Pereiti į pagrindinį turinį

Pabrangusi žaliava sugriovė biodegalų verslo planus

2011-11-10 12:53
Pabrangusi žaliava sugriovė biodegalų verslo planus
Pabrangusi žaliava sugriovė biodegalų verslo planus / Shutterstock nuotr.

Susiviliojęs didžiuliais pelnais ir daug investavęs biodegalų verslas šiandien priverstas stabdyti gamybą, traukti iš stalčių atsarginius planus ir priminti valstybei žadėtą parama, ketvirtadienį rašo „Verslo žinios“.

„Tokių tragiškų metų dar nebuvo o kai kurių įmonių ateitis labai miglota“, - sakė Lietuvos biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas.

Koncernui „MG Baltic“ priklausanti etanolio gamintoja bendrovė "Biofuture šiemet dirbo tik apie 5 mėnesius, o devynių mėnesių rezultatas - beveik 8 mln. litų nuostolių. Įmonės savininkai neatmeta, kad jei padėtis nesikeis, gali tekti uždaryti gamyklą.

„Mes negalime sau leisti ir toliau, kaip šiemet, dirbti su minusu. Sumažinome pajėgumą, kartais visai stabdome gamybą, nes kuo daugiau gamini, tuo daugiau susidaro nuostolių, vis ieškome sprendimų“, - sakė „MG Baltic“ prezidentas Darius Mockus.

Kol kas kiekvienas mėnuo milijoninių nuostolių neša ir įmonėms "Mestilla" bei "Kurana".
„Įtampa sektoriuje didelė - biodegalų pramonės pajėgumas dukart didesnis už poreikius, pasiūla gerokai viršija paklausą, todėl įmonių pelningumas labai žemas, o kai kurie priversti dirbti nuostolingai“, - teigė bendrovės „Mestilla“ generalinis direktorius Arūnas Zubas.

P.Palijansko teigimu, kadangi valstybė mažina žadėtą paramą, įmonės neturi kuo padengti nuostolių ir kompensuoti dalį žaliavai naudojamų grūdų kainos.
„Šiandien Energetikos ministerija į biodegalų pramonę žiūri labiau neigiamai negu teigiamai“, - sakė asociacijos vadovas.

Šių metų viduryje Europos biodyzelino gamintojų pajėgumas sudarė 22 mln. tonų, tačiau per praėjusius metus buvo pagaminta 9,5 mln. tonų dyzelino.
Valstybės narės prognozuoja, kad prisiimti įsipareigojimai dėl biodyzelino dalies bendrame degalų kiekyje bus įvykdyti tik maždaug 66 proc. ir įspėja, kad pramonės nuosmukis turės įtakos visai ekonomikai, nes palies žemdirbius, vežėjus, geležinkelių ir uostų įmones.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų