Kauno taikomosios dailės mokyklos fotografijos specialybės mokiniai siūlo kitokiu kampu pažvelgti į paveldą. Fotomenininko, pedagogo, projekto kūrybinių dirbtuvių "Už rėmų" kuratoriaus Roberto Misiukonio sutelkta paroda taip ir vadinasi "Paveldas kitu kampu".
Skirtingos technikos ir stiliai
Namų idėjų centre (Pramonės pr. 8E) eksponuojamose nuotraukose matyti kauniečiams gerai pažįstami Kauno miesto vaizdai ir architektūros paminklų simboliai. Skirtingos stilistikos fotografijose skiriamas dėmesys Kauno geležinkelio stočiai, Įgulos bažnyčiai, gerai pažįstamoms gatvėms, Laisvės alėjai ir Žaliakalniui. Iš pažįstamų architektūros objektų taip pat užfiksuoti Kauno fortai, J.Vienožinskio menų fakultetas.
Kad įamžintų gerai žinomus pastatus, simbolius Kaune, jaunieji autoriai pasitelkė skirtingą stilistiką ir įvairias technikas, pasirinko skirtingą žiūros tašką bei matymo perspektyvą,
Kūrėjai dėmesį skiria Kauno miesto architektūrai – miestas fotografuojamas įvairiu paros laiku – tiek dieną, tiek naktį. Fotografijos sukurtos naudojant analoginę ir skaitmeninę fotografijos technikas.
Kiekvienas parodos dalyvis didelį dėmesį skiria fotografijos estetikai ir meninei kompozicijai. Fotografijose pagrindiniu akcentu tampa miestas, tačiau svarbus lieka ir autorių ryšys su aplinka, juos supančiais žmonėmis ar praeiviais.
Kiekvienoje fotografijoje jaunieji kūrėjai savaip parodo ir interpretuoja skirtingus jiems svarbaus Kauno miesto objektus. Nuotraukose galime įžvelgti tarsi fotografinį pasakojimą.
(Ne)atpažįstami simboliai
Beatričė Krištolaitytė nuotraukose nemažą dėmesį skiria ją supančios aplinkos detalėms ir išnykstantiems, retai aptinkamiems daiktams bei objektams. B.Krištolaitytei svarbus ryšys su ją supančia aplinka ir žmogumi.
Kitokį Kauną nespalvotose fotografijose mato parodos dalyvė Gustė Andrulytė. Ji fotografijose vaizduoja naktinį miesto gyvenimą. Jos nuotraukose svarbia tema išlieka vienišo žmogaus naktį tema, o pagrindiniu architektūros objektu ji pasirenka Įgulos bažnyčią – šis taip pat nufotografuotas naktį.
Jonita Kalvynienė fotografuoja jau apleistus ir griūvančius pastatus. Iš esamų griuvėsių pilkšvo fono nuotraukoje sunku pasakyti, kurioje vietoje jie yra. Šioje nuotraukoje mažiau svarbus ryšys su autorę supančia aplinka, labiau svarbu parodyti architektūrinį paminklą, kurio jau greitai nebus.
Simbolinę prasmę turi Violetos Pašukonytės nuotraukos, kuriose nemažai dėmesio skiriama Žaliakalnyje esančiam unikaliam architektūriniam objektui – Kauno kolegijos J.Vienožinskio menų fakultetui. Dėmesys skiriamas ne pastato išoriniam grožiui, o istoriniu simboliu tapusioms pelėdoms, kurias mėgsta įamžinti ne tik fotografai, bet ir tapytojai.
Žyginta Noreikienė pasirinko kitą fotografų profesionalų pamėgtą miesto simbolį – fortus. Šiose fotografijose labai svarbus fortų architektūrinis grožis ir ryšys su juos lankančiais turistais.
Kūrybingi ieškojimai
Karolina Marcinkutė pristato net du skirtingus stilius: spalvotas ir nespalvotas fotografijas. Spalvotoje fotografijoje K.Marcinkutė vaizduoja gerai pažįstamą Geležinkelio stoties Kaune objektą – siauruką. Labiau efektingose nespalvotose fotografijose K.Marcinkutė įsigilina į paties paveldo, kaip į vaizduojamo ir architektūrinio objekto, reikšmę. Savo fotografijose nemažą dėmesį skiria Įgulos bažnyčiai ir gerai pažįstamoms kauniečiams gatvėms Žaliakalnyje. Šiose fotografijose autorė jungia tamsius šešėlius, nemažai dėmesio skiria vaizduojamo objekto formai, labai stipri meninė fotografijų kompozicija ir estetika.
Kiek kitu, gal net išskirtiniu aspektu ir atitikdamas fotografinės kolekcijos temą teisingu kampu pasuka Linas Čiučelis. Pagrindiniu ir dominuojančiu objektu jo nuotraukose tampa viešoji erdvė. Viešąją erdvę – rodydamas gal kiek reportažiniu stiliumi – jis suskaido į smulkesnius segmentus, kurie tampa svarbūs kaip atskiri fragmentai: tai ir gerai visiems pažįstama Laisvės alėja, kurioje matomas žmonių judėjimas, kaip senas mieste atpažįstamas paveldo objektas užfiksuota sena "Merkurijaus" siena, apleisto namo šalia prekybos centro "Akropolis" pastatų objektai.
Naujausi komentarai