Bandymas buvo surengtas Naujosios Meksikos dykumoje, Vait Sendso raketų poligone, ir truko apie 95 sekundes.
Per jį buvo išbandyta kapsulės avarinės evakuacijos sistema, turinti skubiai atskirti erdvėlaivį nuo nešančiosios raketos ir grąžinti jį į Žemę, jeigu starto metu įvyktų įgulai pavojų keliančių nesklandumų.
Įsijungus keturiems raketiniams varikliams, „Starliner“ nuo nedidelės starto aikštelės šovė į orą dideliu greičiu. Po 20 sekundžių išsiskleidė tik du iš trijų kapsulės pagrindinių parašiutų, bet aparatas sklandžiai nusileido, o jo smūgį į žemę sušvelnino išsiskleidusios didelės oro pagalvės.
JAV Nacionalinė aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA) savo pranešime nurodė, kad dviejų iš trijų parašiutų išsiskleidimas „tenkina bandymo parametrus ir įgulos saugumą“.
„Boeing“ pareiškė, kad įvyko „išsiskleidimo anomalija, o ne parašiuto gedimas“. Vis dėlto kosmoso pramonėje šis aptakus terminas neretai vartojamas ir rimtiems sutrikimams įvardyti.
„Per anksti spręsti, kodėl išsiskleidė ne visi trys pagrindiniai parašiutai“, – pridūrė bendrovė.
„Starliner“ programos vadovas Johnas Mulhollandas (Džonas Malholandas) savo pirmajame vertinime nurodė, kad „bandytojų grupė ir erdvėlaivis pasirodė nepriekaištingai“.
„Avarinių situacijų bandymai yra labai sudėtingi, o šiandien mūsų komanda įrodė, kad erdvėlaivis užtikrins mūsų įgulos saugumą mažai tikėtinu [skrydžio] nutraukimo atveju“, – pridūrė jis.
„Boeing“ ir „SpaceX“ yra gavusios NASA užsakymą sukonstruoti erdvėlaivį, kurį būtų galima naudoti skraidinti astronautams į TKS.
JAV daugkartinio naudojimo erdvėlaivių „Space Shuttle“ programa buvo baigta 2011 metais. Nuo to laiko vieninteliai aparatai, galintys skraidinti žmones iš Žemės į TKS ir atgal, yra Rusijos erdvėlaiviai „Sojuz“.
„Boeing“ planuoja gruodžio 17-ąją paleist į TKS „Starliner“ kapsulę be įgulos. „SpaceX“ tokį bandymą kovą jau atliko su savo pilotuojama kapsule „Crew Dragon“.
Pasak NASA, pirmosios pilotuojamos misijos naujaisiais erdvėlaiviais turėtų būti surengtos ateinančiais metais, tačiau tai priklausys nuo kelių būsimų bandymų sėkmės.
Pavyzdžiui, „SpaceX“ dar nėra išbandžiusi savo kapsulės avarinės evakuacijos parašiutų sistemos.
„Tikiuosi, kad šios sistemos niekada neturėsime panaudoti, bet tuo atveju, jeigu mums kada nors iškiltų rūpesčių esant gražioje [nešančiojoje raketoje] „Atlas V“ starto aikštelėje, po šiandienos bandymo žinome, kad galėtume saugiai atsiskirti, tuomet sugrįžti ir mėginti kitą dieną“, – buvęs NASA astronautas ir „Boeing“ astronautas bandytojas Mike'as Fincke'as (Maikas Finkas).
„Praėjo daug laiko, kai nestartavome iš Jungtinių Valstijų“, – pridūrė jis, kalbėdamas po bandymo Vait Sendse.
„Iš tiesų esame dėkingi savo draugams Rusijoje, kad jie turi nešančiąją raketą ir „Sojuz“. Skridau juo dukart. Tai puiki nešančioje raketa, puikus erdvėlaivis – bet atėjo laikas įgyti daugiau pasirinkimų“, – sakė astronautas.
Naujausi komentarai