Pereiti į pagrindinį turinį

80-asis sezonas – rekonstrukcija, operų premjeros, gastrolės

2019-09-14 02:00

Jubiliejinį, 80-ąjį, kūrybinį sezoną Kauno valstybinis muzikinis teatras (KVMT) pradeda naujais operų spektakliais – rugsėjo 22 d. žiūrovai kviečiami į Kaune nestatytos Vincenzo Bellini operos "Kapulečiai ir Montekiai" premjerą.

Kitaip: žinomą Romeo ir Džuljetos istoriją naujosios operos kūrėjai interpretavo netradiciškai. Kitaip: žinomą Romeo ir Džuljetos istoriją naujosios operos kūrėjai interpretavo netradiciškai. Kitaip: žinomą Romeo ir Džuljetos istoriją naujosios operos kūrėjai interpretavo netradiciškai. Kitaip: žinomą Romeo ir Džuljetos istoriją naujosios operos kūrėjai interpretavo netradiciškai.

Pasibaigus teatro scenos rekonstrukcijai, naujosios rampos šviesas išvys kita pirmą kartą Kaune statoma opera – Giuseppe's Verdi "Makbetas": premjera numatoma gruodžio viduryje.

Šių operų premjeromis, taip pat ir 2020 m. suplanuotu nauju G.Verdi "Traviatos" spektakliu teatras pasitinka lietuviškos profesionaliosios operos 100-metį. Iki operos "Makbetas" premjeros gruodį teatras rodys koncertus ir spektaklius kitose scenose.

Kaune dar nematyta

Teatro vadovas Benjaminas Želvys džiaugiasi, kad V.Bellini opera "Kapulečiai ir Montekiai" KVMT repertuare – jau ketvirtas bendras kūrybinis darbas su Estijos menininkais ir žinomu tarptautiniu operos festivaliu "PromFest".

Žvelgdamas į jau aštuonerius metus trunkančią bendradarbiavimo istoriją, B.Želvys vertina ją kaip svarbią ir ypatingą teatro kolektyvo patirtį. Kauniečiams menininkams dalyvauti kaskart vis brandesniame aukšto meninio lygio operą propaguojančiame renginyje yra didžiulė paskata kelti profesinį meistriškumą.

Dėl šios draugystės kas dvejus metus teatro repertuare randasi papildomas projektinis operos spektaklis, kuris, nebūdamas tiek brangus finansiškai, tampa brangus kaip papildomas meninis įvykis, suburiantis įspūdingą atlikėjų komandą, džiuginantis profesionalia kuriančių asmenybių bendryste, skatinantis įvairiapusiškai tobulėti ir palaikyti aukštą teatro meno kolektyvų meistriškumą. Kauniečiams jis dovanoja susitikimą su elitiniais dainininkais ir gražiausiais operų pavyzdžiais.

"PromFest" idėjinis ir meninis lyderis estų dirigentas Erkis Pehkas, dar 1996 m. vykusį pirmąjį operos dainininkų konkursą išplėtojo iki tarptautinio aukšto meninio lygio operos festivalio. Nuo 2001 m. jis organizuojamas kas porą metų, jo metu vyksta tarptautinis Klaudios Taev operos dainininkų konkursas ir pristatomi operos spektakliai, kuriuose pagrindines partijas atlieka šio konkurso laureatai.

Realizuoti festivalio operų spektakliu kviečiami Kauno muzikinio teatro meniniai kolektyvai – orkestras ir choras, vaidmenis kūrė ir teatro solistai. Projektiniai operų spektakliai sėkmingai įsiliedavo į Kauno valstybinio muzikinio teatro repertuarą, žiūrovai matė intriguojančias operų G.Verdi "Atila" (2011) ir "Traviata" (2017), Nikolajaus Rimskio-Korsakovo "Caro sužadėtinė" (2013) interpretacijas.

Šiais metais pasirinktą V.Bellini operą "Kapulečiai ir Montekiai" festivalis "PromFest" pristatė labiau tradiciniu pavadinimu "Romeo ir Džuljeta", nors Felice Romani libretą sukūrė ne pagal Williamą Shakespeare'ą, o pagal Luigi Scevolos to paties pavadinimo pjesę (1818).

Mažiau populiari tragiškųjų įsimylėjėlių istorijos versija paskatino kūrėjus pateikti savą, sunkiai nupasakojamą pagrindinių herojų santykių traktuotę. Dirigentas E.Pehkas ir festivalio operų scenografas bei kostiumų dailininkas Madis Nurmsas išsiskiria itin moderniu ir netradiciniu požiūriu į operos veikalų siužeto interpretacijas.

Abu menininkai pasirinktų statyti operų libretuose linkę ieškoti užslėptų minčių, kodų, kelti kuo daugiau klausimų, kartais net sunkiai suvokiamų prielaidų, atvirai siekiantys šokiruoti žiūrovus, įtraukti juos į savų minčių tėkmę ir ieškoti atsakymų drauge, pripažįstantys, kad tų atsakymų gali ir nebūti. Tačiau toks požiūris siekiant palaikyti operos žanro gyvastį visiškai pasiteisina, o daugelį jaunų žiūrovų ir žavi. Kiekvienas naujas auditorijos teismui pateiktas spektaklis sukelia pačių įvairiausių emocijų: nuo "Baisu, kaip šitaip galima?" iki "Kaip įspūdinga ir kūrybinga!"

Darnus solistų ansamblis

Realizuoti netradicinę operos "Kapulečiai ir Montekiai" viziją dirigentas ir dailininkas pasikvietė estų režisierę Katrin Tegovą ir kauniečius – chormeisterę Rasą Vaitkevičiūtę bei choreografą Dainių Bervingį. Kaip festivalio programoje, taip ir premjeroje Kaune dainuos puikus tarptautinis dainininkų ansamblis.

2017 m. konkurso nugalėtoja amerikietė Abigail Levis (Romeo, mecosopranas) ir žiūrovų prizo laureatė baltarusė Margarita Levčuk (Džuljeta, sopranas). A.Levis padarė puikią dainininkės karjerą JAV ir Kanadoje, dainavo Berlyno operoje, o šiuo metu dirba Šveicarijoje, Liucernos operos teatre. Sėkmė ir žiūrovų pripažinimas nuostabų sopraną M.Levčuk atvedė į pagrindinę Baltarusijos Didžiojo operos teatro solistų trupę.

Solisčių duetas pavergė festivalio publiką – merginos puikiai tiko spektaklio kūrėjų sumąstyto asmenybės susidvejinimo vizijai įgyvendinti, o melomanus pakerėjo kaip reta derančiais, fantastiškų techninių galimybių ir plačios emocinės skalės balsais. Jų duetą papildė ryškus jaunosios kartos Rusijos tenoras, Klaudios Taev konkurso 2015 m. trečios vietos laimėtojas, Rusijos Gnesinų muzikos akademijos auklėtinis Jurijus Rostockis (Tebaldas). Kitas dvi vyrų partijas spektaklyje dainuoja savo vokalo meistriškumu, puikia aktoryste ir sceniniu žavesiu ne tik publiką, bet ir operas žiūrėjusią tarptautinę konkurso komisiją sužavėję Liudas Mikalauskas (Kapelijus, Džuljetos tėvas) ir Andrius Apšega (Lorensas).

Operos pastatyme svarbus vaidmuo skiriamas ir muzikinio teatro choristams vyrams, jiems tenka kurti mistišką, net atšiaurią pasakojamos istorijos atmosferą, emocijas įprasminti judesiu, atlikti mažus vaidmenis. Dirigentas E.Pehkas reikšmingoje mizanscenoje į muzikinį skambesį įliejo ir operos partitūroje nenumatyto moterų choro balsus.

Svečiuosis kitose scenose

Kol vyksta KVMT scenos ir orkestro ložės rekonstrukcija, teatras spektaklius rodo Lietuvos regionuose, rinkdamasis tas sales, kurios gali sutalpinti didžiulį menininkų kolektyvą. Pirmoji sezono premjera "Kapulečiai ir Montekiai" vyks Nacionalinio Kauno dramos teatro didžiojoje salėje, o kitus koncertus, operečių, miuziklų, šokio spektaklius pamatys Šakių kultūros centro, Šiaulių arenos, Marijampolės kultūros centro, Alytaus kultūros ir komunikacijų centro žiūrovai.

Šiose scenose bus parodyti didelio auditorijos palankumo sulaukę spektakliai: miuziklai "Adamsų šeimynėlė", "Aida" bei "Džekilas ir Haidas", operetės "Silva" ir "Balius Savojoje", šokio spektaklis Notrdamo legenda, o Šakių rajono pedagogai bus pasveikinti įspūdingu koncertu – KVMT šou.

Solisčių duetas pavergė festivalio publiką – merginos puikiai tiko spektaklio kūrėjų sumąstyto asmenybės susidvejinimo vizijai įgyvendinti.

Dviguba premjera

Gruodžio mėnesį teatras planuoja išleisti pirmąkart Kauno scenoje statomą G.Verdi operą "Makbetas". Šioje psichologinėje ir giliai mistinėje W.Shakespeare'o dramos tobuloje muzikinėje versijoje Makbeto partiją dainuos kauniečiams jau pažįstamas, ryškiausias baltarusių baritonas Stanislavas Trifonovas ir lietuvis Dainius Stumbras, Ledi Makbet partiją – teatro primadonos Gitana Pečkytė ir Raminta Vaicekauskaitė, kitas partijas – teatro ir kviestiniai solistai.

Operos režisierius Sankt Peterburgo konservatorijos profesorius Gintautas Želvys žada intriguojantį, tačiau nuo tradicinio įvaizdžio per daug nenutolusį reginį. Dirigentai Jonas Janulevičius ir Julius Geniušas pripažįsta, kad tai bus itin sudėtingas ir iš esmės meninio kolektyvo kūrybines galias išbandantis darbas.

Slėpiningą tragedijos koloritą kuria jauna rusų dailininkė Taisija Chiža. Pasak teatro vadovo B.Želvio, tai, kad ši G.Verdi opera įtraukta į teatro repertuarą, lėmė vienas svarbiausių teatro trupėse kūrybinių faktorių – čia dirba brandžios, solidžios patirties ir gilaus vaidybinio meistriškumo įgijusios solistės G.Pečkytė ir R.Vaicekausakitė.

Operos melomanai aukščiausiais balais įvertino jų paruoštą ir padainuotą Liučijos partiją G.Donizetti operoje, taip pat judviejų Rozinas ("Sevilijos kirpėjas)", Violetas ("Traviata"), Ponias Flut ("Vindzoro šmaikštuolės"), o kur dar įspūdingas pagrindinių vaidmenų kraitis operetėse. O būtent Ledi Makbet partija, pageidaujant realizuoti šią G.Verdi operą, dažnai trupei būna beviltiškas iššūkis. Operoje sudėtingą ir didžiulį draminį bei režisūrinį krūvį turi choras, tai tiesiog dar vienas reikšmingas kolektyvinis personažas, o dabartinis choristų kolektyvas yra pajėgus ir gali imtis tokių sudėtingų veikalų.

Anot vyriausiosios chormeisterės Rasos Vaitkevičiūtės, "tai labai sudėtinga opera chorui, šiam spektakliui ruošiamės visą pusmetį ir tikimės statytojų lūkesčius patenkinti".

Teatro žiūrovams naują intriguojantį šokio spektaklį ruošia teatro baleto trupė, o pavasarį laukia miuziklo premjera.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų