- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vienas suaugęs Lietuvos gyventojas vidutiniškai turi bent tris prekybos tinklų lojalumo korteles ir tik vos daugiau nei dešimtadalis (12 proc.) jų neturi išvis. Tačiau tik kiek mažiau negu penktadalis (18 proc.) lietuvių trimis kortelėmis pasinaudoja bent kartą per savaitę. Tai atskleidė mažmeninės prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ užsakymu bendrovės „Baltijos tyrimai“ atlikta apklausa.
Apklausos duomenimis, daugiau negu du trečdaliai (69 proc.) Lietuvos gyventojų tvirtina per savaitę bent kartą panaudojantys tik vieną arba dvi korteles, ir tik 18 proc. jų panaudoja tris arba daugiau. 23 proc. respondentų nurodė turintys keturias ir daugiau prekybos tinklų lojalumo kortelių, 29 proc. – tris, 27 proc. – dvi, 9 proc. – vieną ir tik 12 proc. respondentų teigė kortelių neturintys.
Respondentai taip pat buvo klausiami, ką jie labiausiai vertina prekybos tinklų lojalumo kortelėse. Daugiau negu pusė (55 proc.) kortelėmis besinaudojančių respondentų nurodė labiausiai vertinantys bendras nuolaidas, 33 proc. – pinigų kaupimo galimybę.
„Lietuviai jau senokai įprato, kad visų parduotuvių lentynos mirguliuoja ryškiomis spalvomis pažymėtomis nuolaidomis. Tai jiems tapo ne tik kasdienybe, bet ir pagrindine motyvacija pirkti. O, pavyzdžiui, Švedijoje pirkėjus motyvuoja visai kiti dalykai – čia labai populiarūs asmeniniai pasiūlymai, automatiškai sugeneruojami pagal kiekvieno pirkėjo pirkimo įpročius“, – sako „Rimi Baltic“, kuriai priklauso „Rimi Lietuva“, lojalumo programos vadovė Irma Adomaitytė.
Jos teigimu, asmeninių pasiūlymų sistema po truputį įsitvirtina ir Lietuvoje – mūsų šalies pirkėjams tokius pasiūlymus teikia „Rimi“. Įmonė, sekdama pasaulinėmis tendencijomis, prieš ketverius metus pati pirmoji lietuviams pasiūlė lojalumo kortelių terminalus, kuriuose automatiškai sugeneruojami asmeniniai pasiūlymai. Lojalumo sistema ypatinga tuo, kad apdoroja informaciją apie pirkėjų įpročius ir, atsižvelgiant į tai, kiekvienam pirkėjui pasiūlo būtent jo poreikius atitinkančią prekę už geresnę kainą.
Lietuvoje ši naujovė įsitvirtina iš lėto: kol kas tik 7 proc. apklausos respondentų asmeninius pasiūlymus išskiria kaip svarbiausią nuolaidų kortelės funkciją. Tačiau I. Adomaitytė sako neabejojanti, kad situacija keisis ir tokioje nuolaidų medžiotojų šalyje kaip Lietuva.
„Nors pirkėjai Lietuvoje dar tik pamažu pripranta prie šios sistemos, pastebime, kad vis daugiau jų įvertina galimybę už geresnę kainą įsigyti tik jiems siūlomą prekę jiems aktualioje prekių grupėje“, - sako ji.
Šiuo metu Lietuvoje „Rimi“ lojalumo korteles jau turi daugiau nei 1 mln. gyventojų, iš kurių daugiau nei 70 proc. aktyviai naudojasi kortelės teikiamais privalumais, tarp kurių – ir asmeniniais pasiūlymais.
I. Adomaitytės teigimu, populiarėja ne tik asmeniniai pasiūlymai – pasauliniai prekybos tinklai lojalumo sistemas jau jungia su el. prekyba, mobiliosiomis aplikacijomis, išmaniosiomis technologijomis. „Tikėtina, kad ir pati kortelė kažkada taps elektronine ir nebereikės jos nešiotis piniginėje. Visgi ir toliau bus populiaru sujungti kelis partnerius į vieną kortelę, taip pat vis dažniau lojalumo kortelės bus siejamos su bankų mokėjimo kortelėmis arba turės mokėjimo funkciją“, - sako ji.
Rugpjūčio mėnesį „Baltijos tyrimų“ vykdytos apklausos metu apklausti 1009 Lietuvos gyventojai nuo 18 metų amžiaus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dariaus ir Girėno stadione atidaryta nauja „Žalgirio“ atributikos parduotuvė
Dariaus ir Girėno stadionui tampant vis didesne traukos vieta, čia atsidarė ir nuolat veiksianti „Žalgiris Shop“ parduotuvė. Didžiausiame Lietuvos stadione, visai šalia Kauno sporto halės, įsikūrusi parduotuvė penktadienį oficiali...
-
Kauną pasiekė didžioji dalis unikalios „Mokslo salos“ ekspozicijos: prasideda montavimo darbai4
Šią savaitę Nemuno salos prieigose pasirodė pirmieji vilkikai iš Lenkijos, atgabenę dalį mokslo ir inovacijų centro ilgalaikės ekspozicijos. Įrengimo darbai „Mokslo salos“ erdvėse prasidės jau netrukus ir turėtų būti baig...
-
„SBA Urban“ pradeda „Vėjo miestelio“ Svencelėje statybas3
Klaipėdos rajone Svencelėje, pradedamos unikalaus „SBA Urban“ projekto „Vėjo miestelis“, skirto gyvenimui ir aktyviam laisvalaikiui Kuršių marių pašonėje, statybos. Pirmojo etapo, į kurį ketinama investuoti daugiau...
-
„Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – vėl pigiausias: žemų kainų lyderystę išlaiko jau septintą mėnesį17
Naujausio rinkos tyrimų įmonės „SeeNext“ slapto pirkėjo tyrimo duomenimis, žemų kainų prekybos tinklo „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias tarp penkių didžiausių šalies prekybos tinklų. G...
-
„Ignitis renewables“ jūros tyrimai naujų horizontų atvers ir mokslui2
Tūkstančiai įveiktų kilometrų Baltijos bangomis, ilgos valandos tyrinėjimų atšiauriomis ir netipiškomis sąlygomis. Planuojamo jūrinio vėjo elektrinių parko pasiregimo darbai pažėrė ne tik nekasdienių iššūkių. Neabej...
-
Ministerija pradeda Nacionalinio kraujo centro vadovo paieškas
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) skelbia konkursą Nacionalinio kraujo centro (NKC) direktoriaus pozicijai užimti. ...
-
Ministrė kviečia Japonijos įmonę „Sojitz“ kurtis Lietuvoje9
Ekonomikos ir inovacijų ministrė kviečia Japonijos automobilių, aviacijos ir transporto verslo bei infrastruktūros vystymo korporaciją „Sojitz“ kurtis Lietuvoje. ...
-
A. Armonaitė Vokietijos kosmoso bendrovę OHB paragino plėsti bendradarbiavimą2
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė Vokietijos kosmoso bendrovę OHB paragino plėsti bendradarbiavimą su Lietuvos įmonėmis. ...
-
Vilniaus oro uostas ieško kavinių operatorių naujam terminalui
Bendrovė Lietuvos oro uostai (LTOU) ieško kavinių ir barų operatorių būsimam keleivių išvykimo terminalui Vilniaus oro uoste. LTOU ketvirtadienį pranešė paskelbusi patalpų nuomos konkursą, kuriame tikisi ir tarptautinių kompanij...
-
„Tele2“ tęsia palaikymą: kompensuoja tarptinklinio ryšio išlaidas vykstantiems į Ukrainą su misija
Jau šešioliktus metus trečią gegužės ketvirtadienį minima tarptautinė Vyšyvankos – tradiciniais raštais siuvinėtų marškinių – diena ragina prisiminti ir saugoti Ukrainos tradicijas bei paveldą. Ši...