Pereiti į pagrindinį turinį

Nesusikalbėjimas tarp gydytojų ir pacientų: kada už paslaugas mokėti nereikia

2024-12-22 14:37

Visiems gyventojams turint teisę gauti nemokamą sveikatos priežiūrą, už dalį paslaugų ar gydymo priemonių žmonėms tenka susimokėti – dėl to Kauno teritorinė ligonių kasa šiemet nagrinėjo 7 pacientų skundus, skelbia LRT radijas.

Nesusikalbėjimas tarp gydytojų ir pacientų: kada už paslaugas mokėti nereikia
Nesusikalbėjimas tarp gydytojų ir pacientų: kada už paslaugas mokėti nereikia / Freepik.com nuotr.

„Kas liečia Kauno teritorinę ligonių kasą – nėra daug (skundų – ELTA). Šiemet mes nagrinėjome 7 skundus, kurie buvo pateikti taip, kaip priklauso pagal skundų nagrinėjimo tvarką. Iš 7 skundų tik vienas buvo pagrįstas ir pacientui buvo grąžintos lėšos“, – sekmadienį LRT radijui sakė Kauno teritorinės ligonių kasos Kontrolės skyriaus vedėja Liucija Kalkauskienė

„(Skundas buvo – ELTA) dėl vaikų burnos higienos paslaugų apmokėjimo – burnos higiena yra kompensuojama vaikams vieną kartą per metus 13-18 metų vaikams“, – informavo ji.

Dėl paslaugos apmokėjimo pacientas pirmiausia turi kreiptis į pačios gydymo įstaigos administraciją, tik vėliau – į Teritorinę ligonių kasą, Lietuvos bioetikos komitetą ar Akreditavimo tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM).

Anot Kauno skyriaus atstovės, daugiausia skundų ir paklausimų ligonių kasos sulaukia dėl priemokų už tyrimus, už operacijoms naudotas papildomas medicinos medžiagas, vienkartines priemones, atliktų tyrimų vaizdų įrašymą į skaitmeninę laikmeną, dantų protezavimą, kompensuojamus vaistus.

L. Kalkauskienė sako, kad pacientai susimokėti privalo, kai yra neapdrausti privalomu sveikatos draudimu (PSD), kreipiasi į gydymo įstaigas, kurios tam tikroms paslaugoms nėra sudariusios sutarčių su Ligonių kasa, nori gauti gydytojo konsultaciją be siuntimo, savo iniciatyva pasirenka papildomas paslaugas ar kosmetines operacijas, nori nutraukti nėštumą ar prašo procedūrų, kurios yra brangesnės nei kompensuoja ligonių kasa.

Pacientas turi būti pasirašytinai informuojamas apie teisę ir galimybę gauti konkrečią paslaugą toje įstaigoje nemokamai.

„Prieš teikiant pacientui mokamą paslaugą, pacientas turi būti pasirašytinai informuojamas apie teisę ir galimybę gauti konkrečią paslaugą toje įstaigoje nemokamai, išskyrus atvejus, kai paslaugos yra įtrauktos į Mokamų paslaugų sąrašą“, – sakė Kauno teritorinės ligonių kasos atstovė.

Tuo metu Pacientų organizacijų atstovų tarybos vadovė Vita Augustinienė teigė, kad tokios situacijos dažnai įvyksta dėl nesusikalbėjimo tarp šeimos gydytojų ir pacientų.

„Jeigu žmogus reikalauja kažkokių dar papildomų tyrimų, gydytojas turi paaiškinti jam, kad už tuos tyrimus reikės susimokėti – jeigu žmogus renkasi brangesnes medžiagas, (...) tai žmogus turi primokėti tik skirtumą“, – tikino V. Augustinienė.

Anot pacientų organizacijos atstovės, reikėtų keisti tvarką, kai privačios gydymo įstaigos, dėl tam tikrų paslaugų sudariusios sutartis su Ligonių kasa, už jas iš pacientų neturėtų reikalauti papildomų priemokų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
senis

meluojat ir net ausys neraudonuoja ,apsirgai atėjai pas gyditoja ir tau iš kart kiša šie tyrimai mokami ir niekas tavęs neklausia ar tu apsidraudęs ar tau 70 metu mokėk ir viskas,bet jei taip tai keiskit konstitucija ten aiškiai parašyta dydimas nemokamas nes tu moki sodrai ir esi apsidraudes ar apdraustas tu juk nereikalauji kad aš noriu to ir to tau nurodo gyditojas sakydamas ligonių kasa neapmoka tai kam tada draudimas.
2
0
Vita

Melagiai,vagys absurdas,viskas mokama!
1
0
Visi komentarai (2)

Daugiau naujienų