Pereiti į pagrindinį turinį

Neįgaliųjų galimybės stebina: jos gali būti beribės

2019-05-08 02:00
DMN inf.

Ir neįgalūs vaikai yra judrūs, smalsūs, jie gali įlipti į uolą, pasigamtinti plaustą ir juo plaukti, netgi įžiebti ugnį be degtukų ir ant laužo išsikepti bandelę. Tam skatina tarptautinis projektas, kuriame dalyvauja ir kauniečiai.

Projektas: viešnagės pas draugus, kopimas uolomis, slidinėjimas, stovyklavimas – veikla, kuri suartina, grūdina ir padaro laimingus. Projektas: viešnagės pas draugus, kopimas uolomis, slidinėjimas, stovyklavimas – veikla, kuri suartina, grūdina ir padaro laimingus. Projektas: viešnagės pas draugus, kopimas uolomis, slidinėjimas, stovyklavimas – veikla, kuri suartina, grūdina ir padaro laimingus. Projektas: viešnagės pas draugus, kopimas uolomis, slidinėjimas, stovyklavimas – veikla, kuri suartina, grūdina ir padaro laimingus. Projektas: viešnagės pas draugus, kopimas uolomis, slidinėjimas, stovyklavimas – veikla, kuri suartina, grūdina ir padaro laimingus. Projektas: viešnagės pas draugus, kopimas uolomis, slidinėjimas, stovyklavimas – veikla, kuri suartina, grūdina ir padaro laimingus. Projektas: viešnagės pas draugus, kopimas uolomis, slidinėjimas, stovyklavimas – veikla, kuri suartina, grūdina ir padaro laimingus. Projektas: viešnagės pas draugus, kopimas uolomis, slidinėjimas, stovyklavimas – veikla, kuri suartina, grūdina ir padaro laimingus. Projektas: viešnagės pas draugus, kopimas uolomis, slidinėjimas, stovyklavimas – veikla, kuri suartina, grūdina ir padaro laimingus.

Visi už vieną

Rūpintis vieniems kitais, palaikyti tarpusavio bendrystės ryšius, sėkmingai integruotis į visuomenę – tokia Kauno Jono Laužiko mokykloje vykdomo tarptautinio "Erasmus" projekto "Visi už vieną – vienas už visus" prasmė.

"Susipažinti su kitomis kultūromis per Europos mokymosi perspektyvą, lavinti specialiųjų poreikių mokinių akademinius, socialinius ir bendravimo įgūdžius ir pasitikėjimą savimi per sėkmingą mokymąsi lauko veiklose – toks projekto tikslas", – apibrėžia Jono Laužiko mokyklos direktorė Salomėja Ratkevičienė.

Projekto koordinatorė, anglų kalbos ir tikybos mokytoja Raminta Kruopytė priduria, kad būtent lauko veiklose siekiama įgyti sensomotorinių, fizinių, mąstymo ir problemų sprendimo įgūdžių, dalyvaujant ir išreiškiant save įvairiose sporto šakose. Svarbu tinkamai parinkti metodus, skirtus mokyti lauko sąlygomis specialiųjų poreikių mokinius, naudojant informacines technologijas.

Projektas jungia keturias specialiųjų ugdymosi poreikių mokyklas. Viena jų – iš Slovakijos, kur mokosi vien tik autizmo spektrą turintys mokiniai. Kai kurie iš jų negali kalbėti, bet gali naudotis papildomais ar alternatyviais bendravimo metodais. Projekte dalyvaujančiose mokyklose iš Vokietijos ir Jungtinės Karalystės ugdomi kompleksinę negalią turintys mokiniai. Visi jie susitinka keturiais skirtingais metų laikais, keturias savaites praleidžia keturiose skirtingose mokymosi aplinkose lauke.

Šiose mokyklose sudaromos puikios galimybės įgyti visai kitokių įgūdžių, mokantis vieniems iš kitų, suteikiama proga palyginti skirtingų šalių pedagogines sistemas.

Drąsesni už mokytojus

"Projekte dalyvauja 12–18 metų ugdytiniai. Kiekvienam etapui jie atrenkami labai atsakingai. Veiklose gali dalyvauti turintys nežymių sveikatos sutrikimų, fiziškai gana stiprūs, pakankamai drąsūs ir socialūs mokiniai", – pasakoja gydomosios kūno kultūros mokytojas Deividas Milaknis.

Jis pastebi, kad šiose mokyklose sudaromos puikios galimybės įgyti visai kitokių įgūdžių, mokantis vieniems iš kitų, suteikiama proga palyginti skirtingų šalių pedagogines sistemas. Kiekvienoje šalyje organizuojami tarptautiniai susitikimai mokytojams. Jų metu kruopščiai planuojamos projekto veiklos, aptariamos finansinės aktualijos, kalbos barjerai, komunikavimo būdai, šalių atstovių atsakomybės ir taip toliau.

"Beveik prieš metus, 2018-ųjų birželį, vyko pirmasis projekto etapas. Intelekto sutrikimų turintys vaikai ir jaunuoliai iškylavo Vokietijoje kalnuose, kur kopė uolomis ir lankėsi kalnų urvuose. Nors kliūtis įveikti pavyko ne visiems, kalnų terapija emocingai ir įtaigiai ugdė mokinių savivertę, lavino įgūdžius. Neretai mokiniai daug drąsiau ir vikriau kopė į uolas nei jų atsargūs mokytojai, tuo sugriaudami įsigalėjusius stereotipus apie negalią", – pastebi projekto dalyvė pradinių klasių mokytoja Daiva Krutėjevienė.

Antrasis projekto etapas vyko rugsėjo mėnesį Jungtinėje Karalystėje, taip pat kalnuose, miško mokykloje, kurią organizavo Carlton Lodge Activity centras. Netradicinė aplinka, naujos veiklos formos lavino mokinių praktinius įgūdžius, mokė, kaip išgyventi gamtoje. Vaikai gamino plaustus ir jais plaukiojo, kopė sienomis laipiojimo salėje ir masyviomis konstrukcijomis lauke, konstravo ir leido nuo kalno aitvarus, žaidė įvairius sportinius žaidimus, šaudė iš profesionalaus lanko į taikinius, įveikė lauko barjerų ruožą.

"Buvo smalsu ir norėjosi viską išbandyti: pastatyti iš medelių palapinę, įsikurti ugnį be degtukų, paruošti valgį, paragauti džiovintų kirminų ir laumžirgių, gaminti dirbinius iš medžio. Miško užsiėmimus moksleiviams pravedė Anglijos mokyklos miško pamokų mokytojas", – pasakojo mokytojas D.Milaknis.

Trūkumai džiaugsmo nemažina

Šių metų vasario pradžioje projekto dalyviai įveikė naujus iššūkius Tatrų kalnuose, Slovakijoje. Slidinėjimas, kaip ir bėgimas, yra ištvermės sporto šaka, reikalaujanti fizinių pastangų.

Mokiniai šiai veiklai aktyviai ruošėsi: dalyvavo slidinėjimo pamokose, treniravo reikalingus raumenis, mokėsi daryti įvairius tempimo pratimus. Nugalėti baimę ir nusileisti nuo kalno išdrįso ne visi. O skrieti su rogutėmis buvo linksma ir visiems gera!

Po mėnesio, birželio 17–23 d. projekto dalyviai viešės Lietuvoje. Stovykla bus įkurta Nidoje, kur neabejotinai laukia geros emocijos ir nauja patirtis: maudynės Baltijos jūroje, plaukimas laivu į Ventės ragą, žvejyba, smėlio pilys, gintarų rinkimas. Projekto koordinatorė R.Kruopytė kartu su kolegomis suteiks progą mokiniams išbandyti naujas veiklas vandenyje, ieškoti naujų saviraiškos būdų ir iššūkių, kiekvienam tobulėti pasirinktoje srityje. O visai neseniai, balandžio pabaigoje, Kauno Jono Laužiko mokyklos mokytojai kartu su kolegomis iš Slovakijos, Vokietijos ir Jungtinės Karalystės stovyklavo Kaune bei Nidoje.

Šio projekto dėka kauniečiai įsitikino, kad Europos specialiųjų ugdymosi poreikių mokyklų kontekste gali pasidžiaugti gera materialine baze: mokykloje yra multimedija, kompiuteriai, interaktyvios lentos, mokymo lygis – aukštas.

"Tačiau turime mažiau darbuotojų vienos klasės vaikų ugdymui nei mūsų kolegos, mūsų klasės yra gausesnės. Anglija gali didžiuotis puikia savo moksleivių integravimo į visuomenę sistema po mokyklos baigimo, o Lietuvai šioje srityje dar reikia daug padirbėti", – trūkumų neslėpė Jono Laužiko mokyklos direktorė S.Ratkevičienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų