Senus ketinimus pradėti prekybą internetu "Maxima" verčia tikrove – jau startavo bandomoji e. parduotuvės versija. Jei rinkos milžino projektas pasiteisins, smulkiesiems žaidėjams teks gerokai pakovoti dėl išlikimo.
Bandomoji versija
Nuo šiol pradeda veikti bandomoji parduotuvės "Maxima" versija internete. Ją išbandyti kol kas gali tik įmonės darbuotojai ir lojaliausi klientai, viso apie 5 tūkst. pirkėjų. Kol kas internetinėje "Maxima" parduotuvėje apsipirkti gali tik Vilniaus miesto gyventojai.Į sistemą jau investuota daugiau nei 1,2 mln. litų.
Rinktis galima iš 16 tūkst. skirtingų pavadinimų prekių. Maždaug toks prekių asortimentas yra dviejų XX „Maxima“ parduotuvėse. Tai pirmoji elektroninė parduotuvė Lietuvoje, kurioje pirkėjams siūlomas toks platus maisto produktų asortimentas. E.parduotuvėje siūloma įsigyti ir greitai gendančių šviežių produktų: mėsos, žuvies, kulinarijos ir konditerijos gaminių, pieno produktų, kiaušinių ir t. t. Prekės suskirstytos į keturias grupes: maisto ir gėrimų, kūdikių prekių, kosmetikos ir higienos, pramoninių ir gyvūnų prekių.
Apsispręs po 3 mėnesių
"Maximos LT" atstovės spaudai Renatos Saulytės teigimu, bandomoji parduotuvės versija veiks tris mėnesius, paskui bus sprendžiama dėl šio projekto ateities.
„Kol kas elektroninę prekybą dar tik pradedame, apie galimybę tęsti ir plėsti projektą spręsime įvertinę pirmojo etapo rezultatus. Jei pirkėjams internetinė prekyba bus aktuali ir šia paslauga jie aktyviai naudosis, neatmetame galimybės, kad internetinė parduotuvė ateityje galėtų plėstis ir į kitus didžiuosius šalies miestus“, – sakė Bendrovės „Maxima LT“ Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Saulius Jonaitis.
"Maximos LT" atstovė R.Saulytė pripažino, kad "Maxima" turėjo planų pradėti prekybą internete dar prieš krizę. Tačiau, prasidėjus ekonomikos sunkmečiui, buvo nuspręsta, kad tokia paslauga neaktuali pirkėjams, nes šie ėmė taupyti.
Greitas pristatymas
Apsiperkantys "Maximos" e. parduotuvėje gali pasinaudoti ir lojalumo kortelės "Ačiū" teikiamomis nuolaidomis, kitomis specialiomis akcijomis. Apsipirkti gali tik užsiregistravę pirkėjai. Už prekes galima atsiskaityti per SEB ir "Swedbank" e. bankininkystės sistemas.
Patogu ir tai, kad pirkėjas gali rinktis laiką ir dieną, kada nori, kad prekės būtų pristatytos. Prekės pirkėjo nurodytu adresu ir pasirinktu laiku bus pristatomos kiekvieną dieną nuo 9 iki 21 val. Tarkime, penktadienį po darbo planuojate išvykti savaitgalio iškylos gamtoje. Ketvirtadienį galite užsisakyti prekes būsimai iškylai ir nurodyti, kad jos būtų pristatytos penktadienį, iki jums išvykstant. Patogu ir sutaupoma nemažai laiko, kuris būtų sugaištas penktadienį po darbo stumdantis eilėse parduotuvėje.
Trumpiausias laikas, per kurį gali būti pristatomos prekės, – 19 valandų. Tarkime, užsisakius apie 15–16 val., prekės anksčiausiai gali būti pristatytos kitą dieną apie 11–13 val. Tokių galimybių kitos maistu internete prekiaujančios įmonės šiuo metu neturi. Kol kas nerealizuota galimybė prekes gauti tą pačią dieną. Prekių pristatymas kainuoja 9,99 lito.
Jei elektroniniu būdu įsigytos prekės ar produktai neatitinka pirkėjo lūkesčių, pirkėjas gali juos grąžinti prekių priėmimo metu.
Užsakytus produktus pirkėjams pristatys "Maxima LT" samdoma logistikos įmonė. Užsakymai bus komplektuojami Vilniaus "Akropolyje" įsikūrusioje "Maxima" parduotuvėje.
Konkurentai neskuba
"Maximos" konkurentai kol kas neketina pradėti prekybos internetu.
"E. prekybos galimybę nuolat peržiūrime ir vertiname. Manome, kad kol kas vien tik Lietuvos rinka tam yra gana maža, žmonės dar tik pamažu pratinasi prie pirkimo internetu", – sakė bendrovės "Rimi Lietuva" atstovė ryšiams su visuomene Jovita Bagdonaitė.
Nors rinkoje būta gandų ir apie "Iki" planus paleisti e. parduotuve, dabar tinklas tikina net nesvarstantis tokios galimybės.
Prekybos tinklo "Norfa" atstovas Darius Rylškis patikino, kad minčių apie e. prekybą nuolat kyla, tačiau konkrečių planų nesama.
Mažieji bijo žlugti
E. komercijos rinkoje jau senai virė diskusijos, kada "Maxima" pasiryš kurti e. parduotuvę. Kartu buvo numanoma, kad prekybos gigantas, žengęs tokį žingsnį, taps rinkos lyderiu ir veikiausiai sužlugdys kitus rinkos naujokus ar dalyvius, kurie norėtų užsiimti maisto pristatymu į namus.
Panevėžyje veikiančios įmonės "Prekių bazė", vykdančios prekybą internetu, direktorius ir savininkas Darius Janulis pripažįsta, kad "Maxima" – labai stiprus konkurentas. "Kaip konkurentai jie labai stiprūs, ir tokio tipo parduotuvėms kaip mūsų tai būtų nužudymas", – pripažino jis.
"Maximos" stiprybė – patirtis ir žinomumas, platus prekybos tinklas. "Jie žinomi, turi visiškai kitas reklamos, nuolaidų galimybes, ilgametį įdirbį prekyboje, o e. prekyba jiems tiesiog bus kaip papildoma parduotuvė. Dėl plataus prekybos tinklo jiems bus nesudėtinga pristatyti gendančius produktus. Gendančių produktų pristatymas yra silpnoji mūsų vieta, nes tam reikia specialios įrangos, taigi – investicijų", – dėstė D.Janulis.
Ekologišą ir natūralų Lietuvos ūkininkų pagamintą maistą į namus pristatančios įmonės "Tikras maistas" vadovas Mindaugas Špokauskas buvo optimistiškesnis.
"Dalies pirkėjų veikiausiai neteksime, tačiau mes esame kitokie, perkame mažomis partijomis, galime pasiūlyti išskirtinių produktų", – verslininkas įsitikinęs, kad išskirtinumas leis išgyventi.
Kaip pasverti?
Kaip realizuoti prekybą sveriamais produktais, buvo vienas opių klausimų, kurį kėlė norintys užsiimti maisto produktų prekyba internetu. Atrodo, "Maxima" rado sprendimą. Užsisakant prekes "Maximos" e. parduotuvėje, galima rinktis jų kiekį ir pageidaujamą svorį, tarkime, 0,5 kg bananų. Tiesa, pirkinių krepšelyje yra eilutė "Apytikslė suma", o ne tiesiog suma.
Anot parduotuvės kūrėjų, jei gautų prekių svoris bus mažesnis, kartu – ir mokėtina suma, tai skirtumas per penkias darbo dienas būtų grąžintas į sąskaitą, iš kurios sumokėta už pirkinius. Jei pristatytos prekės svoris bus didesnis nei užsakyta, už papildomą kiekį primokėti nereikės.
_____________________________________________________________________________
Specialisto komentaras
Žydrūnas Sadauskas, WEB Akademija direktorius, nepriklausomas e-marketingo konsultantas
Mano išvada labai paprasta: vyksta natūralus procesas. Tai turėjo atsitikti. Esu įsitikinęs, kad paskui "Maximą" su elektronine prekyba startuos ir kiti dideli prekybos tinklai "Iki", "Rimi". "Norfa" gal ne.
Maži turi šansų išlikti, bet jie turi būti mobilūs ir unikalūs, turi pagalvoti apie savo išskirtinumą.
Tokios diskusijos, ar dideli nevalgo mažų, ne naujiena kitose šalyse, kur elektroninė prekyba kur kas seniau ir efektyviau veikia. Elektroninė prekyba užsienyje gyvuoja, o Lietuvoje – vegetuoja. Klausimas, kodėl? Viską lemia apyvarta. Kad būtų pigiau, reikia pasiekti tam tikrą apyvartą. Ir štai čia jau susiduriame su rinkos dydžio problema. Lietuvoje tai ir yra problema – maža rinka, tad sunku turėti apyvartą, kuri leistų sumažinti kainas. Užsienyje prekyba internetu išpopuliarėjo dėl pirkėjų taupumo. Jei internetu galėtum apsipirkti pigiau, Lietuvoje turėtume tą patį efektą. Dabar apsipirkimas internetu nieko neduoda, išskyrus tai, kad niekur nereikia eiti ir ieškoti prekybos punkto. Tačiau to nepakanka.
Naujausi komentarai