- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilį paruošti būtina kiekvienam sezonui – artėjant žiemai tai daugeliui atrodo savaime suprantama, tačiau vasarą į kai kuriuos procesus vairuotojai dar vis moja ranka.
Vis dėlto specialistai su jų argumentais nesutinka ir įspėja apie dėl tokio elgesio gresiančius padarinius.
"Automobilio paruošimas vasaros sezonui – daug nesudėtingų procedūrų, kurias reikėtų atlikti po šaltojo metų laikotarpio. Vis dėlto vairuotojai kartais dalį procedūrų praleidžia dėl laiko ar finansų trūkumo, o vėliau nukenčia dvigubai – dėl netikėtai nutrūkusios kelionės ar keliskart išaugusios remonto sąmatos. Mąstyti siūlau taip: jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais", – teigia Autoplius.lt portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis. Pirmiausia specialistas siūlo pasirūpinti, kad automobilis turėtų vasarines padangas. Į klausimą: "Ar tikrai vasarą reikia vasarinių padangų" geriausiai atsako nepriklausomi bandymai, o vieni išsamiausių yra atliekami Didžiojoje Britanijoje įkurtos "Tyre reviews" organizacijos.
Jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais.
Vienas naujausių "Tyre Reviews" testų – skirtingų tipų padangų palyginimas esant 15–18 laipsnių šilumai. Stabdant nuo 80 iki 8 km/val. ant šlapios kelio dangos vasarinėms padangoms užteko 33,97 m, žieminėms – 34,82 m, o universalioms – 35,54. Ant sausos kelio dangos skirtumai didesni – vasarinėmis padangomis apautą automobilį pristabdyti nuo 96 iki 8 km/val. pavyko nuvažiavus 36,2 m, universaliomis – 41,65, o žieminėmis – 42,92 m. Skirtumas tarp vasarinių ir žieminių padangų atrodo nedidelis – vos daugiau nei 6 m. Tačiau tai dviejų vidutinių pėsčiųjų perėjų plotis.
Saugumas nėra vienintelis argumentas, kodėl reikėtų naudoti vasarines padangas. Automobilis su jomis bus ekonomiškesnis nei su žieminėmis, važiuos tyliau, o pačios padangos dėvėsis lėčiau, todėl dviejų skirtingiems sezonams pritaikytų komplektų naudojimas pasiteisina ir finansine prasme. Skaičiuojama, jog automobilis su žieminėmis padangomis vartoja apie 10 proc. daugiau degalų nei vasarinėmis, o tai vieno sezono metu gali virsti šimtais eurų.
Artėjant vasarai, vien padangų pakeisti neužtenka – reikėtų skirti laiko ir dalį išlaidų numatyti kitiems būtiniems dalykams kaip valytuvai, langų plovimo skystis, aušinimo sistema, salono filtras.
"Nei į langų plovimo, nei į variklio aušinimo sistemas nereikėtų pilti vandens. Jis kalkėja ir dėl šios savybės sistemos gali būti užkimštos, sugesti siurbliai ir kitos dalys. Taip vieną kartą sutaupant kelis eurus, galima prisidaryti bėdų, kurios kainuos kelis šimtus", – aiškina M.Buzelis.
Tinkamai reikia pasirūpinti ir ventiliacija – pakeisti salono filtrą bei papildyti kondicionavimo sistemą šaltnešiu (freonu), atlikti jos dezinfekciją. Tai kelias dešimtis eurų kainuojantys dalykai, tačiau jų nepadarius, komfortiška kelionė gali baigtis pačiu netikėčiausiu metu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...