Tarptautinė tekstilės miniatiūrų bienalė paskatino prieš dešimtmetį užsimegzti gražią ir tvirtą menininkų iš Japonijos ir lietuvių kūrėjų draugystę, kuri tęsiasi iki šiol.
Kakuko Ishii ir profesorės Žydrutės Ridulytės kuruojamoje parodoje darbus eksponuoja dešimt autorių. Fukuokoje (Japonija) kuriantys menininkų grupės "Nexus", kuri didelį dėmesį skiria meno edukacijai pagrindinėse ir universitetinėse mokyklose, nariai: kuratorė, menininkė Kakuko Ishii, Osakos Kyioku universiteto profesorius Kenji Sato, Tamos dailės universiteto profesorė Yasuko Iyanaga, "Oak Village" bendruomenės narė Mayumi Tsukuda ir bendrovės "Aleph" aplinkos pažinimo instruktorė Mitsue Ito.
Menininkai populiarina tradicinį japonų meną, siekdami glaudesnio žmonių tarpusavio bendravimo per dailės kūrinius. "Nexus" grupė kuria seniausia – pynimo – tekstilės technika. Kūriniuose naudodami skirtingas pynimo technikas, menininkai jomis siekia sudominti jaunąją kartą, kad šios technikos neišnyktų, gyvuotų šiuolaikiniame mene.
Grupės menininkai darbuose dažniausiai naudoja vilnos, medvilnės, kanapių, džiuto pluoštus, tačiau jaunosios kartos kūrėjai atranda ir naujas, sintetines, medžiagas, kurių netikėtas panaudojimas kūriniuose stebina", – pasakoja Ž.Ridulytė. Ekspozicijoje darbus pristato ir kūrėjai: Iyanaga Takahiro, Kurita Toru, Kuroki Mitsuru, Matsuo Ichito, Moon Jiyoung.
"Japonų menininkų darbai, eksponuojami šioje parodoje, užima kvapą. Stebina tai, kiek laiko, pastangų, energijos darbui išgryninti skyrė kiekvienas kūrėjas ir kaip preziciškai konceptualią idėją įgyvendino materijoje", – įspūdžiu pasidalija parodos kuratorė.
Santūrią darbų estetiką papildo metaforiški kūrinių pavadinimai, suteikiantys visišką laisvę žiūrovo mintims lengvai tekėti.
Estetiški kūriniai sukurti ne tik pynimo, bet ir šibori, skulptūros, keramikos, tapybos, grafikos technikomis, kurias išryškinti panaudojami įvairūs gamtiniai pluoštai, rankų darbo popierius, molis. Medžiagų natūralumas bei tradicinių technikų naudojimas, subtiliai jas apjungiant, patvirtina seną tiesą: "Gamta yra pati tobuliausia kūrėja", ir japonų menininkai kūriniuose nuo jos nenutolsta.
Tačiau kūrėjai, akcentuodami tradicijų ir jų tąsos svarbą, kalba šiuolaikine meno kalba, kuri darbuose atsiskleidžia per minimalistines erdvines kompozicijas, poetišką jas sudarančių formų plastiką, subtilius, ramius spalvinius derinius.
"Darbuose vyrauja ypatinga precizika, meistriškas technikų įvaldymas. Neretai, iš karto sunku net įvardyti, kokia konkrečia technika kūrinys yra sukurtas. Tradicinės technikos menininkų darbuose panaudojamos labai kūrybiškai – dažnai kuriant atskiras detales, iš kurių vėliau yra formuojamos kompozicijos", – supažindina Ž.Ridulytė.
Santūrią darbų estetiką papildo metaforiški kūrinių pavadinimai, suteikiantys visišką laisvę žiūrovo mintims lengvai tekėti iš lėto žvilgsniu, liečiant kiekvieną darbą, pajaučiant harmoningą formų, kolorito, faktūrų visumą.
Stabtelėję Druskininkuose, parodos dalyvių kūriniai keliaus į Kėdainius, o vėliau – tęs savo kelionę po kitus užsienio miestus, supažindindami su Japonijos kultūra ir neišsenkančiomis senųjų technikų galimybėmis.
Kas? paroda "Menas ir meno edukacija Japonijoje".
Kur? Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus M.K.Čiurlionio namuose-muziejuje (M.K.Čiurlionio g. 35, Druskininkuose).
Kada? veikia iki liepos 15 d.
Naujausi komentarai