Pereiti į pagrindinį turinį

Akis į akį su Coco iš Paryžiaus

2013-12-18 19:00

Kauno fotografijos galerijoje eksponuojami klasika tapę prancūzų humanistų fotografų darbai. Daugelį kartų matytas nuotraukas tiesiog privalu pamatyti klasikinių sidabro atspaudų pavidalu.

Akis į akį su Coco iš Paryžiaus
Akis į akį su Coco iš Paryžiaus / Roberto Doisneau nuotr. "Bučinys"

Kauno fotografijos galerijoje eksponuojami klasika tapę prancūzų humanistų fotografų darbai. Daugelį kartų matytas nuotraukas tiesiog privalu pamatyti klasikinių sidabro atspaudų pavidalu.

Ekspoziciją sudaro Willy Ronis'o, Roberto Doisneau, Edouardo Boubato, Jean-Philippe'o Charbonniere'o, Izis, Sabine Weiss bei Williamo Kleino originalūs, daugiausiai vintažiniai, atspaudai. Kone visų šių fotografų darbai 1955 m. buvo įtraukti į vieną reikšmingiausių fotografijos parodų istorijoje – Edwardo Steicheno „Žmogaus šeima“.

Kodėl tarp šių vardų nėra bene žymiausio pasaulyje fotografo, humanizmo žanro “lemiamos akimirkos” estetikos tėvo Henri Cartier-Bressono pavardės? Į šį klausimą organizatoriai turi savo atsakymą: H.Cartier-Bresonas visiems gerai pažįstamas, todėl norėta parodyti kitus jo kolegas, kurie, kalbant apie šio laikmečio prancūzų fotografiją, dažnai slypi pastarojo šešėlyje.
Peržengus galerijos slenkstį, pirmiausia pasitinka R.Doisneau užfiksuoto paryžiečio Coco portretas, kuris nukabinęs lūpą į atėjusiuosius žvelgia iš kavinės "La Belle Etoile". Kažkur toliau kabo ir šio fotografo vizitine kortele tapęs darbas “Bučinys”.

Kalbant apie ikonines fotografijas, nelieka nepastebėti ir gatvės Niujorko vaikigaliai, ginklu nusitaikę į juos užfiksavusį fotografą W.Kleiną (1986 m. daryta nuotrauka “Ginklas 1”). Autorius, nors ir išsiskiria ne prancūziška pavarde, tačiau, kaip menininkas, susiformavo būtent Prancūzijoje ir priskiriamas šios šalies fotografams humanistams.

Daugelis šių fotografų priklausė naujai įsteigtoms fotoagentūroms „Rapho“ ir „Magnum“, atstovavusioms humanistinei fotografijai ir užtikrinusioms jos sklaidą, dirbo to meto svarbiausiuose žurnaluose „Life“, „Vogue“.

Nors humanistinė fotografija nėra vienalytė ir kone visi autoriai skiriasi individualiu kūrybiniu braižu, vis dėlto visus šiuos fotografus sieja dėmesys žmogui ir kasdieniam jų gyvenimui, juos supančiai aplinkai. Miesto gyvenimas, paprasti žmonės ir jų aplinka tapo svarbiausiu fotografavimo objektu. Fotografai stengėsi užčiuopti tikrąjį žmoniškumą, užfiksuoti universalių vertybių apraiškas, kurios, nors ir įgydamos skirtingas formas, visada buvo svarbiausias humanistinės fotografijos objektas.

Parodą, sudarytą iš privačių kolekcijų rinkinių, papildo dokumentiniai filmai. Gruodžio 19 d. 18.30 bus demonstruojama juosta apie vieną iškiliausių Prancūzijos fotografijos klasikų R.Doisneau.


Kas? Prancūzijos fotografijos klasikų paroda.
Kur? Kauno fotografijos galerijoje
Kada? Veikia iki sausio 12 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų