Pereiti į pagrindinį turinį

Trumpųjų SMS erą keičia ilgesni pokalbiai ir naršymas internete

Reuters nuotr.

Kalbantis, naršantis, bet mažiau rašantis – toks šiandieninis mobiliojo ryšio vartotojas. Jis nebijo palikti savo operatoriaus, jei jo netenkina vienos ar kitos sąlygos. Operatoriai sako, kad suvienodėjus ryšio kokybei ir kainai, norint įtikti vartotojams reikia gerokai paplušėti.

Dar iki krizės lietuviai, kaip ir danai, buvo tarp Šiaurės šalių gyvantojų, daugiausiai siunčiančių trumpąsias žinutes, mažiau kalbėjo, o štai pernai, kartu su islandais, tapo daugiausiai naršantys internete. Lietuvos operatorių teigimu, proveržį mobiliajame internete padėjo pasiekti smarkiai atpigę mobilieji įrenginiai. Pokyčius rinkoje lėmė ir operatorių išguitos terminuotosios sutartys.

„Trumpųjų žinučių rašoma mažiau, pokalbių trukmė ilgėja, vartotojas kalba daugiau ir naudojasi duomenų perdavimo paslaugomis“, – sako  Ryšių reguliavimo tarnybos Ekonominės analizės skyriaus vedėjas Audrius Šniepis.

„Daugiau nei pusė nuperkamų telefonų yra išmanieji, mobiliojo interneto vartojimas auga labai sparčiai, daugėja pokalbių, nes žmogus gauna neribotą minučių kiekį pokalbiams ir jam nebereikia galvoti, kiek ta minutė kainuoja. Kainuoja tiek mažai, kad jam tas pats – ar siųsti žinutę, ar skambinti“, – tvirtina UAB „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas.

Nors operatoriai sako, kad kokybė ir kaina vis dar lemia vartotojo pasirinkimą, anot Tyšių reguliavimo tarnybos, kainoms beveik suvienodėjus ir nesiskiriant ryšio kokybei, operatoriai turi gerokai pasiraitoti rankoves, kad prisiviliotų naujų klientų.

„Kaina jau nėra lemiamas veiksnys, kuris skatina vartotoją rinktis vieną ar kitą operatorių. Kaina gali būti ta pati, tiesiog paslaugų kiekis gali skirtis“, – teigia A. Šniepis.

Nepaisant operatorių deklaruojamos geros kokybės ar kainos, vartotojai neužsisėdi pas vieną mobiliojo ryšio tiekėją. Beveik 115 tūkst. vartotojų šiemet keitė operatorių.
Labiausiai nukraujavo „Omnitel“ – suskaičiavus atėjusiuosius ir išėjusiuosius, jis prarado kelias dešimtis tūkstančių klientų, kurie pasirinko kitus du rinkoje pirmaujančius operatorius.

„Žmonės tampa reiklesni savo operatoriams. Žmonių poreikiai ir operatorių pastangos patenkinti tuos poreikius smarkiai didėja. Bendrai vertinant rinką, įvairius indeksus, ši šaka per paskutinius keletą metų aptarnaujama daug geriau“, – sako UAB „Bitė Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Pranas Kuisys.

Operatoriai pastebi, kad pasibaigus krizei, žmonės leidžia sau pirkti geresnius telefonus ir išleisti jiems daugiau. Beveik pusė abonentų naudojasi operatorių paslaugomis turėdami konkrečius planus, daugiau nei pusė naudojasi išankstinėmis paslaugomis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų