Šis Velykų pirmadienis atnešė gan sensacingą naujieną: per pusantrų metų išpopuliarėjusi mobilioji programėlė „Instagram” parduodama. Ir ne kam kitam, o socialiniam tinklui „Facebook” – apie tai oficialiai paskelbė Mark Zuckerberg.
Savo „Timeline” sienoje „Facebook” įkūrėjas išplatino pranešimą, kuriame džiaugiasi nauju pirkiniu – apie tai byloja ir oficialus kompanijos pareiškimas spaudai.
Džiaugiuosi, pranešdamas naujieną, kad pasiekėme susitarimą įsigyti Instagram ir kad jų talentinga komanda papildys Facebook gretas.
Mes manome, kad mūsų produktų teikiama nauda skirtinga, bet papildanti viena kitą. Kad susiliejimas vyktų sklandžiai, turime kurti naujas funkcijas labiau Instagram stiprybių pagrindu, negu tiesiog stengdamiesi integruoti viską į Facebook.
Todėl mes esame pasiryžę toliau kurti ir auginti Instagram kaip nepriklausomą produktą. Milijonai žmonių visame pasaulyje yra Instagram programėlės gerbėjai ir jiems patinka pats prekinis ženklas, tad mūsų tikslas yra padėti plėstis šiai aplikacijai dar didesniam vartotojui ratui.
Manome, kad tai, jog Instagram yra susijęs ir su kitomis tarnybomis be Facebook, yra svarbus dalykas vartotojams – planuojame išlaikyti tokias funkcijas, kaip galimybė dalintis nuotraukomis ir kituose socialiniuose tinkluose, taip pat ir atsisakymas dalintis savo instragramomis per “Facebook”, bei vartotojai galės ir toliau sekti žmones atskirai nuo “Facebook” draugų rato.
Šios ir kitos funkcijos yra svarbios dalys, sudarančios Instragram patirtį vartotojams, ir mes tai suprantame. Pasistengsime pasimokyti iš Instragram stipriųjų pusių, kad sukurtume panašias funkcijas savo produktuose, tuo pačiu metu pabandysime padėti Instagram komandai ir toliau plėsti savo veiklą, įjungdami į jų sudėtį savo inžinierius ir papildomą infrastruktūrą.
Tai svarbus momentas Facebook kompanijai, nes tai pirmas kartas, kai mes įsigyjame produktą, kuris jau turi tiek daug vartotojų (apie 30 milijonų – aut.past.). Mes neplanuojame daugiau atlikti tokių pirkimų artimiausiu metu, o gal ir niekada. Bet patogus ir efektyvus darbas su nuotraukomis yra viena iš priežasčių, kodėl taip daug žmonių mėgsta Facebook, ir mes žinome, kad tikrai bus verta sujungti šias dvi kompanijas.
Žvelgiant iš verslo pusės, už šį sandorį „Instagram” kūrėjai gaus apytiksliai 1 milijardą JAV dolerių – dalį iš jų pinigais, dar dalį „Facebook” akcijomis, o pats pirkimas galutinai turi būti vykdomas per šį ketvirtį. Turint omenyje, kad pati „Instagram” mobilioji aplikacija “iOS” platformai išvydo pasaulį tik 2010 metų spalio mėnesį, o „Android” versija pasirodė iš viso vos prieš savaitę, tokia pinigų suma atrodo tikrai įspūdingas uždarbis.
Pasirodė ir kitos sandorio pusės oficialus pranešimas – savo tinklaraštyje vienas iš “Instagram” įkūrėjų Kevin Systrom rašo:
Kiekvieną dieną matome vis daugiau akimirkų, kuriomis žmonės dalinasi per Instagram tokiais būdais, kurie anksčiau atrodė neįmanomi. Mes pasiekėme tiek daug dėl savo atsidavusios ir talentingos komandos, o dabar, sujungę jėgas su Facebook idėjų ir talentų fabriku, galėsime kurti dar įdomesnę ateitį tiek Instagram, tiek Facebook platformai.
Svarbu pažymėti, kad Instagram niekur nedingsta. Mes dirbsime kartu su Facebook komanda, kad mūsų produktas evoliucionuotų ir dar labiau plėstų vartotojų tinklą. Bus kuriamos naujos funkcijos ir ieškoma naujų būdų dar tobulinti vartotojų mobilios programėlės naudojimo patogumą.
Realus šio sandorio praktinis rezultatas vartotojams turėtų išryškėti tik po kokio pusmečio, kai bus parodyta kažkokia aiški judėjimo kryptis, bet įdomiausias dalykas yra tai, kad pirmą kartą “Facebook” kurs ir vystys vieną iš savo įsigytų produktu po atskiru prekiniu ženklu – taip, kaip jau seniai daro “Google” su savo “Youtube” ar “Android” produktais. O kaip seksis Markui ir kompanijai – parodys laikas.
Ką jūs manote apie tokį sandorį? Kaip tai paveiks Instagram ateitį?
Naujausi komentarai