Quantcast

Socialinės medijos: kaip plinta „Facebook“ virusas?

Prisijungti prie „Facebook“ ar ne – štai klausimas. Daugelis galvoja, kad šis sprendimas gali būti pagrįstas turimų draugų skaičiumi ir jų aktyvumu socialiniame tinkle. Tačiau naujausi moksliniai tyrimai rodo, kad prisiregistravimas prie „Facebook“ priklauso nuo draugų rato įvairovės.

Ankstesni tyrimai atskleidė, kad žmonės apsisprendžia (ką pirkti, kur dalyvauti, laisvalaikio praleidimo būdus) pagal tai, kiek jų pažįstamų tai daro. Tačiau analizuojant socialines medijas šis faktas nepasitvirtina.

Cornellio universiteto mokslininkas Jonas Kleinbergas su kolegomis išanalizavo 54 mln. „Facebook“ narių išsiųstus pakvietimus elektroniniu paštu prisijungti prie socialinio tinklo.

Taip pat mokslininkai stebėjo, kaip dažnai nauji „Facebook“ nariai naudojosi socialiniu tinklu per pirmus tris mėnesius.

Tyrinėtojai nustatė, kad prisijungti prie „Facebook“ skatina pakvietimo elektroniniame laiške esantys papildomai kviečiami asmenys, kurių laiško gavėjas gali net nepažinoti. Pakvietimo siuntėjas turi galimybę vienu metu pakviesti kelis pažįstamus prisijungti prie „Facebook“. Jei potencialus socialinio tinklo vartotojas laiške pamato keturis vardus, kurie jau yra tarpusavyje „Facebook“ draugai, tikimybė prisiregistruoti prie socialinio tinklo nepadidėja palyginus su vienu vardu, matomu elektroniniame laiške. Tačiau jei žmogus pamato keturis vardus, kurie „Facebook“ tinkle nedraugauja, tikimybė, kad žmogus prisijungs prie internetinio puslapio, padvigubėja.

Taip pat pastebėta, kad jei naujo „Facebook“ nario pirmieji 20 draugų nėra iš to paties draugų rato, naujas vartotojas pirmuosius tris mėnesius socialiniu tinklu naudojasi dažniau nei tie, kurių draugai priklauso tai pačiai draugų grupei.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių