- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Technologijų bendrovė „Siemens“ Švedijoje įrengs dviejų kilometrų greitkelio ruožą, skirtą elektriniams hibridiniams sunkvežimiams. E-greitkelio projektas „Elväg-Gävle“ bus įgyvendinamas Gavleborgo rajone, esančiame į šiaurę nuo Stokholmo, ir taps pirmuoju tokio pobūdžio projektu visoje Europoje. Tai dar vienas Švedijos žingsnis pastaruoju metu, atspindintis šalies siekį iki 2030 metų užtikrinti transporto sektoriaus nepriklausomybę nuo iškastinio kuro.
Planuojama, kad e-greitkelio įrengimo darbai prasidės dar šiemet, o specialiai šiai sistemai pritaikyti „Scania“ sunkvežimiai pradės važinėti nuo 2016 m. vasario. Dvejus metus truksiančių testavimo darbų metu bus siekiama išsiaiškinti, ar „Siemens“ sukurta sistema yra tinkama komerciniam panaudojimui.
„E-greitkelio projektas neabejotinai vaidina svarbų vaidmenį plečiant tvaraus krovininio transporto galimybes. E-greitkelio sistema yra du kartus efektyvesnė nei įprastai sunkvežimiuose naudojami vidaus degimo varikliai, todėl sunaudojama perpus mažiau energijos, o į aplinką išskiriama mažiau anglies dioksido“, – teigia „Siemens“ e-greitkelio projekto vadovas Andersas Bylundas.
Pasak „Siemens“ atstovo, iki šiol pagrindinė kliūtis vystant elektrinį krovininį transportą buvo energijos kaupimui reikalingų įrenginių dydis ir svoris. Pavyzdžiui, 40 tonų sveriančiam ir tūkstančius kilometrų nuvažiuojančiam sunkvežimiui reikalingi akumuliatoriai svertų apie 20 tonų. Tačiau ši problema gali būti išspręsta energiją sunkvežimiams tiekiant per kontaktinius laidus kelionės metu.
Pagrindiniai naujosios e-greitkelio sistemos elementai – inovatyvus pantografas, įrengtas ant sunkvežimio stogo, ir hibridinės pavaros sistema. Pantografui automatiškai jungiantis su kontaktiniais laidais, įrengtais virš greitkelio, energija gali būti saugiai perduodama sunkvežimiui važiuojant iki 90 km/h greičiu. O keliuose, kur kontaktinio tinklo infrastruktūra neįrengta, transporto priemonė gali būti varoma dyzelinu, suslėgtomis gamtinėmis dujomis ar baterijomis.
„E-greitkelio koncepcijoje suderintos patikimos geležinkelių technologijos ir kelių transporto lankstumas. Hibridinė pavara leidžia sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį, o modernus pantografas užtikrina, kad e-greitkeliu važiuojantys sunkvežimiai dirba taip pat lanksčiai kaip ir įprasti krovininiai automobiliai“, – atkreipia dėmesį A. Bylundas.
Tarptautinio transporto forumo (ang. „International Transport Forum“) vertinimu, krovininio transporto sektorius išlieka labiausiai priklausomu nuo iškastinio kuro. Skaičiuojama, kad sunkvežimių išmetamas anglies dioksido kiekis išaugs nuo 1,1 gigatonų 2010 metais iki 4,5 gigatonų 2050 metais. Organizacijos teigimu, jei bus nesiimta teršalų mažinimo veiksmų, krovininis sausumos transportas išmetamųjų dujų kiekiu netrukus pralenks sausumos keleivinį transportą, todėl bendrovės raginamos ieškoti būdų, kaip pereiti nuo iškastinio kuro prie atsinaujinančios energijos šaltinių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą9
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi52
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...