Kaip naujienų agentūrai ELTA šio renginio išvakarėse sakė muziejaus direktorius Osvaldas Daugelis, meno pasaulyje tai - didis įvykis, tiesiog sprogimas. Todėl kviesdamas visus į parodą, Nacionalinio M. K. Čiurlionio muziejaus vadovas pabrėžė, kad tai bus itin reta proga pamatyti daugybę vienos ryškiausių Lietuvos meno pasaulio asmenybių, vadinamos „Lūžio kartos“ atstovo, grupės „Angis“ nario Rimvido Jankausko-Kampo darbų. Paroda, kuri Kaune pristatoma po 24 metų pertraukos, surengta šio išskirtinio menininko 60-osioms gimimo metinėms paminėti. Paroda veiks iki kovo 4 dienos.
Kaip profesionalus dailininkas, Kampas reiškėsi labai trumpai, vos šešerius metus, tad brandžių, Kaune gyvenant tapytų paveikslų skaičius santykinai nėra didelis. Parodoje eksponuojama daugiau nei šimtas tapybos ir grafikos kūrinių iš 5 Lietuvos muziejų ir privačių kolekcijų. Kūrinius skolino 23 privatūs asmenys, galerijos ir institucijos.
Parodos, kurią iš dalies parėmė Lietuvos kultūros taryba, kuratorė - Genovaitė Vertelkaitė-Bartulienė.
Pasak G. Vertelkaitės-Bartulienės, Kampo tapybos sprogimas sutapo su Nepriklausomybės pradžia. Vėlyvajame sovietmetyje subrendęs maištas primygtinai bruktomis oficiozinėmis meno normomis tapytojo kūriniuose prasiveržė spalvų pliūpsniais, didžiuliais formatais, radikalaus gyvenimo būdo pasirinkimu.
R. Jankauskas-Kampas rašė: „Praėjo metai, kai išvarvėjau faršo pavidalu iš mėsmalės (VDI žargonu) ir rankioju save po trupinėlį iš Vilniaus knaipių ir tarpuvarčių. Taip reikėjo. Reikėjo kontrargumentų, kad išliktum nors ir pusfabrikačio kotleto pavidale. Ir nežinia kiek metų dar reikės rankioti“.
Parodos rengėjai pasirūpino, kad greta brandžiausiųjų, kūrybos kulminaciją žyminčių kūrinių būtų eksponuojami Dailės instituto periodo paveikslai, atskleidžiantys menininko augimą autoritarinėje sistemoje, bei ankstyvieji S. Žuko technikume sukurti darbai, apibūdinantys menininko kelio pradžią. Parodą papildo Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektakliui „Vilkų medžioklė“ kurti kostiumų eskizai, plakatas, dailininko užrašai.
M. Žilinsko dailės galerijoje surengtoje parodoje pristatomi dailininko laiškai artimiesiems, dienoraščio pobūdžio užrašai paneigia nusistovėjusį mitą, kad Kampas tapydavo stichiškai. Menotyrininkų teigimu, „sklaidydami juos, atrandame Rimvidą kaip sistemingai dirbantį, savo formalią spalvinę ir plastinę raišką griežtai analizuojantį ir itin kritiškai save vertinantį menininką. Apmąstymai apie save patį, studijas, paveikslų kūrimo analizė kreipė minties link atskleisti kūrybą paties menininko akimis“.
R. Jankauskas (Kampas) gimė 1957 m. gruodžio 7 d. Klaipėdoje, ten baigė vakarinę dailės mokyklą. Būdamas keturiolikos, tėvams nežinant, Kaune įstojo į Stepo Žuko taikomosios dailės technikumą. Tuo metu jau turėjo Bekampio pravardę. Priešdėlis „be“ vėliau natūraliai nunyko. Iš technikumo buvo išmestas, nes „neatitiko sovietinės ideologijos standartų“. 1980-aisiais grįžęs iš sovietinės armijos, jį pabaigė.
1981-1987 metais studijas tęsė Valstybiniame dailės institute prof. Vincento Gečo klasėje. Baigęs institutą, rinkosi laisvo menininko poziciją, gyveno ir kūrė Kaune, tęsė arsininkų tradicijas, savo Mokytojais įvardindamas senąjį Antinį, Alfonsą Vilpišauską ir... Giorgio de Chiricą. 1993 m. spalio 7 d. mirė Klaipėdoje.
Naujausi komentarai