Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvos moterys apatiniams netaupo

2009-02-13 16:37
Lietuvos moterys apatiniams netaupo
Lietuvos moterys apatiniams netaupo / "Shutterstock"

Moterys nėra linkusios taupyti apatinio trikotažo sąskaita, ypač artėjant Šv. Valentino dienai, sako vyriškais ir moteriškais drabužiais prekiaujančio prekės ženklo „Monton“ atstovai.

„Mažmeninė prekyba drabužiais šiuo metu Lietuvoje išgyvena lėtėjimo periodą, tačiau to negalime pasakyti apie apatinio trikotažo kolekcijas. Palyginus su kitomis prekių grupėmis, šios pardavimai ne mažėja, o auga“, - sakė bendrovės „Baltika Lietuva“ direktorė Viktorija Krolytė.

Pasak V.Krolytės, kaip anksčiau, taip ir dabar, vieno apsipirkimo metu apatiniam trikotažui „Monton“ parduotuvėse moteris vidutiniškai išleidžia 88 litus. Maždaug tiek kainuoja liemenėlės ir kelnaičių komplektas.

Daugiausiai apatinių lietuvės nuperka birželį ir lapkričio pabaigoje - šiais mėnesiais pardavimai išauga apie 30-40 proc. Pardavimus paskatina ir įvairios šventės, viena jų - Šv. Valentino diena.

Vyrams - išbandymas dydžiais

Apatinis trikotažas išlieka viena populiariausių dovanų meilės dienos proga. Šios kolekcijos gaminius ypač noriai išrinktiesiems perka moterys. Pasak V.Krolytės, Lietuvoje įprasta, kad apie 60 proc. vyriško apatinio trikotažo gaminių nuperka moterys.

„Lietuviai vyrai vis dar yra drovūs ir prie moteriškų apatinių drabužių stendų jaučiasi gana nejaukiai“, - pastebi „Monton“ tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės vadovė.

Pasak V.Krolytės, sunkiausia užduotis vyrui - nuspėti, kokio dydžio apatinius dėvi jo išrinktoji. Dažniausiai vyrai net nenutuokia, kokios matavimo sistemos yra taikomos. Todėl parduotuvėse neišvengiama ir linksmų situacijų.

Pasak pašnekovės, pasitaiko atvejų, kai į parduotuvės konsultanto klausimą, „Kokia jos krūtinė?“, vyras išdidžiai atkiša prieš save iš delno suformuotus kauburėlius, ir, rodydamas maždaug E ar F dydį, atsako: „Nu va, tokia!!!“

„Stringai“ užleidžia lentynas

„Pastaruoju metu pastebime naują tendenciją. Dar neseniai populiariausiu buvusį moteriškų kelnaičių modelį - siaurikes, populiariai vadinamus „stringais“ - gerokai lenkia šortukų tipo kelnaitės. Jų parduodama daugiausiai. Šortukams ant kulnų lipa trikampiai modeliai“, - sakė V.Krolytė.

Didžiuosiuose Lietuvos miestuose veikiančio 12 „Monton“ parduotuvių tinklo atstovė sako, kad siaurikių daugiausia nuperka klaipėdietės.

„Buvo laikai, kai kelnaites su juostele drįsdavo dėvėti tik egzotiškų šokių šokėjos. Apie 1980-uosius jos išpopuliarėjo Pietų Amerikoje, o po dešimtmečio - ir visame pasaulyje. Tačiau panašu, kad populiariausiu buvusį modelį, pamažu keičia patogesni variantai“, - paaiškino V.Krolytė.

Pasak pašnekovės, didžiausią dėmesį besirinkdamos apatinius drabužius moterys šiuo metu skiria patogumui, todėl atidžiai renkasi modelius, audinius.

Lietuvių krūtinės mažesnės

Septyniose Europos rinkose veikiančio parduotuvių tinklo dizaineriai, stebėdami apatinio trikotažo pirkėjų įpročius ir prioritetus skirtingose šalyse, netruko sumoti, jog drabužių modeliams reikalingos „nacionalinės“ korekcijos. Pastebėta, kad lietuvių krūtinės vidutiniškai yra mažesnės nei slavių. Atsižvelgiant į tai, buvo pakoreguoti liemenėlių lankeliai, perskaičiuotos kaušelių formų ir krūtinės apimties proporcijos.

Tarptautinė patirtis parodė, kad skiriasi ir slavių bei Baltijos šalių moterų stiliaus prioritetai. Lietuvės labiau vertina nuosaikius klasikinius modelius, populiariausios spalvos išlieka juoda, balta, raudona. Romantiški, gausiai nėriniais puošti, įvairių spalvų modeliai labiau paklausūs tampa vasarą. Tuo tarpu moterys Rusijoje, Ukrainoje ir Baltarusijoje mieliau renkasi gausiai dekoruotus prašmatnius modelius.

Liemenėlių revoliucija

Nors moterys savo kūną įvairiais drabužiais dengti pradėjo dar Ievos, gyvenusios Edeno sode, laikais, apatinis trikotažas, kurį dėvime šiuo metu, ganėtinai naujas kūrinys. Jam metų maždaug tiek, kiek mūsų močiutėms.

„Apatinio trikotažo industrija, atsiradusi XIX a. suklestėjus tekstilės fabrikams, išpopuliarėjo XX a. pradžioje. Ją ypač skatino nuožmi konkurencija tarp gamintojų, kurie buvo priversti siūlyti kuo patrauklesnių konstrukcijos ir dizaino sprendimų“, - pasakojo V.Krolytė.

Tikrosios revoliucijos moteriško apatinio trikotažo srityje iniciatore galima vadinti niujorkietę Mary Phelps Jacob. Ji, norėdama paslėpti styrantį korseto sutvirtinimą, netyčia „išrado“ dabartinės formos liemenėlę, kaspinu surišdama dvi nosinaites. Garsas apie patogų rūbą krūtinei prilaikyti netruko pasklisti. 1914 m. M.Ph.Jacob užpatentavo savo išradimą ir ėmėsi liemenėlių verslo.

Dar vienas esminis pokytis liemenėlių pasaulyje įvyko 1928 m., kai JAV gyvenanti imigrantė iš Rusijos Ide Rosenthal, apatinio trikotažo kompanijos „Maidenform“ savininkė, moterų teismui pristatė liemenėles su skirtingais kaušelio dydžiais. Ši naujovė išliko vienu svarbiausių liemenėlių elementų iki šių dienų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų