Šiandien nebepakanka turėti originalią idėją ar sukurti ką nors nauja – dabar vis sunkiau tas idėjas ir naujus produktus įvesti į rinką bei pasiekti tikslinę auditoriją. Dėl beprotiško informacijos kiekio, neįtikėtinų greičių ir pasirinkimo galimybių, vartotojus tampa vis sunkiau pasiekti, o ir jie tampa vis išrankesni bei atsargesni. Atsargesni? Taip, čia koją pačios sau pakišo, internetinę rinkodarą ir komunikaciją su viduramžių turgumi supainiojusios įmonės – rėksmingi baneriai, apgaulingos reklamos ir liūdnai pagarsėjęs (vis dar tebeegzistuojantis) socialinių tinklų gerbėjų pirkimas, prašymai spausti „like“ ir „share“, ar net privačios trumposios žinutės į telefonus, siūlant savo prekes ar paslaugas. Visi bandymai agresyviai ir, deja, dažniausiai ne itin skoningai pritraukti vartotojus, nė nemėginant slėpti nepasotinamo godumo ir noro pasipelnyti, dar labiau apsunkino, net tokius metodus griežtai atmetančių, įmonių rengiančių rinkodaros planus bei strategijas, darbą. Tad kokią reklamą pasirinkti, kad ne tik pasiektumėme savo klientą, bet ir nebūtumėme įkyrūs ar panašūs į „spam'ą“?
Visų pirma, kad lengviau rastumėme atsakymą į šį aktualų klausimą, pamėginkime išskirti rinkodarą į dvi dalis – internetinė rinkodara ir įprastinė. Įprastinei rinkodarai galime priskirti tokias reklamos formas, kaip spausdintinė reklama ar vaizdo bei garso žinutės TV ar radijo eteryje, tačiau net ir šie reklamos formatai tampa greičiau prieinami interneto pagalba (2012 m. beveik 30 proc. parduotų TV turėjo interneto prieigą), o partizaninio marketingo sprendimų dažnai nebegalime įsivaizduoti be sprogstamosios socialinių tinklų galios ir spartaus informacijos dalinimosi internete, tad galima daryti prielaidą, kad įprastinė rinkodara jau šiandien persipina su internetine. Kaip teigia įmonės „Open Planes“, teikiančios SEO ir kitas internetinio marketingo paslaugas, direktorius Vytis Uogintas, internetinė rinkodara išaugo į „mažojo broliuko“ vaidmenį. „Galima pastebėti tendenciją, kad vis daugiau įmonių ieško inovatyvių alternatyvų reklamos kampanijoms, ypač internete, kuris tampa viena iš derlingiausių terpių auginti prekinius ženklus, jų žinomumą kas padeda greičiau pasiekti vartotoją“.
Kita vertus, nemažai kompanijų vis dar neadekvačiai ir neracionaliai paskirsto lėšas bei laiko investicijas prekinių ženklų ar produktų reklamai. V. Uogintas, kaip dažniausiai pasitaikančią klaidą, įvardija vienpusiškumą: „Pradėję teikti SEO optimizacijos paslaugas, greitai pastebėjome, kad ne visiems klientams pakanka turėti optimizuotus tinklalapius, norint pasiekti optimalius rezultatus. Nuo šiol, kartu su SEO paslaugomis klientams pasiūlome ir papildomą internetinės rinkodaros paketą, taigi kiekvienas gali pasirinkti tai, kas naudinga“.
Nors su teiginiu, kad internetinė rinkodara tampa vienu iš pagrindinių instrumentų formuoti sėkmingas reklamines kampanijas sutinka dauguma specialistų, įmonių vadovai neretai nusistebi gana didele šių projektų trukmė. „Žinoma, trukmė ir kaina iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti nemaža, tačiau pažvelkime, kiek jums reikės investicijų, jei norėsite lauko stendų ar užsakomosios reklamos ploto laikraštyje. Internetinė rinkodara mums siūlo kai ką nauja – mes galime „sugaudyti“ kiekvieno ją pamačiusio žvilgsnius, kitaip tariant, žinome, kas, kiek kartų ir kaip ilgai į ją žiūrėjo. Negana to, daugumoje internetinės rinkodaros įmonių, mokestis už atliktus darbus imamas tik pasiekus pirmuosius rezultatus, ko jums nepasiūlys nė viena reklaminių bukletų spaustuvė“, - internetinės rinkodaros privalumus vardijo V. Uogintas.
Be jokios abejonės negalima teigti, kad įprastinė rinkodara tampa atgyvena – anaiptol. Kad ir kokiame moderniame pasaulyje gyventumėme, mus vis dar traukia paprasti dalykai, idėjos, kurios sukelia emocijas, o jų vedini, kartais jas paverčiame materialiais daiktais – nusistebėję originaliais reklamos sprendimais, prisirišame prie tam tikrų prekinių ženklų ir jų produktų. Kita vertus, net ir tokias reklamos formas pasitelkdamos žinomiausios pasaulio kompanijos, stengiasi sukurti bendrą visumą, darnų mechanizmą, kurio dėka prekinis ženklas yra matomas, o grįžtamąjį ryšį nesunku apskaičiuoti, kaip ir komunikuoti su varototoju.
Vartotojai tampa gudresni ir mėgina geriausių sprendimų ieškoti patys, o agresyvios reklamos net gi nubaido dalį tikslinės auditorijos. Šiuo metu yra pastebima dar viena tendencija – klientams tampa vis svarbiau ne tik būti matomiems, tačiau ir lengvai surandamiems. Visuomenėje vėl tapo patrauklus „pasidaryk pats“ mąstymas, kuris persikelė ne tik į virtuvės ar sodo aplinką, tačiau ir į internetą. Vartotojai naudoja AdBlock programas, vengia reklamų ir vis dažniau reikiamų prekių ar paslaugų ieškosi patys – SEO optimizavimas, leidžia palengvinti jų kelią, pas geriausią jų tiekėją.
Galiausiai galime daryti išvadą, kad tiek internetinė, tiek įprastoji rinkodara yra gyvybiškai svarbios įmonėms, norinčioms išlikti konkurencingomis bei turėti visuomenei patrauklius prekinius ženklus. Tik pasitelkus technines internetinės rinkodaros technologijas, kurių plika akimi nepastebime (SEO, remarketingas), socialinių tinklų pajėgumą, originalias idėjas ir sąmojį, galima pasiekti norimus tikslus bei įsitvirtinti bet kurioje rinkoje.
Naujausi komentarai