- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje pradėjus taikyti registracijos mokestį lengviesiems automobiliams pagal jų išmetamą CO2 kiekį, jau galima matyti pirmąsias tendencijas.
Surinko 2,48 mln. eurų
"Regitros" duomenimis, per liepos mėnesį mokesčio už CO2 kiekį neprireikė mokėti 5 tūkst. automobilių savininkų.
Mokestis taikomas tik lengviesiems ir lengviesiems krovininiams automobiliams, kurių išmetamo CO2 kiekis viršija 130 g/km. Jį reikia sumokėti registruojant automobilį pirmą kartą (kai norima įregistruoti naują ar iš užsienio įvežtą automobilį), taip pat tais atvejais, kai keičiasi transporto priemonės valdytojas arba kai išregistruotas automobilis yra registruojamas pakartotinai.
Liepos mėnesį CO2 dydis buvo nustatytas iš viso 25,3 tūkst. naujų ir naudotų lengvųjų automobilių. Iš jų 20,3 tūkst. viršijo 130 g/km ribą, todėl mokestis buvo pritaikytas.
Surinkta apie 2,48 mln. eurų automobilių registracijos mokesčio. Jis iš karto pervestas į valstybės biudžetą.
Liepos mėnesį CO2 dydis buvo nustatytas iš viso 25,3 tūkst. naujų ir naudotų lengvųjų automobilių.
Ketvirto būdo neprireikė
Koks CO2 dydis nustatomas dažniausiai?
Registracijos metu automobilio CO2 dydis nustatomas įstatyme numatytais būdais, kurie yra taikomi tam tikra eiliškumo tvarka.
Pirmu būdu (iš pateiktų kilmės ir patvirtinimo dokumentų) CO2 kiekis buvo nustatomas dažniausiai – tai sudarė apie 67 proc. visų atvejų.
Antras būdas, kai naudojamas lygiavertės transporto priemonės CO2 dydis, taikytas kiek daugiau nei 2 proc. automobilių.
Trečias būdas, panaudojant formulę, buvo pritaikytas apie 31 proc. automobilių, o atvejų, kai reikėjo taikyti ketvirtą būdą (CO2 dydis apskaičiuojamas pagal formulę, į ją įvedus lygiaverčių automobilių techninius duomenis), nebuvo.
Dyzeliniai – taršesni
Tarp tų, kuriems mokestis taikytas, didžiausią grupę sudarė automobiliai, kurių išmetamas CO2 kiekis buvo nuo 151 iki 160 g/km.
Į šią grupę patenkančių automobilių registracijos mokestis, priklausomai nuo degalų rūšies, yra 40,5–90 eurų.
Tarp lengvųjų automobilių, kurių CO2 kiekis viršijo 130 g/km, dominavo su dyzeliniais varikliais (apie 65 proc.).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi8
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...