Kauno technologijos universitetas, Vilniaus kolegija ir Utenos kolegija rengia specialistus, kurių didžioji dalis dirba Lietuvos ūkio vystymui reikšmingoje apdirbamojoje pramonėje. Šioje pramonėje ryškėja orientacija į kompleksinių paslaugų teikimą, į mados, dizaino ir prekės ženklų kūrimą, į funkcinę ir technologiškai sudėtingą produkciją. Be to, inovatyvių gaminių atsiradimo procesai neatsiejami nuo jų konkurencinio pranašumo rinkoje prognozavimo, vartotojų lūkesčių numatymo ir įmonės siekio pelningai dirbti, išmintingai valdant verslo procesus.
Visa tai reikalauja aukštos kompetencijos specialisto ugdymo. Aukštųjų mokyklų studentai būtinas specialybės žinias įgauna studijuodami, o atliekant praktiką ugdomi įgytų žinių praktinio taikymo gebėjimai. Įvairūs tyrimai rodo, kad dažnai studentų praktinis pasirengimas yra menkas, jie stokoja darbo rinkoje būtinų įgūdžių, nėra linkę veikti savarankiškai, retas jų ryžtasi pradėti savo verslą. Studentas praktikos vietoje neretai atlieka menkos kvalifikacijos darbą, neturi galimybių susipažinti su aukštos pridėtinės vertės produktų gamyba, negali susidaryti viso apdirbamosios pramonės sektoriaus vaizdo šiuolaikinėmis globalios gamybos sąlygomis. Taigi, siekiant aukštosiose mokyklose parengti kvalifikuotus apdirbamosios pramonės specialistus, ugdant ne tik jų specialybės praktinius gebėjimus, bet ir verslumo, savarankiškumo, kūrybiškumo dvasią, Kauno technologijos universiteto Dizaino ir technologijų fakultete įsteigtas Imitacinio praktinio mokymo centras, kuriame sudarytos informacinės, techninės bei metodinės sąlygos profesinei praktikai atlikti. Galimybė įsteigti šį centrą atsirado įgyvendinant projektą „Studentų profesinių praktinių įgūdžių ir verslumo ugdymas apdirbamosios pramonės imitacinėse įmonėse“ (NR. VP1-2.2-ŠMM-07-K-01-074). Projektas finansuojamas ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-07-K priemonę „Studijų kokybės gerinimas, tarptautiškumo didinimas“.
Imitacinio praktinio mokymo centre galima vykdyti interaktyvius praktinius mokymus, grindžiamus ekonominės, vadybinės, gamybinės veiklos imitavimu, naudojant šiuolaikines informacinių technologijų programas, siejant tradicinius ir inovatyvius mokymo metodus su studentų praktine veikla. Sukurta informacinė sistema imituoja įmonės verslo ir gamybos procesus (produkto kūrimą, projektavimą, gamybos organizavimą) ir padeda studentui suprasti tų procesų tarpusavio priklausomybę. Įmonės verslo procedūros apima naujo gaminio kūrimo, užsakymo planavimo, vykdymo ir veiklos rezultatų vertinimo procesus, atspindinčius aprangos, baldų ir medienos gaminių, chemijos, maisto, poligrafijos, plastiko ir odos gaminių, tekstilės pramonės įmonių specifiką, taip pat galimybę vykdyti žaliavų pirkimą, produkcijos realizaciją, bankines operacijas, realizuoti rinkodaros veiklą, valdyti personalą ir suteikti galimybę vykdyti finansinę ir valdymo apskaitą. Ieškodami optimalių problemos sprendimo būdų studentai turi galimybę naudotis naujausiomis kompiuterinio projektavimo programomis, atitinkančiomis jų technologinius ir projektinius sprendimus.
Imitacines verslo įmones realizavus virtualioje aplinkoje, užtikrintas didesnis jų pasiekiamumas ir pritaikomumas atliekant praktiką, nes galima organizuoti skirtingų specialybių praktikantų darbą nekviečiant jų į vieną vietą (auditoriją, kompiuterių klasę). Naudojantis šiuolaikinėmis komunikacijų paslaugomis bendram darbui imitavimo įmonėse, taupomas besimokančiųjų laikas. Praktika atliekama komandinio darbo pagrindu, į grupę įtraukiant pramonės inžinerijos ir ekonomikos bei vadybos studijų krypčių studentus. Taikomi inovatyvūs probleminio mokymo metodai, t.y. studentai, analizuodami tam tikro produkto gamybos procesus, turi surasti geriausią variantą, įvertindami vartotojų poreikio, gamybos ir visos įmonės valdymo rodiklius.
Praktikos atlikimas Kauno technologijos universiteto Dizaino ir technologijų fakultete įsteigtame Imitacinio praktinio mokymo centre leidžia išplėsti reikalingų praktinių gebėjimų ugdymą, užpildant spragas, kurios atsiranda praktiką atliekant realioje socialinėje aplinkoje. Tokia sistema studentui sudaro sąlygas matyti atitinkamos pramonės šakos išsamesnį panoraminį vaizdą. Šalia kitų privalumų minėtina ir orientacija į studento mokymosi pasiekimus, bendradarbiaujant su asociacijomis išgryninti studento įgytų įgūdžių ir kompetencijų vertinimo kriterijai, sąlygojantys rinkos poreikius atitinkančių specialistų rengimą. Sukurta sistema paremta Kauno technologijos universiteto, Vilniaus kolegijos, Utenos kolegijos ir Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos, Lietuvos spaustuvininkų asociacijos, Nacionalinio maisto ūkio klasterio ir Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos partneryste, prisideda prie verslumo ugdymo: praktikos metodika paremta tarpdiscipliniškumo stiprinimu, technologinių bei ekonominių-vadybinių žinių ir gebėjimų sąveika. Taikomi inovatyvūs mokymo metodai sudaro prielaidas ugdyti verslumo dvasią, skatina kūrybiškumą, atsakomybę ir asmeninę iniciatyvą siekiant rezultato. Įgyvendinus tokią praktinio mokymo idėją, atsirado glaudesnis komunikavimas tarp bendradarbiaujančių institucijų studentų ir dėstytojų, įgytos naujos profesinės žinios bei patobulintos kompetencijos, plečiamas aukštojo mokslo prieinamumas.
Daugiau informacijos galima rasti tinklalapyje https://imituok.ktu.lt.
Užs. 980286
Naujausi komentarai