Švietimo ir mokslo ministerija kuria mokyklų tinklą, kuriose ypatingas dėmesys bus skiriamas gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir informatikos dalykams. Kaune veikiančiame vieninteliame šalyje inžinerijos licėjuje norinčiųjų mokytis netrūksta.
„Pasibaigus pamokoms, Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjaus mokinai namo neskuba – daugelis lanko čia veikiančius įdomiųjų technologijų, robotikos, šachmatų, medijų būrelius. Pasak vieno iš būrelių vadovės, vaikus, ypač mažiausius, sudominti inžinerijos mokslais – nesunku.
„Jiems viskas įdomu, jeigu dega mokytojas, vadovas – tada labai nesudėtinga (ir vaikus, – red. past.) uždegti. Nes tie vaikai, kurie atėjo su motyvacija į mūsų mokyklą, sakykim, pernai, kurie stojo, matome tą procentą didesnį, nes jie jau atėjo norėdami čia patekti“, – sako KTU Inžinerijos licėjaus direktoriaus pavaduotoja Aritonė Plungienė.
Pirmuosius mokslo metus baigiančio Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjaus vadovas sako, kad stojantieji laiko egzaminus. Planuojama, jog į vieną vietą pretenduos keturi moksleiviai. Pamokas čia veda ir Kauno technologijos universiteto dėstytojai, vaikai gali naudotis universiteto laboratorijomis. Pradinukams privalomos šachmatų pamokos, o nuo ketvirtos klasės mokoma programavimo pagrindų.
„Taip pat yra elektronikos sistemų užsiėmimai, toliau yra medijos, taip pat privaloma inžinerijos pamoka kiekvienai klasei, be abejonės. Devintoje klasėje visi tie dalykai išlieka, ką minėjau, bet atsiranda ir biotechnologijos. Biotechnologijos, na, šiek tiek mažesniu krūviu būna ir nuo 5 klasės, vaikai gali atlikti įvairius laboratorinius bandymus“, – sako KTU Inžinerijos licėjaus direktorius Dainius Žvirdauskas.
Siekdama vaikus sudominti tiksliaisiais mokslais, Švietimo ir mokslo ministerija su mokslininkais ir verslininkais parengė gamtos mokslų, matematikos, inžinerijos, technologijų ir kūrybiškumo ugdymo koncepciją. Pažangios mokyklos būtų jungiamos į tinklą „STEAM“, kuris jau veikia kitose Europos šalyse.
„Tokiose mokyklose pagerinsime laboratorijas, pagerinsime laboratorijų įrangą, kursime kūrybines erdves ir dar norėčiau pasidžiaugti, kad mes suplanavome tokią priemonę kaip visų mokyklų, visų klasių aprūpinimas laboratorine įranga, vadinasi, nuo pirmos iki dvyliktos klasės“, – kalbėjo švietimo ir mokslo viceministrė Svetlana Kauzonienė.
Kiek ugdymo įstaigų galėtų dalyvauti tinkle STEAM, kol kas neaišku – pirmoje ministerijos apklausoje dalyvavo tik keliasdešimt mokyklų, didesnio jų dėmesio viliamasi rudenį.
Naujausi komentarai