Kaip antradienį nurodoma klimato judėjimo „Fridays for Future Lietuva“ pranešime, kartu su „Extinction rebellion Lietuva“ ir Gegužės 1-osios profesine sąjunga kovo 1 dieną, 13 val., protestą organizuoja Europos aikštėje, prie Vilniaus miesto savivaldybės.
Renginiu bus siekiama atkreipti dėmesį į, anot organizatorių, nepriimtiną viešojo transporto bilietų kainų didinimą, kuris „neatitinka miestiečių lūkesčių ir socialinio teisingumo principų“.
Vilniaus miesto taryba sausio pabaigoje po pateikimo pritarė siūlymui didinti viešojo transporto bilietų kainas.
Kaip skelbta anksčiau, populiariausio vienkartinio 30 minučių galiojančio bilieto kainą siūloma didinti nuo 65 centų iki 1,25 euro, tuo metu 60 minučių bilietas brangtų nuo 90 centų iki 1,75 euro.
Protesto rengėjai teigia, kad tai reikšmingai apsunkintų viešojo transporto prieinamumą gyventojams, gali paskatinti daugiau žmonių rinktis asmeninį transportą, be to, siūlomos didesnės kainos „sunkiai atitinka“ paslaugos kokybę.
Anot organizatorių, per pastarąjį dešimtmetį Vilniuje automobilių skaičius išaugo 30 proc., dėl miestas pirmauja Europoje pagal laiką, praleidžiamą kamščiuose.
„Vien 2024 metais vilniečiai kamščiuose vidutiniškai prarado 113 valandų. Šitų problemų sprendimas atrodo labai paprastas – reikia skatinti naudotis viešuoju transportu. Mes raginame miesto valdžios atstovus ieškoti alternatyvių sprendimų, kurie neapsunkintų gyventojų finansinės padėties ir skatintų naudotis viešuoju transportu”, – teigiama pranešime.
„Tai, kiek mes dabar mokame už viešojo transporto paslaugą, tiek kol kas ji yra verta – kaimyninėse valstybėse į 30–50 eurų mėnesio bilieto kainą įeina ir galimybė naudotis metro, tramvajais, naktiniais autobusais, kursuojančiais kas valandą. Iki šiol įvykdytos ir paskelbtos pertvarkos menkai pateisina dvigubą kainos pakėlimą“, – tvirtina protesto rengėjai.
Vilniaus tarybai po pateikimo pritarus naujai viešojo transporto bilietų kainodarai, toliau ji svarstoma komitetuose ir kitame tarybos posėdyje, kuris numatomas kovo 5-ąją.
Be jau minėtų vienkartinių bilietų, iki 7,5 euro augtų vienos dienos bilieto kaina, trijų dienų bilietas kainuotų 13,5 euro, o 12 mėnesių bilietas 80-ies ir vyresniems keleiviams brangų iki 10 eurų. „Statyk ir važiuok“ aikštelės tarifas kiltų iki 1,25 euro.
Šitų problemų sprendimas atrodo labai paprastas – reikia skatinti naudotis viešuoju transportu.
Tuo metu mėnesinio bilieto kaina išaugų 16 eurų ir jis kainuotų 45 eurus (tik darbo dienomis – 40 eurų). Metinis bilietas kainuotų 480 eurų – kaina išaugtų 170 eurų (tik darbo dienomis – 425 eurus).
Taip pat siūlomi nauji bilietai, tarp jų – šeimos bilietas, kuris kainuotų 3,5 euro, atsirastų 10–15 bei 16–25 žmonių grupėms skirti bilietai.
Visos lengvatos liktų galioti pagal dabar veikiančią tvarką. Tarybai priėmus galutinį sprendimą, didesnės bilietų kainos įsigaliotų nuo šių metų liepos 1-osios.
Dėl šio projekto prie Vilniaus savivaldybės „Fridays for Future“ ir Gegužės 1-osios profesinė sąjunga sausį jau buvo surengusios protestą, kuriame dalyvavo per 120 žmonių.
Mitingo dalyviai BNS teigė, kad didėjančios bilietų kainos gali paskatinti mažiau žmonių naudotis viešuoju transportu.
Kainų didinimui nepritaria ir Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga. Pasak jos, nepaisant infrastruktūros modernizavimo žmonės su regos negalia negali savarankiškai naudotis sostinės viešuoju transportu, jiems sudėtinga orientuotis stotelėse.
(be temos)
(be temos)