemų kainų prekybos tinklo „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias tarp penkių didžiausių šalies prekybos tinklų. G...