Itin sudėtingomis sąlygomis dėl pasaulinės pandemijos karantino apribojimų praėjusią savaitę teatrą pagaliau sėkmingai pasiekė visi vienuolika naujojo sezono šokėjų iš Vokietijos, Ispanijos, Albanijos, Italijos, Taivano, Japonijos, Prancūzijos ir Pietų Korėjos. Keletui šokio profesionalų iš užsienio tam, kad atvyktų į Lietuvą, reikėjo suorganizuoti specialų Kultūros ministerijos leidimą, tačiau savo publikos išsiilgęs teatras rudenį pasitinka kupinas idėjų, planų ir pasiryžimo šokti.
Iššūkiai šokiui
Teatro vadovė choreografė Birutė Letukaitė neslepia: pavasarį užklupusi pasaulinė pandemija paralyžiavo visą kultūros sritį, ypač skaudžiai palietė scenos menus. Šie atkakliai priėmė iššūkį ir kiek leido galimybės persikėlė į skaitmeninę erdvę – "Auros" komanda savo publikai atvėrė spektaklių archyvus, suteikdama išskirtinę galimybę pamatyti jau istorija tapusius ir naujausius teatro repertuaro spektaklius.
Paskelbus visuotinį karantiną, trupės šokėjai repetuodavo namuose, o jų kūrybinius ieškojimus, taikliai atspindinčius tuo metu visuomenėje vyravusį nerimą ir nežinomybę, žiūrovai galėjo sekti socialiniuose tinkluose vaizdo meno formatu.
Laikinai pristabdžius teatro veiklą dalis šokėjų buvo priversti išvykti dar nesulaukus vasaros, tačiau keletas jų Kauną jau laiko antraisiais namais ir nežada taip paprastai apleisti: prancūzei šokėjai Marine Fernandez šis sezonas "Auroje" jau bus penktas, lietuvei Julijai Mintautei ir amerikiečiui Matthew Livingstonui – ketvirtas.
Vos atsiradus galimybei iš Japonijos po ilgesnių, nei planuota, atostogų sugrįžo šokėja Natsuho Matsumoto, trupėje darbą pasiryžęs tęsti ir šokėjas iš Pietų Korėjos Heung Won Lee.
Nauji talentai
Kovą gastroliuojant Berlyne, kur keturis kartus buvo parodyti teatro spektakliai, "Aura" dar spėjo suorganizuoti tarptautinę šokėjų atranką. Jos metu B.Letukaitės atsirinkti stipriausi ir charizmatiškiausi šokėjai sulaukė kvietimo dirbti Kaune.
"Man svarbu, kad šokėjai būtų techniški, didelis pranašumas – geri klasikinio šokio pagrindai, ieškau įdomių asmenybių, turinčių ir kitokių meninių talentų", – sako ji. Pasakodama apie šokėjų atrankos kriterijus, choreografė prisimena, kad ispanas Paco Rodriguez‘as dėmesį patraukė savo kunkuliuojančia energija, akrobatiniais gebėjimais, įdomia kūno raiška scenoje. Vertas dėmesio šio šokėjo gyvenimo faktas, kad jis baigęs vizualiųjų menų studijas, šokis jį kasdien lydėjęs kaip maloni veikla, šiandien tapo pagrindiniu užsiėmimu ir profesija.
Ludovico Murgia iš Italijos turi ypač stiprų klasikinio šokio parengimą, išsiskiria grakštumu ir judesio elegancija. Atvykęs į Kauną jis dalijosi įspūdžiais, kad tik prasidėjusių teatro repeticijų procesas toks įtraukiantis ir kupinas naujovių, jog pranoko atrankos Berlyne metu susikurtus lūkesčius.
Europoje žinomą "Folkwang" menų universitetą Vokietojoje šiemet baigęs Australijos pilietis Krisas Dao Nichollsas – ypač preciziškas, techniškas šokėjas, dainuojantis bei gebantis groti įvairiais muzikos instrumentais. "Aš dar čia tik dvi savaites, bet esu nepaprastai laimingas. Esu toks žmogus, kad man viskas įdomu, studijų metais įgytas žinias noriu pritaikyti šokdamas šiuolaikinį šokį ir jaučiu, kad čia laukia kūrybiškai produktyvūs metai". – Kauno svetingumu džiaugėsi Krisas.
Keli šokėjai choreografę patraukė jau pirminės vaizdo atrankos metu: albanė Ester Bega išsiskyrė ypač elastingu kūnu, taivanietis Tse-Wei šokėjams iš Azijos būdingu greitumu, judesio tikslumu.
Visiems jiems atkeliauti į Kauną iš "Auros" organizacinės komandos pareikalavo nemažai pastangų: reikėjo specialių leidimų, keitėsi skrydžių laikai, tik atvykusių į Lietuvą šokėjų laukė izoliacija namuose, vizų dirbti ir gyventi Lietuvoje procedūros.
Man svarbu, kad šokėjai būtų techniški, didelis pranašumas – geri klasikinio šokio pagrindai, ieškau įdomių asmenybių.
Sugrįžo, kad šoktų Kaune
Teatro direktorė prisimena, kad maloni staigmena buvo gauti laišką, kad pastaruoju metu Švedijoje gyvenęs ir šokęs lietuvis Arūnas Mozūraitis ketina grįžti į Lietuvą ir norėtų dalyvauti "Auros" atrankoje.
"Arūnas darbą gavo per valandą. Sužavėjo savo pozityvumu, užsidegimu dirbti, hiphopo stiliaus meistriškumu. Šis daugiau gatvės šokio žanro patirties turintis šokėjas nustebino ir savo improvizacija – jos metu Arūnui pavyko organiškai ir giliai atverti savo vidinį pasaulį, atskleisti savo asmenybę", – naujuoju trupės nariu džiaugėsi vadovė.
Londone ir Švedijoje hauso šokio scenoje aktyviai veikęs A.Mozūraitis atvirauja, kad apie darbą "Auroje" pasvajodavo, tačiau turėdamas mažesnį šiuolaikinio ir klasikinio šokio patirties bagažą netikėjo, kad turės galimybę prisijungti prie trupės: "Viskas labai nauja, laukia daug išbandymų, teatro kolegos itin profesionalūs, motyvuojanti komandos atmosfera, todėl nekantrauju mokytis ir dalytis savo sukauptomis žiniomis."
Aktyviam hauso šokio scenos dalyviui A.Mozūraičiui "Auros" durys atsivėrė nesunkiai – kolektyvo vadovę jis nustebino pozityvumu, improvizacijos sugebėjimais. (Arūno Mozūraičio asmeninio archyvo nuotr.)
Dvi šiemet praktiką Kauno šokio teatre "Aura" atliekančios pradedančios šokėjos taip pat lietuvės: viena jų baigusi M.K.Čiurlionio menų gimnaziją, kita – Lietuvos edukulogijos universitetą.
Premjeros ir jubiliejus
Liepos 31 d. Kauno šokio teatras "Aura" oficialiai pradės teatro naująjį sezoną pasirodymu Anykščių šokio festivalyje "Pėdos", kur naujoji trupė šoks prancūzų choreografės Bea Debrabant spektaklyje "Norėčiau būt paparčio žiedu".
Rugpjūčio 7 d. šį gamtos įkvėptą spektaklį išvys ir Šiluvos teatro bienalės publika. Aktyvų teatro sezono startą žymi ir rugpjūčio pradžioje į teatrą dirbti atvykstantis belgų choreografas Brandonas Lagaert‘as, kuris atnaujins pernai vienintelį kartą Kaune parodytą spektaklį "Deginanti trintis". Per kūrybinį procesą planuojami choreografijos korekcijos ir naujų šokėjų trupės adaptacija, o atnaujinta spektaklio premjera numatoma Tarptautinio šokio festivalio "Aura" metu.
"Šiais metais festivalis skaičiuos jau 30 metų. Dėl neįprastos pandemijos situacijos jis gali priminti patį pirmąjį, – juokauja festivalio įkūrėja B.Letukaitė. – Tokios programos, kaip planavome, dėl gresiančio karantino įvykdyti nepavyks, todėl kaip prieš 30 metų festivalyje dalyvavo trupės iš aplinkinių regionų, tad ir šiemet kviesime atvykti šokti bičiulius, su kuriais jau esame užmezgę draugystę. Kasdien nepailsdami ieškome kūrybingų sprendimų ir būdų, kad su ištikimiausia publika susitiktume tradiciniame festivalio šurmulyje."
Naujausi komentarai