Šventė ne tik dalyviams
Rugsėjo 6-ąją Kaune, Rotušės aikštėje, startuosiantis istorinis ralis tradiciškai drieksis per visą šalies teritoriją, šįkart aplankys 23 miestus. Šiemet jis skirtas Lietuvos valstybingumo 100-mečiui paminėti. Rugsėjo 8 d. lenktynių finišas kartu su iškilminga apdovanojimų ceremonija, kaip ir kasmet, bus paskelbtas Vilniaus S.Daukanto aikštėje priešais prezidentūrą.
"Tai didelė šventė visiems šalies regionams, ypač miestams, per kuriuos drieksis ralio maršrutas. Tačiau dar svarbiau – socialinė misija ir žinia, kurią neša šis istorinis renginys. Jau nebe pirmus metus mūsų misija – propaguoti atsakingą elgesį keliuose, todėl drauge su varžybomis tęsiame ir plačią saugaus eismo kampaniją, ypatingą dėmesį skirdami mūsų augančiai kartai – vaikams", – pasakojo ralio organizatorius, Lietuvos automobilių klubo (LAK) prezidentas Rolandas Dovidaitis.
Daugelyje miestų varžybų žiūrovų lauks specialiai parengtos edukacinės veiklos, o maždaug 12 tūkstančių pirmokų, rugsėjį praversiančių mokyklos duris, sulauks Lietuvos automobilių klubo dovanų – specialiai jiems sukurtų mokomųjų knygelių su žaismingomis užduotimis apie saugų elgesį kelyje. Kaip tik dabar multiplikatoriai piešia ir dėlioja į jų puslapius paskutines iliustracijas.
Istorinis varžybų akcentas
Liepos 25-ąją dalyvių registraciją pradėsiantys organizatoriai neabejoja, kad šįkart starto sąrašas bus rekordiškai ilgas – mažiausiai 100 ekipažų. Pasak R.Dovidaičio, šimtmečio renginys bus unikalus ne vien dalyvių gausa, bet ir technikos išskirtinumu. Greta šiuolaikiškų transporto priemonių Kauno rotušės prieigose planuojama išrikiuoti ir penkiolika retroautomobilių, pagamintų iki 1945-ųjų ir menančių pirmuosius ralius "Aplink Lietuvą".
Kartu su lietuvaičiais, istorinės technikos entuziastais, senovinius automobilius taip pat žada atvairuoti svečiai iš Latvijos, Vokietijos, Lenkijos ir Baltarusijos. Tarp jų bus nemažai autentiškų tarpukario sportinių automobilių. Seniausias – 1922 m. laidos "Nash Touring Sport". Visa ši antikvarinė technika atitinka Tarptautinės istorinių transporto priemonių federacijos (FIVA) kvalifikaciją.
"Verta pastebėti, kad po 1938 m., kai prieš Antrąjį pasaulinį karą įvyko ketvirtasis ralis "Aplink Lietuvą", daugiau šitiek daug tarpukariu gamintų automobilių vienose sportinėse varžybose nėra buvę. Paradų ir kitokių pramoginių renginių vyko ne vienas, tačiau tikros lenktynės su tokia antikvarinės technikos koncentracija startuos pirmąsyk po 80 metų ir visi jie bus visateisiai ralio dalyviai", – pastebėjo LAK Klasikinių automobilių padalinio vadovas Šarūnas Žitkevičius.
Jau nebe pirmus metus mūsų misija – propaguoti atsakingą elgesį keliuose, todėl drauge su varžybomis tęsiame ir plačią saugaus eismo kampaniją, ypatingą dėmesį skirdami mūsų augančiai kartai – vaikams.
Tiesa, kol visi lenktynininkai važiuos didžiąja trasa per 23 šalies miestus, retroautomobiliai suks mažesnįjį ratą, mat kiekvienas jų nuvažiuotas kilometras – itin brangus ir sudėtingas dėl savo techninių skirtybių. Taigi istorinės technikos mėgėjai savo klasėje varžysis dėl specialiai jiems įsteigto trofėjaus, tačiau į LR Prezidentės Dalios Grybauskaitės taurę nepretenduos.
Kviečia prisijungti mėgėjus
Papildyti dalyvių gretas R.Dovidaitis kviečia ir automobilių sporto mėgėjus, iki šiol nedrįsusius stoti prie oficialių varžybų starto: "Istoriškai taip susiklostė, kad ralis "Aplink Lietuvą" sukviečia ne vien profesionalus, bet ir kitus automobilių sportui neabejingus vairuotojus. Tokią idėją puoselėjame iki šių dienų. Specialiai pradedantiesiems įsteigtos laisvos klasės. Be to, jau tapo sena tradicija, kad šiame ralyje startuoja bei nemenką konkurenciją sukuria neįgalieji. Tvarka čia labai paprasta: dalyviai turi pasirūpinti vienkartinėmis sportininkų licencijomis, techniškai tvarkingais ir patikimais automobiliais, šalmais bei kitomis saugumo priemonėmis ir gali registruotis bei stoti prie starto linijos."
Klasikiniame ralyje įprastus greičio ruožus čia dažniau atstoja alternatyvios slalomo rungtys arba lenktynės uždarose ir saugiose ralio kroso trasose. Taigi šansų ir vilčių nugalėti, priklausomai nuo meistriškumo ir asmeninių ambicijų, turi visi, net ir vairuodami ne pačius galingiausius ar tik dviem ratais varomus automobilius. Tai savo pavyzdžiu jau yra pademonstravę ankstesnių metų ralio "Aplink Lietuvą" laureatai.
Maršrutas po visą Lietuvą
Iš viso šiuo metu kelio knygoje sudėliotos 23 papildomos rungtys, kurias dalyviai turės įveikti per tris varžybų dienas. Ralio maršrutas, rugsėjo 6 d. prasidėjęs nuo Kauno, Rokų, Kėdainių, toliau tęsis pro Jonavą, Prienus, Alytų, Daugus, Varėną, Druskininkus, Lazdijus, Marijampolę ir Tauragę.
Antrą dieną dalyvių kolona pasirodys Gargžduose, Kretingoje, Plungėje, Telšiuose, Radviliškyje, Pakruojyje, Panevėžyje ir Kupiškyje. Finalinę rugsėjo 8-ąją ištvermingiausieji pasieks Anykščius ir pro Molėtus bei Širvintas patrauks finišo link į Vilnių.
Detalų varžybų maršrutą, kitą svarbią informaciją ir dalyviams reikiamus dokumentus galima rasti oficialioje varžybų svetainėje ir Lietuvos automobilių sporto federacijos interneto puslapyje. Naujienas apie artėjantį ralį organizatoriai pristatys ir Lietuvos automobilių klubo feisbuko paskyroje.
Prezidento taurės pirmasis ralis įvyko 1931-ųjų liepos 24 d. Ši data laikoma oficialia automobilių sporto pradžia Lietuvoje. Tarpukariu surengtos ketverios tarptautinės varžybos (1931, 1932, 1937 ir 1938 m.), o 1996-aisiais po 65 metų pertraukos istorinė tradicija buvo atgaivinta ir iki šių dienų vyksta kasmet be pertraukų. Nuo pat pradžių ralį "Aplink Lietuvą" organizuoja Lietuvos automobilių klubas.
Naujausi komentarai