Pereiti į pagrindinį turinį

Pažaislio savaitgalis: vokalas, styginiai ir truputis fortepijono

2022-06-27 08:25
DMN inf.

Įprastai saulės šviesa ir nuostabiausiais muzikos garsais džiuginantį liepos mėnesį XXVII Pažaislio muzikos festivalis pradės trimis koncertais, nuspalvintais aksominiu violončelės stygų skambesiu.

Savitas: viena didžiausių R. Vilensky aistrų – neįprastų sąskambių paieškos, atskleidžiančios naujas violončelės galimybes.
Savitas: viena didžiausių R. Vilensky aistrų – neįprastų sąskambių paieškos, atskleidžiančios naujas violončelės galimybes. / Asmeninio archyvo nuotr.

Nepaklusnumo liepsnos

Liepos 2 d. Zapyškio paminklinėje Šv. Jono Krikštytojo bažnyčioje Romo Kalantos metams paminėti skirtą programą „Nepaklusnumo liepsnos“ klausytojams pristatys kas kartą naujomis idėjomis publiką pradžiuginantis Kauno fortepijoninis trio ir baritonas Giedrius Prunskus.

Šios programos idėja grįsta neeilinių asmenybių, dėl bendražmogiškų siekių ir vertybių pasiryžusių žengti lemtingą žingsnį, inspiracijomis. Muzikų pasirinktoje spalvingoje programoje į 1972-ųjų gegužę nukels tų dienų įvykių liudininko, kompozitoriaus Vidmanto Bartulio dienoraščio fragmentai, skambės čekų modernisto, XX a. pradžioje kūrusio Vítězslavo Nováko, ukrainiečių postmodernisto Valentino Silvestrovo, impresionizmo meistro Maurice‘o Ravelio, tradicines formas laužyti nevengusio Anatolijaus Šenderovo ir universalaus mokslininko, menininko Giedriaus Alkausko kūriniai.

Dainininkas G.Prunskus – menų licenciatas, Kauno valstybiniame muzikiniame teatre kuriantis įvairiaplanius vaidmenis operos, miuziklo ir operetės žanro spektakliuose. Jis yra dainavęs gausybę solinių koncertų ir autorinių programų įvairiose Lietuvos, užsienio salėse. Koncertuose dažnai atlieka Lied žanro kūrinius, rengia teminius koncertus, daug dėmesio skiria kamerinės-vokalinės muzikos žanrams ir lietuvių kompozitorių vokalinei muzikai.

Pianistė Lina Krėpštaitė, smuikininkė Indrė Andruškevičiūtė ir violončelininkė Asta Krištaponienė – trys žavios muzikės, jau vienuolika metų kartu grojančios Kauno fortepijoniniame trio. Atlikėjos yra pelniusios apdovanojimų respublikiniuose ir tarptautiniuose konkursuose, dalyvavusios muzikos festivaliuose, koncertavusios įvairiose pasaulio šalyse. Kolektyvas – aktyvus Kauno miesto ir regiono kultūrinio gyvenimo dalyvis, savo veikla pelnęs nuoširdžių publikos simpatijų. Ypatingą dėmesį Kauno fortepijoninis trio skiria edukaciniams projektams, aktyviai bendradarbiauja su nūdienos kompozitoriais, yra atlikęs ne vieno kūrinio premjerą, taip pat – pristatęs Lietuvoje dar neskambėjusius kūrinius.

Kvarteto galia

Kadangi šios sudėties ansambliui originalių kompozitorių kūrinių nėra daug, mes grojame viską, kas muzikoje gražiausia.

Liepos 3 d. Žiežmarių kultūros centre koncertą „Baltas paukštis“ publikai dovanos violončelių kvintetas „QuinCelli“ ir mecosopranas Renata Dubinskaitė. Penki muzikai, nuoširdžiai įsimylėję instrumentų karalienę violončelę, kas kartą trokšta su klausytojais pasidalyti savo jausmais ir atradimais. Tai – „QuinCelli“, kuriame šiuo metu groja Tomas Ramančiūnas, Lionius Treikauskas, Dainius Misiūnas, Rūta Balčiūtė ir Gaudas Krištaponis.

Kvintetas nuolatos ieško naujų raiškos formų, skambėjimo spalvų ir sąskambių tyrumo. „Kadangi šios sudėties ansambliui originalių kompozitorių kūrinių nėra daug, mes grojame viską, kas muzikoje gražiausia“, – sako atlikėjai ir tikisi, kad, klausydami jų atliekamos muzikos, klausytojai pajus tokį pat džiaugsmą, kurį ansambliečiai jaučia grodami.

Ansamblyje griežia muzikantai iš Lietuvos nacionalinio simfoninio ir „Kremerata Baltica“ orkestrų, jų repertuare gausu įvairiausių laikmečių kūrinių: nuo Antonio Vivaldi iki Scotto Joplino, nuo Johanno Sebastiano Bacho iki Vytauto Kernagio.

R.Dubinskaitė – profesionali dailėtyrininkė ir dainininkė, baigusi visas dailės studijų pakopas nuo bakalauro iki doktorantūros. Negana to, ji baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dainavimo specialybę pas prof. Vladimirą Prudnikovą.

Dainininkė nuolatos koncertuoja dueto „Duo Barocco“ programose ir su Lietuvos nacionalinės filharmonijos ansambliu „Musica Humana“, dainavo su Šv.Kristoforo orkestru, Baltarusijos valstybiniu kameriniu orkestru, koncertavo Prancūzijoje ir Šveicarijoje, yra ansamblio „Canto Fiorito“ narė ir vadybininkė. Senąją muziką ji studijavo Sable senosios muzikos ir šokio akademijoje Prancūzijoje ir Čekijoje, baroko operos meistriškumo kursuose Kopenhagoje, taip pat dalyvavo dainavimo meistriškumo kursuose Berlyne ir Gotenburge. Dainininkė yra Vincės Jonuškaitės-Zaunienės dainininkių konkurso ir Tarptautinio Tiito Kuusiko kamerinės muzikos konkurso laureatė, aktyvi senosios muzikos renginių organizatorė, Lietuvoje surengusi daugybę senosios muzikos koncertų ir edukacinių renginių.

Solo violončelei

Liepos 3 d. Kauno evangelikų liuteronų bažnyčioje klausytojus tikrai pradžiugins unikali programa – „Koncertas in D“, kurią atliks festivalio publikai gerai pažįstamas latvių violončelininkas Ruslanas Vilensky. Vienas ryškiausių Latvijos violončelininkų pakvies į neįprastą programą violončelei solo, kurioje skambės tik D-dur ir d-moll tonacijose parašyti kūriniai. Baroko epochoje D-dur buvo laikoma šlovės tonacija, kurioje užkoduota energija, atkaklumas ir šviesa, šioje tonacijoje puikiai atsiskleidžia styginių instrumentų tembrai.

Atlikėjo programos centre – J.S.Bacho siuita violončelei solo Nr. 6 D-dur, dažnai vadinama simfonija solo violončelei. Ši siuita – išskirtinė visais atžvilgiais: J.S.Bachas tarsi priverčia instrumentą pakilti į dangų. Kūrinys parašytas daug laisvesne forma nei kitos siuitos, čia yra daugiau kadencijas primenančių dalių ir virtuozinių pasažų. Kadaise tai buvo nauja muzika naujam instrumentui ir prabėgę du šimtmečiai nė kiek nesumažino jos galios stebinti, žavėti ir jaudinti klausytoją. Kitas žymus šios programos kompozitorius yra J.S.Bacho mokinys Carlas Friedrichas Abelis. Jis buvo bene produktyviausias kompozitorius, po baroko epochos kūręs violai da gamba. Koncerte taip pat skambės Francesco Paolo Supriano, Josepho Giuseppe Marie Clèmento Ferdinando dall’Abaco ir Giovanni Sollima kūriniai.

R.Vilensky būdamas vos penkiolikos debiutavo su Latvijos nacionaliniu simfoniniu orkestru. Pasaulyje žinomo profesoriaus Davido Geringo mokinys greitai tapo įvairiose pasaulio šalyse laukiamu solistu ir kamerinės muzikos atlikėju, o viena didžiausių jo aistrų – neįprastų sąskambių paieškos, atskleidžiančios naujas violončelės galimybes. Kaip solistas R.Vilensky grojo su įvairių šalių kolektyvais: Armėnijos nacionaliniu, Berlyno koncertų salės, Šiaurės Vokietijos filharmonijos, Kauno miesto simfoniniu, Rygos „Sinfonietta“, „Sinfonica Freixenet“, Liepojos simfoniniu ir Latvijos kameriniu orkestrais. Atlikėjas koncertavo žymiausiose koncertų salėse, yra laimėjęs apdovanojimų įvairiuose konkursuose, pelnęs tarptautinių organizacijų stipendijų ir apdovanojimų. R. Vilensky groja XVIII a. italų meistrų pagaminta violončele.

 

Kas: koncertas R. Kalantos metams paminėti „Nepaklusnumo liepsnos“.

Kur: Zapyškio paminklinėje Šv. Jono krištytojo bažnyčioje.

Kada: liepos 2 d. 17 val.

 

Kas: koncertas „Baltas paukštis“.

Kur: Žiežmarių kultūros centre.

Kada: liepos 3 d. 13 val.

 

Kas: koncertas „In D“.

Kur: Kauno evangelikų liuteronų bažnyčioje.

Kada: liepos 3 d. 16 val.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų