Pereiti į pagrindinį turinį

Registrų centras suteikė galimybę internetu steigti asociacijas

2011-08-17 18:08
Registrų centras suteikė galimybę internetu steigti asociacijas
Registrų centras suteikė galimybę internetu steigti asociacijas / Scanpix nuotr.

Registrų centras, pasinaudodamas Europos Sąjungos (ES) Europos regioninės plėtros fondo paramos lėšomis, suteikė galimybę internetu įsteigti ir užregistruoti populiariausios teisinės formos nevyriausybinę organizaciją - asociaciją.

Nuo šiol steigėjai visus asociacijos registravimo veiksmus atliks internetu Registrų centro savitarnos sistemoje, o steigimo dokumentus pasirašys elektroniniu parašu, teigiama Registrų centro pranešime spaudai.

Anot jo, taip visuomenininkai išvengs papildomų sąnaudų, kurias iki šiol tekdavo patirti asmeniškai lankantis Registrų centre bei notaro biure. Skaičiuojama, kad įsteigti ir įregistruoti asociaciją internetu truks nuo vienos iki trijų parų vietoje ligšiolinių septynių-keturiolikos dienų.

Perkėlęs į internetą asociacijų steigimą Registrų centras imasi viešųjų įstaigų, kurių steigimą internetu tikimasi pasiūlyti jau spalį. Į elektroninę erdvę taip pat jau perkeltos individualių įmonių ir uždarųjų akcinių bendrovių steigimo ir registravimo procedūros.
Naujausiais duomenimis, Lietuvoje įregistruotos 15038 asociacijos, kiekvienais metais šalyje įsteigiama vidutiniškai 750 naujų šios teisinės formos nevyriausybinių organizacijų.

Asociacijų steigimas ir registravimas internetu yra vienas iš ES lėšomis finansuojamo Juridinių asmenų registravimo elektroninės paslaugos (JAREP) sukūrimo projekto etapų.
Registrų centro Juridinių asmenų registro departamento laikinoji vadovė Ieva Tarailienė BNS anksčiau sakė, kad JAREPprojektas buvo pradėtas įgyvendinti 2009 metų pabaigoje ir šiuo metu jis dar yra plėtojamos toliau. Anot jos, perkeliant juridinių asmenų registravimą į elektroninę terpę sutrumpėja steigimo procedūrų laikas, taip pat sumažėja darbo ir Registrų centro specialistams, išvengiama klaidų suvedant pateikiamą informaciją į duomenų bazes.

JAREP projektas skirtas juridinių asmenų registravimo viešajai elektroninei paslaugai sukurti ir įdiegti. Projekto tikslas - sudaryti sąlygas Registrų centrui plėtoti viešąsias elektronines paslaugas perkeliant į elektroninę terpę naujų juridinių asmenų, pakeistų duomenų registravimo, pavadinimo laikino įtraukimo į Juridinių asmenų registrą ir informacijos Juridinių asmenų registrui pateikimo procedūras.

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo paramos, teikiamos pagal 2007-2013metų Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto "Informacinė visuomenė visiems" priemonę Elektroninės valdžios paslaugos. Bendra projekto vertė siekia 6,647 mln. litų, iš jų ES dalis sudaro 5,65 mln. litų.

Darbus atlieka informacijos technologijų bendrovė "Alna Software".

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų