Pereiti į pagrindinį turinį

„Karaliaus antrininko“ operetės premjera Kaune kvies pasinerti į sceninį trilerį

2020-10-28 07:30

Neįprastomis, netikrumo dėl tolesnės viešos veiklos galimybių sąlygomis Kauno valstybinis muzikinis teatras pristato antrąją rudens premjerą – lenkų kompozitoriaus Tadeuszo Dobrzanskio operetę "Karaliaus antrininkas".

Veiksmas: nuogo karaliaus paieškos Kauno valstybiniame muzikiniame teatre prasideda spalio 29 d. Veiksmas: nuogo karaliaus paieškos Kauno valstybiniame muzikiniame teatre prasideda spalio 29 d. Veiksmas: nuogo karaliaus paieškos Kauno valstybiniame muzikiniame teatre prasideda spalio 29 d. Veiksmas: nuogo karaliaus paieškos Kauno valstybiniame muzikiniame teatre prasideda spalio 29 d. Veiksmas: nuogo karaliaus paieškos Kauno valstybiniame muzikiniame teatre prasideda spalio 29 d. Veiksmas: nuogo karaliaus paieškos Kauno valstybiniame muzikiniame teatre prasideda spalio 29 d. Veiksmas: nuogo karaliaus paieškos Kauno valstybiniame muzikiniame teatre prasideda spalio 29 d.

Užkoduota reikšmė

Dar 1964 m. sukurtos operetės libreto autoriai – iškilūs Lenkijos kultūros veikėjai, žinomi ne tik kaip teatro ir televizijos pjesių dramaturgai, bet ir itin plačia literatūrine veikla pasižymėję kūrėjai Tadeuszas Fangratas ir Józefas Słotwińskis. Jie pateikė savo viziją į visuomenės valdymo formas bei iš to kylančias socialines kolizijas per lengvą, šmaikščią operetės prizmę ir šį veikalą pavadino "Karaliaus ložė".

Kaune artėjanti premjera sutinkama kitokiu pavadinimu – "Karaliaus antrininkas". Tai lėmė ne tik Lietuvoje tvyrojusi rinkimų nuotaika, kai vėl turėjome teisę kažką keisti esamoje kasdienybėje.

"Karaliaus antrininko" gebėjimas beviltišką situaciją apversti aukštyn kojomis išmoko ir suakmenėjusius valdžios atstovus į gyvenimą nebežiūrėti taip tiesmukiškai.

"Karaliaus antrininko" misija – kortos atvertimas gerąja puse. Tas netikras karalius kalėjimus kultūrai paskirs, teismo sales jaunoms poroms atiduos ir taip tikrąsias vertybes primins. O žiūrovai bus kviečiami nebesilankstyti prieš fiktyvius, bailius monarchus. Solistų balsais pradėsime kalbėti vienoda kalba – dantis už dantį. Spektaklyje aukštinsime tuos, kurie nusipelnę ne tuščiažodžiavimu, bet talentu ir darbais. Todėl čia išvysime suktą teigiamų ir neigiamų personažų vaizdavimą, kurio tikslas – parodyti, kad be baltos spalvos nebūtų ir juodos. Intriga atsiskleidžia ir per iliuzijos bei fikcijos prizmę. Tai tarsi realybės detektyvas, kuriame ieškomas nuogas karalius", – pastebėjo operetės režisierius Kęstutis S.Jakštas.

Lyg trileris scenoje

Nuogo karaliaus paieškos Kauno valstybiniame muzikiniame teatre prasidės nuo spalio 29 d. Čia skambės paryžietiškos dainelės, Vienos valsas ir ugningos Lotynų Amerikos melodijos, kurios kurs ne tik nuotaikingos pramogos įspūdį, bet ir kvies pasinerti į sceninį trilerį.

Asociacijos: "Karaliaus antrininkas" primena detektyvinį muzikinį spektaklį.

Detektyviniam muzikiniam spektaklio veiksmui vadovaus muzikinis vadovas Jonas Janulevičius ir dirigentas Virgilijus Visockis. Jiems talkina chormeisterė Rasa Vaitkevičiūtė. Manieringus choreografinius numerius pastatė choreografas Aleksandras Jankauskas, didingų fiktyvių rūmų kūrėjas – scenografas Vaidotas Jakutis, o nesamos monarchijos dvariškius ir gausybę kitų spalvingų personažų pasitelkusi kortų kaladės atributiką aprengė dailininkė Julija Skuratova.

Verta išskirti, kad operetėje dainuos ir žymios operos primadonos Gitana Pečkytė ir Raminta Vaicekauskaitė, kurios įkūnys pompastiškosios Karmenčilos personažą.

Išskirtiniai personažai

Premjeros metu Muzikinio teatro scena pavirs į kreivų veidrodžių karalystę. Solistai primins šaržuotus kortų kaladės personažus, o dekoracijos žiūrovus hipnotizuos juodos ir baltos šachmatų lentos koloristika.

Duali žaidimų tematika lydi visą spektaklio veiksmą dėl daugelio priežasčių. Pagrindinį – karaliaus antrininko Žano – vaidmenį operetėje įkūnijantis Andrius Apšega pastebi, kad dirbant tokiomis kintančiomis sąlygomis labai svarbus tvirtas psichologinis aspektas.

 

Spektaklyje aukštinsime tuos, kurie nusipelnę ne tuščiažodžiavimu, bet talentu ir darbais.

"Solistai privalo atsiriboti nuo pašalinių trukdžių ir veikti visu pajėgumu. Būtent toks yra ir Žanas – pradžioje pasimetęs, bejėgis, svyruojantis ant egzistencinės bedugnės krašto. Tačiau jam pasitaiko galimybė parduoti savo esybę ir be ilgų svarstymų jis pasirašo šiai avantiūrai. Dažnai tokios istorijos, kuriose siela parduodama šėtonui, baigiasi tragiškai, bet tik ne šį kartą. "Karaliaus antrininko" gebėjimas beviltišką situaciją apversti aukštyn kojomis išmoko ir suakmenėjusius valdžios atstovus į gyvenimą nebežiūrėti taip tiesmukiškai, – pastebi A.Apšega. – Antrininkas triumfuoja, kai įžiebia meilės liepsną seniai užgesusioje karalienės Madlen širdyje, o man, kaip solistui, didžiausias iššūkis šioje operetėje yra susidoroti su vaidyba ir proza, kuri čia svarbiausia."

Užgesusios širdies savininkę karalienę Madlen įkūnijo Ieva Goleckytė. Ji pastebi, kad Madlen yra labai ori, švelni ir be galo trokštanti tikrosios meilės.

"Ji jaučiasi pavargusi nuo pirmosios rūmų damos statuso, atimančio iš jos teisę į laisvę bei nuotykių kupiną pasaulį. Pritariu – tai operetė detektyvas, todėl čia gausu intrigos ir grotesko. Prižadu, veiksmas dėl Madlen personažo tikrai pasisuks netikėta linkme. Spektaklyje bus daug utriruotos vaidybos, didingų eklektiškų kostiumų ir daugialypių personažų. Esminis "Karaliaus antrininko" žavesys slypi kitoniškame netikėtume", – intriguoja I.Goleckytė.

Blogiukų žavesys

Kauno valstybinio muzikinio teatro ilgametis baritonas Gediminas Maciulevičius kuria savo 85-ąjį vaidmenį – jis vaidina premjerministrą.

"Lemtingą apsimetimo sandorį Žanui pasiūlęs premjerministras operetėje regimas kaip neigiamas personažas. Jis piktas, veidmainiškas, pagiežingas ir pavydus. Kitaip tariant, atstovauju valdžios tamsiajai pusei. Premjerministro misija šaltakraujiškai ieškoti antrininkų, kurie gelbsti tikrojo bailaus karaliaus kailį. Bet spektaklyje įvyksta perversmas – iš statiškos, nepajudinamos šachmatų figūros pavirstu į žmogišką ir teigiamą", – pasakoja G.Maciulevičius.

Vienos sukčiausių, fiktyvių rūmų damos Beatričės vaidmenį spektaklyje kuria teatro solistės Živilė Lamauskienė ir Ingrida Kažemėkaitė.

Ž.Lamauskienei Beatričės vaidmuo tarsi koliažas iš daugelio kitų personažų, vaidintų teatre ir ypač primena Mirtišę iš "Adamsų šeimynėlės". Tačiau Beatričė yra itin neigiama veikėja. Tai seno kirpimo moteris gyvatė, valdžioje bandanti įsitvirtinti ne pati, bet per savo vyrą - Kajataną Vagaridaną. Kolegei antrina ir I.Kažemėkaitė.

"Mūsų užduotis įtikinamai apvynioti aplink pirštą ne tik valdžios vyrus, bet ir žiūrovus – tam pasitelksime gudrumą, apsukrumą ir moterišką žavesį. Šis vaidmuo mane privertė pasitraukti iš komforto zonos. Beatričė aukoja save, kad jos sužadėtinis gautų aukštesnes pareigas. Tai labai dviprasmiška asmenybė, besimėgaujanti vyrų dėmesiu ir nepraleidžianti progos sugundyti visų papuolusių į jos akiratį", – pasakoja I.Kažemėkaitė.

Aplinka: solistai privalo atsiriboti nuo pašalinių trukdžių ir veikti visu pajėgumu.

Palikime intrigą

Absoliučiai kitoks vaidmuo atiteko Akvilei Garbenčiūtei. "Nors librete mano personažas įvardytas Juokdariu, šiame pastatyme veikiu kaip Angelas. Mano misija apsaugoti pagrindinį herojų Žaną nuo kraštutinių sprendimų ir paskatinti jį veikti nutrūktgalviškai, bet apgalvotai. Aš įkūniju netradicinį, išdykusį angelą. Esu tarsi pipiro prieskonis jo gyvenime – jaučiama, bet nematoma. Įdomu, kad mano personažas nebylus, todėl pastatyme komunikuoju tik kūno kalba. Kaip solistei man tai be galo įdomi užduotis", – atvirauja A.Garbenčiūtė.

 

Ir tai tik keletas solistų įspūdžių iš gausybės personažų, kurie pasirodys spektaklyje. Pastatyme užimtas beveik visas teatro meninis kolektyvas, emocijų sustiprinti pasitelkti ir choro bei baleto artistai. Taigi, šiame spektaklyje maloniai ir saugiai paklaidžiosite paslaptingame karaliaus dvare ir pro rakto skylutę pažvelgsite į nesamos, bet intriguojančios ir taip nesunkiai atpažįstamos monarchijos užkulisius. Galėsite pasimėgauti meistriškai nutapytų fiktyvių valdžios atstovų šaržais, taip pat susidraugauti su netikėtų įsimylėjėlių ir charakteringų linksmuolių poromis.

Pasidabinkite savo apsauginėmis kaukėmis ir junkitės į "Karaliaus antrininko" mistifikuotą muzikinį detektyvą. Kartu balsuosime – ar vertas vadintis tikruoju lyderiu tas, kuriam taip titulas lėmė?

Atsakymas jau nuo spalio 29 d. Kauno valstybiniame muzikiniame teatre.


Spektaklio statytojai ir atlikėjai

Režisierius Kęstutis Stasys Jakštas.

Dirigentai: Jonas Janulevičius, Virgilijus Visockis.

Scenografija: Vaidotas Jakutis.

Kostiumų ir grimo dailininkė Julija Skuratova.

Choreografas Aleksandras Jankauskas

Chormeisterė ir dirigento asistentė Rasa Vaitkevičiūtė.

Šviesos dailininkas Audrius Jankauskas.

Vaizdo projekcijos: Arvydas Strimaitis.

Pagrindinius vaidmenis atliks Andrius Apšega, Raimondas Baranauskas, Ieva Goleckytė, Kristina Siurbytė, Gediminas Maciulevičius, Giedrius Prunskus, Ingrida Kažemėkaitė, Živilė Lamauskienė, Jonas Lamauskas, Žanas Voronovas, Gitana Pečkytė, Raminta Vaicekauskaitė, Žygimantas Galinis, Tomas Ladiga, Akvilė Garbenčiūtė, Viktorija Streiča, kiti solistai, teatro choro ir baleto artistai.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų