Atviras muzikoje
Gediminas Melnikas, geriau žinomas kaip Mad Money – scenos senbuvis, ryškus ne tik savo įvaizdžiu, bet ir muzikiniais pareiškimais. 2007-aisiais, įrašęs pirmąją bendrą dainą, pranešė apie save, o jau po kelių metų kovėsi „freestyle“ ringe. Tiesa, tuomet buvo žinomas kitu – Manifesto, vardu. Reperis maištavo ir atvirai protestavo prieš visuomenės tvarką, o neretai ir prieš pačią repo kultūrą.
„Jei pasakytų, kad manęs niekas neklausys, aš ir toliau kurčiau. Daryčiau tai dar intensyviau, nes viena mano motyvacijų ir yra žmonių nepasitenkinimas, nuomonės paneigimas“, – kalbėjo atlikėjas, turintis vieną didžiausių sekėjų būrį virtualioje erdvėje.
„Youtube“ platformoje jo kūriniai perklausomi milijonus kartų, Mad Money muzika ne sykį buvo nominuota M.A.M.A ir Lietuvos hiphopo apdovanojimuose, o už kūrinius „Mi Casa Tu Casa“ ir „0.8“ atlikėjas gavo Auksinio singlo apdovanojimus.
„Per visus tuos metus išleista daug dainų, klipų, koncertų. Tikslaus skaičiaus nežinau, statistikos nevedu, – Mad Money tikino, kad jam svarbiausia ne muzikos kiekis, o tai, ką ja norima pasakyti. – Kodėl būtent repo stilius? Iš visų muzikos stilių hip-hop'as man buvo artimiausias. Patiko muzikos skambesys, patys tekstai, atlikimo technika. Repas patraukė mane, nes kurdamas galiu jaustis laisvas, atsipalaidavęs.“
Vokalisto ir tekstų autoriaus teigimu, visos dainos atspindi jo gyvenimą. Tam tikrus dalykus vyras hiperbolizuoja, tačiau nieko nemeluoja – į tekstus guldo visa tai, ką pats išgyveno ir išjautė. Kitaip jis esą negalėtų dainuoti, nes meluotų sau ir kitiems.
Lemtingas atsitiktinumas
Muzikoje skaičiuojantis jau ne vienerius metus, Robertas Chrasimovičius – MIR spurtavo prieš du pavasarius ir per ganėtinai trumpą laiką ne tik subūrė įspūdingą gerbėjų ratą, bet ir įsitvirtino grojaraščiuose. Lemtis ar dėsningumas?
„Viskas prasidėjo kai man buvo gal šešiolika. Atsisiunčiau programą, kūriau muziką, bet tik savo malonumui. Būdamas aštuoniolikos per savaitę iš muzikos užsidirbau pirmam automobiliui. Po gero pusmečio viską baigiau. Neprilipo, nepatiko, buvo kitų idėjų, ką galiu veikti“, – reperis pasakojo, kad atgal į muziką jį grąžino atsitiktinumas.
Atėjęs pas draugą į įrašų studiją, Robertas sulaukė netikėto pasiūlymo padainuoti. Tada atlikėjas negalvojo, kad kas nors pavyks, kad jo balsas tinkamas muzikai. Visgi, surizikavo. Įrašius pirmą dainą, karuselė įsisuko, o MIR grįžo atgal į muziką, be kurios šiandien neįsivaizduoja nei vienos savo dienos. Repas skamba jo namuose, jo automobilyje ir žinoma, be paliovos jo galvoje.
Būna, einu gatve, o mintyse dėliojasi tekstai.
„Būna, einu gatve, o mintyse dėliojasi tekstai“, – vėliau jie gula į drill stiliaus dainas, kurios anot MIR, klausytojus veikia tarsi terapija.
Atlikėjas ne kartą girdėjo, kad jo dainos žmonėms padėjo išgyventi skyrybas, išspręsti keblias situacijas, kurios atrodė be išeities. Kritika? Reperis sulaukia ir jos, tačiau dėmesį kreipia tik argumentuotas pastabas.
Netikėtas duetas
Vienas kitą pažinoję neakivaizdžiai, praėjusiais metais reperiai susitiko įrašų studijoje pas prodiuserį Lauryną Jackonį – RSD. Taip dienos šviesą išvydo pirmoji judviejų daina, nugulusi į MIR albumą „Akivaizdu“ ir Mad Money albumą „Ego“.
„Pažinties priešistorė labai įdomi. Atsimenu, „Instagrame“ savo sekėjų paklausiau, su kokiu atlikėju, jie norėtų, kad įrašyčiau dainą, – Bent keliems gerbėjams paminėjus Mad Money vardą, pastarąjį MIR pažymėjo savo įrašę. – Tikrai nesitikėjau, kad jis kažkaip sureaguos, bet sureagavo ir štai, turime produktą.“
Kartu įrašyta daina tapo impulsu tolesniems bendriems planams. Suvieniję jėgas, reperiai padarė tai, ko iki šiol Lietuvoje niekas nedarė – išleido bendrą albumą „Balansas“. Atlikėjai jį įrašinėjo Kaune su RSD. Dainų įrašymas truko neilgai, pačios dainos gimė greitai. Toks, anot atlikėjų, dažniausiai ir būna sėkmingų kūrinių receptas.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
„Darbas su RSD yra neapsakomai sklandus. Jis supranta mus iš vieno žodžio, yra linkęs išklausyti, taip pat turi idėjų klipams, dainų viršeliams“, – savo pasirinkimą motyvavo reperiai. Pats Laurynas taip pat nestokojo gerų žodžių atlikėjams. Vadino juos tikrais profesionalais, o darbą drauge – vienu malonumu.
„Šie du atlikėjai žino ką daro, todėl darbas su jais niekada neatrodo kaip darbas. Pavyzdžiui, visi kūrinio kūrimo etapai praeina labai greitai, nes visas savo dalis jie įrašo vos per porą kartų. Aš pasitikiu jais, o jie pasitiki manimi, kad savo darbą padarysime gerai. Tai, mano nuomone, yra didžiausias pliusas“, – L. Jackonis džiaugėsi bendradarbiavimu su atlikėjais.
Galvoja apie koncertus
Vos prieš kelias savaites dienos šviesą išvydusiame Mad Money ir MIR albume „Balansas“ – penkios klasikinio repo dainos. Jos apie nesuvaidintus ir nepagražintus gyvenimus. Apie tai, ką neretai bandome paslėpti po sumeluotomis šypsenomis, „instagraminėmis“ nuotraukomis.
„Jauno amžiaus būsimiems atlikėjams norėjome parodyti, kad šiuolaikinio repo skambesys nebūtinai turi būti standartas šių dienų kūryboje. Svarbiausia daryti tai, kas tave veža ir rasti sau tinkamą stilių, kuriame jautiesi savimi. Tada ir kūryba taps vienu malonumu, nes unikalumas – tavo sėkmės dalis“, – kalbėjo reperiai.
Paklausti ar ateityje yra numatę dar daugiau bendrų projektų, Mad Money ir MIR neatmetė galimybės, kad artimiausiu metu drauge lips į vieną sceną. Kartą jiedu su bendra daina jau lenkėsi Kauno publikai, tad kodėl nepabandyti vėl?
Naujausi komentarai